Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חבר מועצת העיר אור עקיבא משה ביטון תוקף את העירייה: “רומסת את כבוד עובדיה”

הודעה ששלחה מנהלת אגף משאבי אנוש בעירייה לעובדים ובה פירטה את משמעויות השביתה והפגיעה הצפויה בשכר בעקבותיה, הכעיסה את העובדים. חבר מועצת העיר משה ביטון במכתב חריף לעירייה: "תתביישו לכם. במי אתם פוגעים? בבשר מבשרנו, בעובדים"

עובדי עיריית אור עקיבא מחו אמש (רביעי, 16.2) עד השעה 10:00 והשביתו את פעילות העירייה במחאה על תכנית ההבראה הצפויה, חוסר שיתוף ועד העובדים והפגיעה הצפויה בשכר ובתנאיהם של עובדי עירייה. 

בין היתר הושבתו גם גני הילדים בעיר בעקבות שביתת הסייעות, שהן עובדות עירייה. שלשום (שלישי) בשעות הלילה המאוחרות נשלחה לעובדים הודעת וואטסאפ ממנהלת אגף משאבי אנוש בעירייה, קטי שגיא, ובו פורטו משמעויות ההשבתה.

// שביתת עובדי העירייה, הבוקר

“בעקבות הנחייתו של ועד העובדים לקיים מחר שביתה חלקית משעה 07:30 ועד השעה 10:00 בבוקר, אני מבקשת להביא הודעת אגף משאבי אנוש ושכר לעובדי היחידה שלך כדי שיבינו מה המשמעות של השתתפות בעיצומים ומהו שכר ראוי”, נכתב בהודעה.

“הובא לידיעתנו כי עקב שביתה חלקית / עיצומים הינך שוקל/ת לא לקיים עבודה תקינה ומלאה. אבקש להביא לידיעתך כי בהתאם להנחיות אגף השכר במשרד האוצר, עובדים המשתתפים בשביתה חלקית, בעיצומים, זכאים לתשלום שכר חלקי בלבד הנקרא “שכר ראוי ואשר גובהו יקבע בהתאם להנחיות האגף.

“עוד נבקש להבהיר כי עובדים הנוקטים בעיצומים לא יועסקו בשעות נוספות ולא יהיו זכאים לתמורה בגינם. אישורים הקיימים למכסות של שעות נוספות וכוננויות יושעו. ועובדים הנוקטים בעיצומים לא יהיו זכאים לתמורה בגין שעות נוספות וכוננויות. אי לכך, כל עובד שיבצע שעות נוספות או כוננויות בימים של עיצומים- לא יהיה זכאי לתשלום בגינן”.

עוד צוין בהודעה כי “לעובדים הנוקטים עיצומים לא ישולמו תשלומים בעד הזמן בו נקטו עיצומים עבור החזר הוצאות רכב משתנות. בעת נקיטת עיצומים לא ישולמו לעובדים בגין השעות בהן שבתו, לא יהיה פדיון חופשה או ניצול ימי חופשה או כל הטבה כספית אחרת. ההנחיות האמורות יחולו על כל העובדים המשתתפים בעיצומים. עובד המבקש להודיע כי אינו משתתף – עליו למלא טופס. מובהר כי עובד שאינו חותם על ההצהרה יחשב כעובד שהשתתף בשביתה החלקית, על כל המשתמע מכך”.

ההודעה עוררה זעם קרב העובדים וחלקם ראו בה כ”איום” וכ”פגיעה בחופש המחאה”. גם חבר מועצת העיר משה ביטון (בתמונה) תקף את שליחת ההודעה לעובדים וטען כי מדובר “ברמיסת זכויות העובדים”.

במכתב ששיגר לשגיא, כתב ביטון: “הובא לידיעתי שנישלחו לעשרות עובדים מכתבים ובהם הודעה על קיצוץ בשעות כוננות – ובשעות נוספות ברישום ו/או בפועל. מבקש לקבל ממך את הנתון הבא – כמה יש בסה”כ עובדים ועובדות שמקבלים את התוספות האלה, ולמי לא נשלח המכתב הנלוז הזה.

“הועברו אלי מעובדת ועובד בעירית אור עקיבא מיכתבים ששלחת אליהם ובחתימתך, בנוגע למה יקרה לעובדים ולעובדות בעירייה באם יעזו להאבק על פרנסתם וזכותם להפגין ולמחות מחאה שהועד הכריז ע”פ כל דין וזכות”.

// המכתב ששלח ביטון הבוקר

ביטון מציין כי עבד בעיריית אור עקיבא בין השנים 2003-2011 ותיאר כי מדובר היה בתקופה כלכלית קשה, מינוי חשב מלווה ומשכורות שלא שולמו בזמן. “אני גם מלווה את הנעשה בעירייה ב-10 שנים האחרונות, 3 שנים מהן כחבר מועצת עיר. מעולם לא נישלח לעובדות והעובדים מיכתב כל כך בוטה ומאיים, עד כדי הקש לסחיטה ואיומים ע”פ הנסח.

“גב’ שגיא הנפת דגל שחור על עיריית אור עקיבא עובדים ועובדות כאחד, מי סמך להחליט ולפגוע בזכות הבסיסית והאלמנטרית היחידה שעומדת לזכותם, להביע את מחאתם כשפוגעים בפרנסתם ברגל גסה וללא חמלה.

“יש ועד עובדים בעירייה ובמקום לפעול חד – צדדית תוך כדי רמיסת זכויות העובדים, יכולתם להתנהג כשאר האדם, לזמן את הועד, לשבת איתם ולנסות להגיע להבנות בהסכמה, ויש דרכים לצמצם ולהתייעל חברי הועד יודעים זאת טוב ממך. את ושולחייך בחרתם בדרך הכח, תוך כדי רמיסת כבודם של העובדים זכויותיהם, זה לא יעבור בקלות, תהא שקיפות.

“לא יפגע עובד או עובדת רק בגלל שאין לו מקורב כזה או אחר בהנהלת העיר, הכל יהיה בשקיפות, אלה שלא עובדים ולא ממלאים את תפקידם , מקומם לא באירגון, אבל עובדים חרוצים שעושים עבודתם נאמנה ירגישו בטוחים במקום העבודה ואם יש גורם חיצוני כזה או אחר, שינסה לפגוע בהם רק כי בה לו או קל לו או נוח לו – מקומו יהיה מחוץ לאירגון וטוב שעה אחת קודם”.

עוד הציע ביטון, “לעשות חישוב מסלול מחדש בכל הנוגע למלחמות שאתם מייצרים עם העובדים מידי חודש. זה התחיל במתנ”ס, המשיך בסיפרייה, ועכשיו כלל העירייה. לגנוז את המיכתב שנשלח לעובדים. לשבת במיידית עם ועד העובדים ולנסות להגיע לפשרה משכילה ל-2 הצדדים. לעצור את כל המאבקים המשפטיים שעולים לקופת העירייה המון כסף, ונגד מי בשם אלוהים, נגד העובדים שלנו בשר מבשרנו. תתביישו לכם”.

מעיריית אור עקיבא לא נתקבלה תגובה. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן