Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בחירות 2023 באור עקיבא | הפעם בחירות נקיות // טור אישי

הבחירות מתקרבות ואיתן גם היצרים, השמועות והרכילויות. רונן צדקי קורא לחתום על אמנה קולקטיבית שתחייב את כל המתמודדים לכללי התנהגות הולמים ביניהם התחייבות לא לפגוע בכבוד מתחריהם ולשמור על ניקיון רחובות העיר

אחת לחמש שנים המערכת הפוליטית המקומית קמה משנתה. בתקופה הקרובה נראה שלטים של המועמדים בכל פינה ועל כל מרפסת, ולא מעט פעילים יכניסו את מטות הבחירות לאווירה קרבית לקראת היום המכריע.

נושאים כמו חינוך, תשתיות, רווחה, אג’נדה סביבתית ופני העיר יהפכו לפתע לנושא לדיון ציבורי. הכיכרות הווירטואליים והפיזיים יתמלאו בתושבים בעלי מוערבות חברתית גבוהה, שיעשו הכל, כדי שהמועמדים המועדפים עליהם יישבו במועצת העיר.

הבחירות לעירייה ולמועצה באור עקיבא צפויות להתקיים בסוף חודש אוקטובר והמתמודדים כבר מתמקמים על קו הזינוק לקראת המרוץ הסוער. המשמעות היא, שבשישה חודשים הקרובים תתרחש פעילות פוליטית ניכרת ברחובות שלנו. אלה הרואים עצמם ראויים לשמש כאזרח מספר אחת והמועמדים לחברות במועצה, יופיעו בפני הציבור הרחב וכל אחד מהם ינסה להעצים את כוחו הפוליטי. חלקם של הפוליטיקאים ידברו בשם הצדק והאמת, כולם יתבטאו בשם הדאגה לכלל ולפרט. רוממות יושר בגרונם, צדקנות מצטדקת בשפתותיהם.

מניסיון העבר אנו יודעים שמערכות הבחירות באור עקיבא, היו רוויות יצרים, השמצות וההתגוששויות בין פעילים בשטח. לצערי, כמו אז, כך גם בימים טרופים אלו, אנו לוקים בצורות שונות של מאבקים וסכסוכים, המביאים בהכרח לפילוג ושסע בתוכנו. הדבר יבוא לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות שיהפכו לכיכר העיר החדשה, אבל עם טוויסט מעט לא נעים. מסתבר שמאחורי המקלדת, אנשים יכולים להרשות לעצמם לעשות דברים שלא היו מקובלים כלל בהתנהגות החברתית בעבר. אני מדבר בעיקר על בריונות מקלדת, דיבור מזוהם ודוחה ועוד דברים מכוערים שלא אמורים לאפיין שיח תרבותי.

נכון לעכשיו, המערכת הפוליטית המקומית תוססת מאוד, יש את המתחזקים וגם את המתרסקים. יש שמוסיפים טעם טוב למערכה ויש כוחות חדשים ומבטיחים. אני קורא לכל המצביעים בכלל ולמתמודדים בבחירות למועצת/ראשות עיריית אור עקיבא בפרט, לפזר “אהבת חינם” במקום “שנאת חינם”. הציבור המקומי דורש מהמתמודדים, ומכל הבוחשים בקדירה, שכל אחד יתמקד בדברים החיוביים של מפלגתו ולא יטיל קלון במפלגה המתחרה.

נדרש מכולם לשמור על שיח אנושי, אמיתי וחברי באמצעות הבנות והסכמות שההתמודדות תהיה לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. אנו ניתן את קולנו בקלפי לכל אחד שיציג את הטוב והמועיל שבבחירתו. אין לנו כוונה לסייע למי שיבזה את עמיתו וידבר עליו לא כראוי. עייפנו כבר ממערכות בחירות רוויות איבה והכפשות הדדיות, הפעם הדרישה ברחוב היא לשינוי גישה!

קלפי בבחירות. צילום ארכיון

בתוך כך, יש לעשות את כל המאמצים האפשריים מתוך מטרה לעבור מערכת בחירות נקייה והוגנת, בוגרת ומכובדת ללא פרובוקציות והלהטת היצרים. טוב יעשו המתמודדים באם יחתמו יחד על אמנה המבטיחה הליך בחירות הוגן והגון, תוך שמירה הדדית על כבוד המועמדים והמועמדות, ושמן הטוב של הרשימות השונות. נבחרי הציבור העתידיים מתבקשים להסכים על התמודדות טהורה בכל המובנים. נקייה מלכלוך ברחובות, ללא פלאיירים המוצמדים לכלי הרכב או מושלכים בפתחי הבתים ועם מספר מוגבל של מודעות חוצות, במקומות המיועדים לכך בלבד. וחשוב מזה, המאבק חייב להיות נקי גם תרבותית וחברתית תוך הימנעות מוחלטת מהשמצות ופגיעות באחרים בכיכרות העיר, בחוגי הבית וברשתות החברתיות. הציבור מצפה מהפוליטיקאים לשמש דוגמה טובה לילדים, לבני הנוער לצעירים ולשאר התושבים.

על כולם לזכור שאור עקיבא וטובתה היא הנושא, והיא האינטרס. אסור לנו להותיר את העיר מדממת, מפולגת ושסועה. חבל שמערכת הבחירות תשאיר משקעים שיקשו על עבודה משותפת של כל המתמודדים ביום שאחרי! באחד בנובמבר, נחזור כולנו לשגרה ויש הרבה עבודה כולנו צריכים להתאחד סביב מי שייבחר מתוך מטרה לפעול יחד למען העיר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

הבשורה המשמעותית לתושבי נחלת ז’בוטינסקי בבנימינה בנושא נחל תנינים וכביש 652

בחורפים האחרונים, וכל שכן בחורף הגשום האחרון, נסגר כביש 652 לתנועת רכבים עקב הצפתו על ידי מי נחל תנינים | הצפות אלו נגרמו מכך שמעבר נחל תנינים מתחת לכביש בנימינה – זכרון יעקב (כביש 652), לא מסוגל להעביר את כל המים בזמן סערה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן