בהשקעה של מיליוני שקלים: שלב א' בפרויקט החשמל הענק של פרדס חנה-כרכור הסתיים

10,000 מ"ר שטח גגות סולאריים צפויים להניב כ-1 מגה וואט חשמל ירוק ומקיים ולהניב כ- 700 אלף ש"ח הכנסות בשנה למועצה. לצד זאת המועצה נמצאת ערב חתימה חוזה עם חברת החשמל לטובת הסבת כלל תאורת הרחוב לתאורת לד- חסכונית וירוקה, זאת בעלות השקעה של כ- 13 מיליון ש"ח

בימים אלו השלימה המועצה פרויקט קריטי לקידום תחום האנרגיה המתחדשת במועצה לאחר התקנת פאנלים סולאריים על גגות מבני הציבור ובתוחם בתי הספר שברחבי היישוב, זאת בהשקעה של כ- 4.5 מיליון ש"ח. פרויקט זה הינו מרכיב משמעותי בחזון עצמאות אנרגטית שמובילה המועצה בשנים האחרונות. חזון זה כולל פעולות יזומות להפחתת צריכת החשמל הכלולות בתכניות העבודה, במקביל ליצור עצמי באמצעות אנרגיות מתחדשות.

בימים אלו כאמור, הסתיים שלב א' בחזון זה המסתכם בכ-10 אלף מ"ר, על שטח שיניב כ -1 מגה וואט חשמל. אלה צפויים להניב הכנסה של כ 700 אלף ש"ח בשנה למועצה. הפרויקט בוצע לאחר סקר מיפוי מקיף ע"י אגף הכספים ואגף שפ"ע של המועצה בכל מבני הציבור של המועצה. מתוך פוטנציאל של כ- 31 אלף מ"ר גגות, נבחרו לשלב הראשון התקנה על הגגות הגדולים ביותר בעלי פוטנציאל לייצור כמות החשמל הרב ביותר ביחד להשקעה הנמוכה ביותר. מטרות הפרויקט הן כלכליות וסביבתיות, לבצע השקעות כלכליות ויצירת רווחים למועצה לטווח הארוך ממכירת החשמל לחברת החשמל, תוך שימוש באנרגיה ירוקה וסביבתית, והפחתת פליטות גזי חממה.

לצורך הובלת הפרויקט זכתה המועצה בהלוואה של הקרן להלוואות להקמת מתקנים סולאריים ברשויות המקומיות של מפעל הפיס. תוצר שיתוף פעולה של מפעל הפיס ומשרד האנרגיה שמטרתו לתמרץ השקעה של רשויות מקומיות בהתקנת מערכות מקומיות לייצור חשמל. התחזית המועצתית אומרת שתוך מספר שנים תוחזר ההשקעה באופן מדורג ואף המועצה תהנה מהכנסות כספיות משמעותיות בעתיד.

בין הגגות שבהם הותקנו פאנלים סולאריים כחלק מפרויקט התייעלות האנרגטית:
ביה"ס אלישבע
אמפי מועדון הנוער במרכז המושבה
ביה"ס ממלכתי כרכור
ביה"ס מעיינות
ביה"ס מרחבים
ביה"ס נועם
מבנה אגף לשירותים חברתיים קהילתיים
ביה"ס שבילים
ביה"ס שדות
ביה"ס שרת

גגות סולאריים בפרדס חנה-כרכור | דוברות המועצה

בתוך כך, המועצה נמצאת היום ערב חתימה חוזה עם חברת החשמל לטובת הסבת כלל תאורת הרחוב לתאורת לד, חסכונית וירוקה, זאת בעלות השקעה של כ- 13 מיליון ש"ח.

עוד חדשות פרדס חנה-כרכור במגדלור ניוז >>
בעלות גבוהה של 5.5 מיליון שקלים: זו השכונה בפרדס חנה-כרכור שתזכה לגני ילדים חדשים
טענות לליקויי נגישות במועצת פרדס חנה כרכור
פרס כוכבי יופי או לכלוך וזוהמה: מה מצבה האמיתי של פרדס חנה כרכור?

כזכור, פרדס חנה כרכור בין הרשויות שחתמו על אמנת ראשי הערים לאקלים ואנרגיה במדינות הים התיכון, זאת מתוך ההבנה כי  השחקן המרכזי להתמודדות עם שינויי האקלים הן הרשויות המקומיות עצמן. כחלק מכך השתתפה המועצה בתכנית היוקרתית "קלימה- מד" ביוזמת ובמימון האיחוד האירופי ובליווי משרדי הממשלה: משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים ומשרד החוץ ובתיאום עם מרכז השלטון המקומי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
שמיל
שמיל
20/09/2023 14:48

תבורך ראשת מועצת פרדס חנה , אמנם כרגיל במקומותינו ההתעוררות מתרחשת ערב בחירות , אבל חובה לציין שהיא הקדימה ישובים רבים ופעילותה מעולה ומבורכת . אני רואה אצלה מאפיינים של גב׳ מרים פיירברג שהניפה את נתניה לגבהים לא רגילים . אז בהצלחה . אינני מכיר אותה ומעולם לא ראיתיה אבל מעשיה מדברים עבורה .

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן