Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

אזור חדרה: “צפויה עליה משמעותית בקדחת הבהרות בקרב בעלי כלבים בפרט”

אזור חדרה: “צפויה עליה משמעותית בקדחת הבהרות בקרב בעלי כלבים בפרט”

קדחת הבהרות (הכתמים) נגרמת על ידי חיידק הריקציה קונורי המועבר על ידי קרציית כלב. ד"ר ריאד בדראן רופא וטרינר ראשי ומנכ"ל האיגוד פירט כי " רמת נגיעות הקרציות בריקציה בארץ משתנה באזורים השונים, לא ברור מהו המאגר הטבעי של החיידק היות ובדיקות מצביעות על חשיפה של מספר רב של סוגי בעלי-חיים, בין אלה נמנים מעלי גירה, מכרסמים, כלבים ואחרים"

באיגוד ערים וטרינרי שומרון הפועל באזור חדרה והמושבות, הזהירו מפני קדחת הבהרות הנגרמות בעקיצת קרצייה. ההידבקות בקדחת הבהרות מתרחשת בעיקר בחודשי הקיץ, כאשר הקרציות פעילות ובני אדם נוטים לבלות מחוץ לבית. היות והכלב לרוב חי בסביבה קרובה יותר לאדם מאשר בעלי-חיים אחרים, הוא בעל פוטנציאל רב יותר להעביר מחלה זו. חשיפה להידבקות עלולה להתרחש בבית, בחצר, בגינות ציבוריות, בפינות חי וגם בטבע.

כזכור, בשנת 2019 אירעו לפחות שני מקרים של קדחת הבהרות בבנימינה. בין היתר בשנים האחרונות מבצעים במושבה ניטור של המקומות המועדים. באוקטובר 2017, נפטר הנער ואדים סלבדור ז”ל מאור עקיבא מהקדחת, לאחר שמשפחתו עלתה ארצה רק כ-4 חודשים בלבד קודם לכן.

קדחת הבהרות (הכתמים) נגרמת על ידי חיידק הריקציה קונורי המועבר על ידי קרציית כלב. ד”ר ריאד בדראן רופא וטרינר ראשי ומנכ”ל האיגוד פירט כי ” רמת נגיעות הקרציות בריקציה בארץ משתנה באזורים השונים, לא ברור מהו המאגר הטבעי של החיידק היות ובדיקות מצביעות על חשיפה של מספר רב של סוגי בעלי-חיים, בין אלה נמנים מעלי גירה, מכרסמים, כלבים ואחרים”, הוסיף ד”ר בדראן.

המחלה מועברת לבני אדם על ידי עקיצת קרציה נגועה, שכמעט ואינה מורגשת. המחלה באדם מופיעה בדרגות חומרה שונות כמו חום, כאבי ראש ופריחה, לרבות כפות ידיים ורגליים. התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה היא לרוב חמישה עד שבעה ימים. במידה ולא ניתן טיפול תרופתי המחלה אף  עלולה להיות קטלנית ולהסתיים במוות. לאור הסכנות  יש חשיבות רבה לערנות להמצאות קרציות על הכלב, בבית, בחצרות ובסביבה. במקרה של עקיצה יש לעקוב אחר התפתחות סימפטומים ולפנות לקבלת טיפול באופן מיידי.

ראש מועצה אזורית מנשה ויו”ר האיגוד אילן שדה,” האיגוד מבצע פעולות מניעה  ניטור קרציות על מנת למנוע מקרים של הדבקות בקדחת הבהרות. האחריות לטיפול בכלבי הבית הוא של התושבים, ברמת הטיפול ושמירה על ההיגיינה של הכלבים. יחד נעבור את חודשי הקיץ ללא התפשטות של המחלה”.

על מנת להימנע מהדבקה במחלה, יש לבצע מספר פעולות :
-שמירה על היגיינה ואיתור קרציות בכלבים
-מקומות מסתור של קרציות על הכלב: מסביב לעיניים, מסביב ובתוך האוזניים, מתחת לקולר, מתחת לרגליים הקדמיות ובין הרגליים האחוריות, מסביב לזנב, בין האצבעות.
-במידה שהתגלתה קרצייה, יש להקפיד לשלוף אותה במלואה באמצעות פינצטה ולא למעוך אותה על הגוף. ישנה חשיבות רבה לשליפת הקרצייה במלואה מהגוף, כי אם נשארים חלקים של הקרצייה, נשאר גם החיידק. אחרי שליפת הקרצייה יש לכבס היטב את הבגדים.
-מומלץ לבצע טיפול ואיבוק סביבתי במלונת הכלב או במקומות המרבץ שלו. היות ולא כל חומרי ההדברה יעילים למטרה זו וחלקם רעילים עד מאד, מומלץ לפנות לייעוץ ווטרינרי או למדביר מוסמך.
-יש לשמור על היגיינה אישית אחרי טיולים במקומות כפריים או ביקור בחוות כלבים.
– חשוב לבדוק אם ישנם קרציות על הכלב בחזרה מטיול בשטחים פתוחים.
– בקרב תינוקות וילדים שעלולים לא להרגיש את הימצאות הקרצייה על גופם, יש לבדוק מקומות חבויים בגוף כמו מאחורי האוזניים, או קרוב לאיברי המין.

עדכון ראשון: 11.5.2020, 16:09

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן