Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

סדנת חינוך מיני לתלמידים באור עקיבא: “התלמידות חזרו בוכות. אנחנו מזועזעים”

סדנת חינוך מיני לתלמידים באור עקיבא: “התלמידות חזרו בוכות. אנחנו מזועזעים”

סערה בחטיבת הביניים: תיאורים מיניים בוטים על לוח הכיתה, ותלמידות שמתארות כי התבקשו לכסות את עיניהן כשמולם נמצא בן שנוגע בהן עד שביקשו לעצור | אם לתלמידה: "הבת שלי חזרה סוערת, סובלת מבחילות, בוכה ולא רגועה" | הנהלת בית הספר: "מדובר בסדנה חיצונית. נקיים שיח עם התלמידים שנכחו במפגש"

פרסום ראשון | יממה לאחר סדנת החינוך המיני שהתקיימה בחטיבת הביניים באור עקיבא שגרמה לסערה – משרד החינוך ושר החינוך יואב קיש מתייחסים היום בחומרה לדברים בהודעה חריגה שפורסמה. גם בעיריית אור עקיבא החליט להגיב לאור הביקורת הקשה שנשמעה כלפי הסדנה וההד התקשורתי סביב לה.  

“מדובר במקרה חמור מאד”, נמסר מהמשרד. “שר החינוך הורה על עצירת כל תוכניות הגפ”ן של הספק מיידית בנוסף לעריכת שימוע בהקדם. נערך בירור ותחקיר מעמיק ברמת המחוז והמטה והכיצד הגיעו מדריכים לשיח אסור שכזה. המחוז מטפל בילדי בית הספר בעזרת הפיקוח הכולל והשירות הפסיכולוגי ייעוצי אשר מקיימים הבוקר שיח בכיתות עם התלמידים והתלמידות שנכחו במפגש. בנוסף, גם השפ”ח ברשות מזמין הורים המעוניינים בשיח בנושא להיות עימו בקשר. המשרד ירענן בפני מנהלי מוסדות החינוך את ההנחיות בחוזר מנכ”ל בנושא שילוב תוכניות חינוכיות חיצוניות על מנת שמקרים מעין אלו לא ישנו בעתיד. כל הכשלים במקרה יתוחקרו ויתוקנו”.

בעיריית אור עקיבא הביעו שאט נפש מן התיאורים שיצאו מתוכן השיעור. “יש לציין כי תוכן זה הועבר במסגרת תוכנית גפ”ן החיצונית לבית הספר, ומשרד החינוך כבר הורה לעצור תוכנית זו ועריכת שימוע למנהליה. זהו מקרה קיצון שאינו מאפיין את התרבות הבית ספרית ולא את הרוח והערכים עליהם אנחנו מחנכים את ילדינו. העירייה עודכנה בפרטים ועוקבת אחרי ההתפתחויות מקרוב. השירות הפסיכולוגי של העירייה מטפל בתלמידים, ומשרד החינוך כאמור, וכן הנהלת רשת אמי”ת – מטפלים במדריכים. תהיינה תוצאות הבדיקה אשר תהיינה, הדבר חמור ביותר ואנו מוקיעים אותו. אנו מצפים ממשרד החינוך לטפל באירוע במלוא החומרה”.

גם צוות בית הספר שיגר מכתב להורים והביע זעזוע על התנהלות הסדנה. “מדובר בסדנה המוכרת על ידי משרד החינוך ועוסקת בנושא חשוב של חיזור והצבת גבולות”, נכתב. “לצערנו, בשלוש מהכיתות שבהן הועברה הסדנה על ידי אותה מנחה, התנהלה הסדנה באופן בוטה, חריג ולא מותאם לגיל. אנו מבינים את הזעזוע והתסכול והוא משותף גם לנו. עלינו לציין שבחירת הסדנה נעשתה בקפידה, בדקנו את התכנים ואת הגדרת הסדנה ונערך תיאום ציפיות. שאלנו ודיברנו עם צוות המנחים. יועצת בית הספר עברה את הסדנה בעצמה ויצאה בתחושה שהיא טובה וחשובה. לצערנו לא זה מה שארע אתמול.

“צוות בית הספר התחיל לבדוק לעומק את הפרטים בכל הכיתות, ניהל שיח עם הורים רבים ותלמידים רבים. הבוקר יועצת השכבה ומנהלת החטיבה נכנסו לכל הכיתות כדי לאוורר רגשות, לאתר את רמת הפגיעות ולהבין לעומק מה ארע בדיוק. אתמול בערב מנהלת החטיבה שוחחה עם מנהלת התוכנית ודרשה תשובות. לצערנו, לתפיסתה הסדנה מותאמת ומשיגה את מטרותיה. הנהלת בית הספר והיועצות התכנסו הבוקר לדון באמצעים נוספים שבעזרתם נוכל לדאוג שדבר כזה לא יקרה שוב ולטפל במעגלי הפגיעות שיאותרו. מדובר בכשל שנבע מהסתמכות על תוכנית מוכרת, אנו מתנצלים ומבקשים מכם ליידע אותנו בכל בעיה שתחושו מילדיכם בעקבות הסדנה”.

“אני מזועזעת. וכמוני הורים נוספים, ובעיקר התלמידות, הבנות שלנו”. כך סיפרה למגדלור ניוז אם לתלמידה משכבת כיתות ז’ בחטיבת הביניים של קרית החינוך אמי”ת עתידים באור עקיבא, זאת לאחר שהתלמידים והתלמידות השתתפו בסדנת חינוך מיני.  

זה התחיל מקבוצות הההורים ברשתות החברתיות, ועבר מהר מאוד לפוסטים והודעות, עד שהגיע בהמשך גם להנהלת בית הספר ולמשרד החינוך. “היום, קיבלתי טלפון מהבת שלי באמצע היום”, כתבה ספיר, אם לתלמידה, “הילדה הייתה מזועזעת, הרגישה מוטרדת וחשופה ולא האמינה למה ששמעה וראתה עכשיו”.

בתמונה שצילמה התלמידה ממהלך הסדנא, נראה לוח הכיתה שעליו נכתב בכותרת “מה הבנים רוצים?” ו”מה הבנות רוצות?”. תחתיהן נכתבו משפטים או מילים שציינו התלמידים, עם הקשרים ותיאורים מיניים בוטים – והכל כאמור על לוח הכיתה כשהמילים מקבלות מקום מרכזי מול עיני התלמידים.

צילום ששלחה אחת התלמידות לאמה מתוך הסדנה לחינוך מיני

בהמשך, כך תואר על ידי אחת ממשתתפות הסדנה, “העמידו בן מול בת, הם עצמו עיניים, ונתנו להם להתקרב עד לגבול שהיא מסכימה. כשלא נוח לה היא היתה צריכה להגיד סטופ”.

אם לתלמידה בשכבה סיפרה למגדלור ניוז: “הבת שלי חזרה סוערת, סובלת מבחילות, בוכה ולא רגועה. האימהות והורים אחרים בשכבה מזועזעים. אנחנו לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום”.

ספיר תיארה עוד בפוסט: “מה שכתוב על הלוח בתמונה שצירפתי זה המעט שנאמר בכיתה! ילדים שעוד לא מכירים בכלל את המושגים האלה נחשפו בעל כורחם לכל זה! מה עשיתם בזה? עוררתם להם את הסקרנות???? גרמתם להם להסתכל על בני המין השני כאובייקט מיני???? לעודד תלמידים לצפות בפורנו, זה לא חינוך מיני! ללמד תלמידים איך לאונן, (סליחה על הבוטות) זה לא חינוך מיני! להגיד זה בסדר גמור לעשות סקס גם בגיל כזה (12!!!!) זה לא חינוך מיני! לבקש מהם לעבור למעשיייייי לכסות להם את העיניים ולהגיד תתקרבו ותגעו אחד בשני עד שתרגישו שזה פחות נעים ותעצרו, זה לא חינוך מיני!!!!!!!!!”.

מקרית החינוך אמי”ת עתידים נמסר בתגובה: “מנהלת המוסד החינוכי תערוך בירור מעמיק אל מול המפעיל החיצוני של התכנית, שנרכשה מסל הגפ”ן. הפיקוח הנחה את הצוות החינוכי והייעוץ לקיים שיח בכיתות עם התלמידים והתלמידות שנכחו במפגש”.

// עדכון ראשון: 9.1.2024

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
יעל
יעל
12/01/2024 08:07

מה הזעזוע! זה מה שקורה בשנים האחרונות מגן הילדים שבו מביאים טרנסגנדר לספר לילדים מיהו ושהוא לא חייב להישאר בן או בת. מערכת החינוך חייבת זעזוע! שעורי התנ”ך הופחתו מ 6 שעות שבועיות, (אפילו בימי השמאל) לשעה אחת וכזכות.
למודי ההכלה ….הכלת האויב, המסתנן והסוטה , הרסו את הילדים. מורשת ויהדות הפכו למילה גסה. ואיש כישר בעיניו ייעשה

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן