ריאלי? שמחה יוסיפוב תוקף ומתניע מחדש את רעיון איחוד "אור עקיבא-קיסריה"

ראש עיריית אור עקיבא לשעבר טען בישיבת מועצת העיר שנערכה הערב (ראשון, 13.2) כי העירייה צריכה "להפשיל שרוולים, לעלות לכנסת בירושלים ולהחתים חברי כנסת" כדי לקדם את הצעת איחוד אור עקיבא-קיסריה. יוסיפוב: "כמה סבל מגיע לתושבים? מה קיסריה נותנים לנו? כלום"

ראש עיריית אור עקיבא לשעבר, שמחה יוסיפוב, תקף היום (ראשון, 13.2) בישיבת מועצת העיר את ראש העיר יעקב אדרי ואת ממלא מקומו אלי אנקונינה על ההצעה להקצות את תקציב הבריכה העירונית הקיים בעירייה לטובת מבני ציבור בשכונת "אור ים". 

אנקונינה ציין בפתח ההצעה כי ב"אור ים חסרים לנו 48 מיליון ש"ח. יש בעיה של מבני ציבור ומבני חינוך. ההצעה שלנו היא לקחת את כספי הבריכה העירונית שנצברו, 15 מיליון ש"ח שיש לנו, ו-5 מיליון ש"ח שיושלמו על ידי החברה לפיתוח קיסריה".

// אדרי, אנקונינה ויוסיפוב. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

הנושא גרר זעם מיוסיפוב שלטענתו העיר פספסה הזדמנות היסטורית להתאחד עם קיסריה בעבר ולקבל את החזקה על פארק התעשייה קיסריה – דבר שהיה מניב לעיר הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

"שרצינו את הבריכת שחייה לתושבים המסכנים, שיהיה להם איזה מקום", אמר יוסיפוב. "מי שיש לו כסף הולך היום לזכרון, לקיסריה, לחדרה. תושבי אור עקיבא המסכנים האלה, אין להם כסף. אין להם לאן ללכת. גם חוף הים יש לנו בעיות".

אדרי אמר לנו: "בשנה שלך סגרו את החוף". יוסיפוב: "עשיתי מלחמה ופתחתי. הפגנה היתה. עשיתי ב-2004". יעקב: "למה לא עשית השנה?". יוסיפוב: "אם הייתי נבחר ב-2018 הייתי עושה. חיכיתי לך שתחזור שתעשה", אמר יוסיפוב בהלצה.

אנקונינה שאל את יוסיפוב: "מבני חינוך, גנים, בתי ספר, או בריכה. מה אתה מעדיף? מה סדרי העדיפויות שלך?". יוסיפוב השיב: "לא יספיק לך הכסף. 134 מיליון לא היה צריך לחסל. כואב מה שקרה. אור ים זה בעיה קשה מאוד לאור עקיבא, כי אנחנו לא מסוגלים לתת להם כלום. בקושי נותנים ניקיון וגינון. גינון אין. אנחנו בבעיה כי אנחנו לא נתנו להם, לא חשבנו עליהם, לקחו כסף ובזבזו.

"מגיע לנו 260 מיליון ש"ח היה צריך לנצל את זה לטובת העיר. לא לחסל את זה. פגענו בעיר הזו, פגענו בתושבים. חראם מה שקרה בעיר הזו".

// יוסיפוב: צריך להפשיל שרוולים ולהחתים חברי כנסת". יוסיפוב ואדרי

יוסיפוב הציע להתחיל מחדש את תהליך האיחוד עם קיסריה על ידי מאבק בכנסת. "הפתרון הוא לשבת עם קיסריה, ללכת על איחוד אור עקיבא-קיסריה. להחתים חברי כנסת. הון ושלטון לא הולכים יחד. לא יתכן מצב הזה. הם רימו אותנו, שיקרו לנו. פארק תעשייה היה צריך לעבור אלינו ב-2022. יעקב יודע את זה.

"מה עשו לנו? נתנו לנו גרושים. אתה יודע בכמה כסף מדובר? 70 מיליון שקל. גם פרדס חנה מקבלת יותר מ-10 מיליון. ראש המועצה שם הצליחה. לקחה מהם כמו שצריך. פארק התעשייה היה צריך לעבור לאור עקיבא. חיסלו אותנו, דפקו אותנו. ואנחנו דופקים חשבון?

"בואו מחר נפשיל שרוולים, נלך לחברי כנסת, נחתים את חברי הכנסת. העברתי בוועדת השרים לחוקה, הכל, בקריאה טרומית. יעקב יודע. מה יעקב ביקש ממני? תרד ממני. חבל שירדנו מזה. חבל על העיר הזו. העיר כל כך יקרה לנו. כמה סבל מגיע לתושבים? מה קיסריה נותנים לנו? כלום".

עוד אמר יוסיפוב: "אתה יודע כמה כסף עושים על חשבוננו באור ים? מיליארדים. כמה דירות נמכרות, אתם יודעים? דיור למשתכן. מסכנים הצעירים שלנו, לא יכולים לשלם את ה-90%". 

אדרי השיב ליוסיפוב: "אתה חושב שקיסריה כאלה נדיבים?", ואמר בהמשך עוד: "יש דיור למשתכן, המדינה קבעה את התנאים. זה המכרזים של המדינה. לא שלי ולא שלך".

יוסיפוב השיב בתקיפות: "אין דבר כזה. המדינה לא יכולה לקבוע. אנחנו צריכים להיות חלק מזה. היום 4-5 חדרים נמכרים ב-2 מיליון ש"ח. אני מציע להפשיל שרוולים, ללכת לכנסת, להחתים חברי כנסת. מעבירים את חוק איחוד אור עקיבא-קיסריה. הם יבואו אלינו ויממנו הכל. ישלימו את בריכת השחייה. רק ככה, בכוח ועם שכל ללכת נגדם. לא לעשות חשבון. אנחנו ויתרנו על פארק התעשייה קיסריה. חיכינו בסבלנות וחבל. גם מול קיסריה, גם מול משה כחלון. לא לפחד מאף אחד".

אנקונינה ציין כי "אפשר לחדש את המאבק. הבעיה שצריך לאכלס עוד 700-800 יחידות דיור ואין לך כסף".

אדרי סיכם את ההצעה ואמר: "המוסדות חינוך ייבנו שלב אחרי שלב והאיכלוס ייקח עוד 5 שנים. יש 3 גני ילדים מוכנים, בית ספר יסודי נבנה בקצב מהיר, מתחילים עוד 6 גני ילדים. הרי הבנייה באור ים תימשך עוד 4 שנים לפי הערכה שלי. משרד החינוך התחייב לתת תקציבים על כל הפרוגרמה של מוסדות הציבור. גם קרן קיסריה מוכנים לתת".  

בנושא בריכת השחייה, ציין אדרי: "קיסריה אמרה שאם יהיה מימון מלא, יעבירו את התקציב שלהם. אני ביקשתי מהם לשחרר לנו חלק מהסכום, הם לא מוכנים להוציא את הכסף הזה אלא אם כן נראה להם שיש מימון מלא ממדינת ישראל. הבריכה צריכה לעלות 30-35 מיליון ש"ח. זו לא בריכה ביתית אלא עירונית. הבריכה לא צריכה להיות בסדר עדיפות עליון. אני רואה את זה קצת אחרת".

אנקונינה השלים ואמר: "יש היתרי בנייה, יש חוזים מוכנים. אבל צריך כסף לאור ים". אדרי: "אף משרד לא מוכן לתת את ההשלמה הנדרשת לבריכת השחייה".

רגע לפני שההצעה אושרה, אמר יוסיפוב: "קיסריה עושים כסף. ה-260 מיליון ש"ח היינו צריכים לקחת, לבנות שוק עירוני, בתי ספר, בריכת שחייה".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן