"מידי שנה נפטרים 50 בני אדם מהפעלת תחנת הכח בחדרה" [וידאו]

ניר סהר, מנכ"ל איגוד ערים לסביבה שרון כרמל, אמר אתמול בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת בנוגע ליחידות 1 עד 4 הפועלות בפחם בתחנת הכח אורות רבין בחדרה כי "הוועדה קבעה כי חברת החשמל תדווח מעתה והלאה לציבור על כל הפעלה של יחידות 1-4 וכי יתקיים מעקב בוועדה על כך"

 ביוזמת איגוד ערים לסביבה שרון כרמל, נערך אמש (שלישי, 7.6) בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דיון בנוגע לסגירת יחידות 1-4 הפחמיות של תחנת הכח "אורות רבין" בחדרה. ניר סהר, מנכ"ל איגוד ערים לסביבה שרון כרמל אמר בדיון כי "תחנת הכוח אורות רבין היא המפעל המזהם ביותר בישראל. אמנם ישנה ירידה בשימוש בפחם אבל יש עלייה במזהמים בסביבה בשל שינויים מטאורולוגים. מרחב שרון כרמל צורך 7% מצריכת חשמל כאשר הייצור במרחב הוא 35%. זה אבסורד. על פי פרופ', איתמר גרוטו מידי שנה נפטרים 50 בני אדם מהפעלת התחנה.

"יחידות 1-4 אמורות היו לעבור להפסקת פעילות שוטפת (שימור) בראשון ליוני 2022, אך חברת החשמל לא יישמה זאת ולמעשה היחידות הפחמיות הישנות פועלות כעת ללא היתר. משרדי האוצר והאנרגיה מנסים לשנות את חוק ההסדרים על מנת להכשיר את הזיהום מהיחידות ולאפשר את המשך הפעלתן. אנו מתנגדים לכך. האיגוד דורש לסגור באופן מיידי את יחידות 1-4 ואף לסגור את פעילותן שוטפת – היות והפעלתן בשעת חירום תגרום לזיהום ניכר.

"תחנת הכח חגית המופעלת באמצעות גז טבעי אינה מנצלת את יכולת ייצור החשמל במלואה. הפעלה ביכולת הפקה מלאה של תחנות גזיות כגון חגית, תגרום לירידה
בשימוש בפחם, ומשכך, ירידה בפליטת מזהמים לסביבה, מניעת פגיעה בבריאות הציבור וניצול אנרגטי יעיל יותר. אנו רואים בשימוש בגז טבעי שלב ביניים בדרך לאנרגיות מתחדשות ופועלים לביסוס אנרגיות מתחדשות".

בסיום הדיון אמר סהר כי "הוועדה קבעה כי חברת החשמל תדווח מעתה והלאה לציבור על כל הפעלה של יחידות 1-4 וכי יתקיים מעקב בוועדה על כך. בנוסף נקבע כי תתקיים בדיקה מעמיקה של משרד הבריאות על היקף וסוג התחלואה במרחב הסמוך לתחנת הכוח. אלו החלטות חשובות והישגים משמעותיים בדרך לסגירת יחידות 1-4 הפחמיות הישנות".

ארז אריאב, יו"ר פורום התושבים האזורי שרון כרמל לאיכות הסביבה, תושב פעיל מפרדס חנה-כרכור, השתתף בדיון. "בראשית דבריי אבקש לתזכר שתחנת כח אורות רבין (יחידות 1 עד 6) הינה תחנת כוח המופעלת בפחם", ציין בפוסט שפרסם לסיכום הדיון בפייסבוק, בקבוצה "פורום התושבים האזורי להגנת הסביבה – שרון-כרמל".

"תזכורת ב- 2016 הוחלט על סגירת יחידות 1 עד 4 ב1 ביוני 2022, לצערנו היחידות כידוע לא נסגרה בתחילת החודש. מה זה אומר? המשך מאות תושבים מתים בשנה ופגיע אנושה בתחלואה ישירות מהמפעל המזהם במדינה תחנת כח אורות רבין, חברת החשמל מבקשת עיכוב של שנתיים נוספות וכמו שאני יודעים היד עוד נטוייה.

"בדיון לא היו בשורות : חברת החשמל הביאה את ה"קורונה" כתירוץ לעיכוב הסגירה, בחברת ״נגה״ לניהול מערכת החשמל הסבירו שהקו מחדרה זה כמו כביש 6 ואי אפשר לסגור אותו, נציגי המשרד להגנת הסביבה אמרו שהם לא יאפשרו הפעלת התחנות אלא ״במצב חירום״ ( ״נגה״ הבהירו שיעבדו גם יעבדו בקיץ הקרוב, ״מצב החירום״ זה משהו נזיל). ומשרד הבריאות פשוט לא הגיעו. "יד ימין לא יודעת מיד שמאל". אם זה לא היה כל כך עצוב, הדיון הזה היה מצחיק. אבל ייאוש הוא לא בתכנית העבודה שלנו! נמשיך להיאבק לשמירה על הסביבה והבריאות של כולנו".

// הדיון היום בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת. צילום: איגוד ערים שרון כרמל

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן