Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

תביעת לשון הרע של זכיין ‘קפה פיינברג’ בחדרה נגד מנכ”ל ‘נחלים’ לשעבר הסתיימה בפשרה של עשרות אלפי שקלים

תביעת לשון הרע של זכיין ‘קפה פיינברג’ בחדרה נגד מנכ”ל ‘נחלים’ לשעבר הסתיימה בפשרה של עשרות אלפי שקלים

‏לטענת הנתבע, כששלומי ימין פגש בו בחודש אוקטובר 2021, איים עליו ימין, כי אם זיכיון בית הקפה לא יוארך, מחליפו יכנס לתפקיד במקום ראש העיר, צביקה גנדלמן, וייאלץ את הנתבע לתת לתובע את מבוקשו - הארכת תקופת הזיכיון * את כך הגדיר התובע ימין כשקר וכזב - ותבע * ימין אף תבע את ערוץ כאן 11 שפרסם אף הוא את הדברים * זה מה שנקבע לבסוף

כשנה לאחר הגשת תביעת לשון הרע מצד חבר מועצת עיריית חדרה שלומי ימין, נגד רענן בר-טל, מי שהיה בעברו מנכ”ל חברת “נחלים” העירונית, הגיעו הצדדים להסכם פשרה בגובה עשרות אלפי שקלים – ומחיקת התביעה.
בחודש אפריל 2022 הגיש ימין את התביעה נגד בר-טל לבית המשפט השלום בחדרה בגין לשון הרע שהוציא נגדו לדבריו, ולכאורה.

בכתב התביעה נכתב כי התובע ימין, רו”ח בעל משרד עצמאי מוכר בעיר, חבר מועצת העיר ומנהל בחברה שהיא בעלת זיכרון להפעלת בית קפה שבבעלות החברה העירונית לפני בחירתו למועצת העיר.
‏לטענת הנתבע, כשהתובע פגש בו בחודש אוקטובר 2021, הוא איים עליו, כי אם זיכיון בית הקפה לא יוארך, והיה ומחליפו יכנס לתפקיד במקום ראש העיר, צביקה גנדלמן, מחליפו ייאלץ ואת הנתבע לתת לתובע את מבוקשו – הארכת תקופת הזיכיון. “אלא”, לדברי ימין בתביעה, “שלא היו דברים מעולם, וגם לוח הזמנים אינו מתקבל על הדעת”.

עוד נטען בתביעה כי בר-טל שלח ב-17/3/22 מכתב לסגן אגף בכיר במשרד הפנים, מכתב לו היו מכותבים שבעה נמענים בהם מבקר המדינה ושישה נמענים הקשורים לעיריית חדרה.
על פי התביעה, “בסעיף 3 למכתב ייחס הנתבע לתובע קשר למהלך הנטען על ידו ומיוחס כביכול למ”מ ראש ‏העיר. בסעיף 5 למכתבו מייחס הנתבע לתובע שורת טענות קשות, שקריות וזדוניות”.

‏ימין הוסיף וטען כי “בישיבה שהתקיימה בתאריך 15/2/22 הודיע התובע, כי בדיוק מסיבה זו הוא מנוע מלהשתתף בדיון; קל וחומר להצביע. הוא גם מסר על כך ליועמ”ש העירייה, המכותבת במכתבו של הנתבע, ואשר נכחה בדיון”.
‏עוד טען ימין כי “הנתבע מטעה ביודעין. התובע פעל כדין ובגלוי ובצדק להארכת תקופת הזיכיון. מכתב שנשלח אל לחברת נחלים מטעם חברה “קפה פיינברג בע”מ”, שאותו אמור הנתבע להכיר אותו היטב, מטעם ב”כ בית הקפה והנושא את התאריך 8/9/21 מפרט בהרחבה את הקשיים של הזכיין ואת בקשותיו.

קפה פיינברג חדרה | גוגל סטריט ויו

“‏‏חמור מכך, הנתבע, כמנכ”ל החברה לפיתות התיירות בחדרה יודע ידוע היטב שבעקבות הסגרים בשל הקורונה נהנו זכיינים ברחבי הארץ מהקלות, כולל גם לגבי תקופות הזיכיון. ‏
“‏‏בתאריך 20/3/22 נשלח לנתבע מכתב התראה בדואר אלקטרוני. אישור קבלה התקבל גם הוא בדוא”ל…על אף פרק הזמן שניתן לנתבע להגיב וראשית כל להתנצל, הוא לא עשה כן עד ‏היום. הנתבע אינו תמים ומניסיונו המקצועי הקודם מבין היטב מהי הוצאת דיבה” (בר-טל בעל תפקידי עבר בעיתונות, ל”ט).

כאמור, שנה לאחר כתב התביעה, ולאחר שאף הוגש כתב הגנה, הגיעו הצדדים להסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט. “הנתבע כתב את המכתב המדובר בתקופה בה הרגיש כי “החבל על צווארו” וישנה כוונה לסגור את החברה שהנתבע עומד בראשה…”, נכתב בהסכם.
עוד נכתב: “הנתבע (בר-טל) הבהיר כי לא זו הייתה כוונתו וכן הסביר כי הוטעה על ידי צדדים שלישיים…הנתבע מצהיר בזאת כי לא הבין כהלכה את דברי התובע ומדובר היה בשיחה עסקית רגילה”.
על פי הסכם הפשרה, התביעה תבוטל, ובר-טל יעביר לימין סכום פיצוי של 35 אלף שקלים.

תביעה גם נגד תאגיד השידור הציבורי
ימין אגב, תבע גם את תאגיד השידור הציבורי כאן 11, כפי שפורסם ב”העין ה-7″, זאת כתבה של הכתב אורן אהרוני, במסגרת סדרת הכתבות “ארץ-עיר” בתאגיד, שהוקדשה לנעשה בחדרה. במהלך הכתבה הוקרא קטע ממכתבו של בר-טל ובהן הטענות נגד ימין.

השופט יניב הלר מבית-משפט השלום בחדרה, קבע כי התביעה תסתיים בפרסום הודעת הבהרה בזו הלשון:

“בכתבה על עיריית חדרה מתאריך 15.5.22 הוצג מכתב שנכתב על ידי מנכ”ל חברת נחלים, מר רענן בר-טל. מהמכתב עלו טענות, בין היתר, נגד חבר מועצת חדרה, מר שלומי ימין. הובא לידיעתנו כי במסגרת תביעה שהוגשה נגד מר בר-טל, חזר בו בר-טל מתוכן המכתב ומטענותיו כלפי מר ימין. תאגיד השידור הציבורי לא חטא למלאכתו העיתונאית”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן