אור עקיבא: “רחוב הרצל הפך לבלתי נסבל”; העירייה מקדמת פיילוט ראשון בשכונות הוותיקות

ברחובות הוותיקים של אור עקיבא הולכת ומתרחבת הביקורת על רוחב הכבישים שלא מאפשר נסיעה רציפה של שני כלי רכב במקביל || תושב רחוב הרצל: "אף אחד לא יכול לזוז והיו כבר מקרי אלימות וקללות" || ראש תחום תחבורה בעיר, איציק פתיתו מציין כי בקרוב יחל פיילוט שיאפשר חניה עם שני גלגלים על המדרכה ברחובות צפופים
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות

אור עקיבא: “רחוב הרצל הפך לבלתי נסבל”; העירייה מקדמת פיילוט ראשון בשכונות הוותיקות

ברחובות הוותיקים של אור עקיבא הולכת ומתרחבת הביקורת על רוחב הכבישים שלא מאפשר נסיעה רציפה של שני כלי רכב במקביל || תושב רחוב הרצל: "אף אחד לא יכול לזוז והיו כבר מקרי אלימות וקללות" || ראש תחום תחבורה בעיר, איציק פתיתו מציין כי בקרוב יחל פיילוט שיאפשר חניה עם שני גלגלים על המדרכה ברחובות צפופים

מגדלור-פיד ♋

אור עקיבא הולכת ומתפתחת ורחובות מרכז העיר שנבנו לפני שנים רבות, מתקשים להכיל את התנועה הגדולה של כלי הרכב שהולכת וגדלה עם השנים, יחד עם התפתחות העיר והאוכלוסייה. במספר רחובות הולכים ומצטברים תלונות של תושבים וביקורת על העירייה על כך שאינה מוצאת פתרון למצב החדש.

אל המסר האדום פנה לאחרונה תושב רחוב הרצל שטוען שהמצב ברחוב הפך בלתי נסבל מבחינת הנסיעה בו, גם לאור העובדה שברחוב ביאליק נמשכות העבודות להרחבתו והוא סגור לתנועה – דבר שהוביל להזרמת התנועה לרחוב הרצל, בו חולפת גם תחבורה ציבורית.

קראו גם:
> החל שלב ב’ בהרחבת רחוב ביאליק באור עקיבא; תושבי רחובות סמוכים מלינים על אבק בבתים

“בכביש חונים לכל אורכו, מה שמאפשר נסיעה של רכב אחד בכל פעם”, מלין תושב הרחוב. “בנוסף, כשיש אוטובוסים, נמנע מעבר של כלי רכב אחרים”. דייר נוסף מספר שהסבלנות של האנשים פוקעת כאשר ישנו מפגש של רכב מול רכב. “אף אחד לא יכול לזוז והיו כבר מקרי אלימות וקללות בעקבות כך”.

אחד הדיירים איתו שוחחנו הציע להקטין את המדרכה ברחוב, שרוחבה יחסית גדול, לטובת הרחבת הכביש – דבר שיאפשר חנייה מסודרת לצד הרחוב ללא הפרעה לתנועה.

רחוב עשרת הרוגי מלכות באור עקיבא. הפיילוט יחל ברחוב ויתרחב במידה ויצליח || צילום: מגדלור ניוז

ראש תחום תחבורה בעיריית אור עקיבא, איציק פתיתו מציין כי הבעיה מוכרת לעירייה מזה זמן רב, ובקרוב יחל פיילוט בעיר שמטרתו הזרמה טובה יותר של התנועה. “בראש ובראשונה, תושבים ברחוב הרצל צריכים להישמע להנחיות ולא לחנות אחד ליד השני בכניסה לחניות הפרטיות, ולנצל את החניה בתוך חצרות הבתים”, מציין פתיתו.

“נושא הקמת מפרצי חניה ברחוב נבדק, ומדובר בפרויקט יקר מאוד, בטח בשלב זה של קושי בגיוס תקציבי והמשבר סביב תקציב המדינה”, מוסיף פתיתו. לדבריו,  הפתרון שהציע והתקבל על ידי מהנדס התנועה בעיר וועדת תיאום תנועה, הוא כי במספר רחובות בעיר – הרצל, עשרת הרוגי מלכות, רוטשילד, בלפור וחלק מרחוב מנחם ציוני – תתאפשר חניה עם שני גלגלים על המדרכה.

“במקום לסלול מפרץ חניה שיכול ויארך מספר שנים עד לאיתור תקציב”, הוא מתאר, “נאפשר חניה עם שני גלגלים על המדרכה. המדרכות ברחובות אלו מספיק רחבות ויאפשרו מעבר לבעלי מוגבלויות. אנחנו אמורים בימים הקרובים להוציא הזמנת עבודה לצבעי כבישים ותמרורים על מנת שיבצע סימוני תמרור בכבישים ובמדרכות וכן לטובת הצבת תמרורים חדשים”.

רחוב רוטשילד בעיר. גם סומן כרחוב שדורש פתרון בהקדם || צילום: מערכת מגדלור ניוז

בשלב הראשון, מתוכנן פיילוט שיבוצע ברחוב עשרת הרוגי מלכות. במידה והפיילוט יצליח, הפרויקט יורחב לרחובות נוספים, בהם הרצל. “אם באמת התושבים ינהגו על פי ההנחיות, ויחשבו האחד כלפי השני, לצד פעולת העירייה וביצוע סימון הכבישים והמדרכות, וחניות עם שני גלגלים – הצעדים הללו ייתנו את הפתרון המהיר והיעיל ביותר במסגרת האפשרויות העומדות לרשותנו.

“אנחנו נמצאים בחוסר ודאות כלכלי ובריאותי, ולכן הדבר משפיע גם על פרויקטים עירוניים. ברחוב רוטשילד יש המון שירותים עירוניים- דואר, עירייה, בית כנסת, שני מעונות יום, קופת חולים, מאפייה מרכזית וחנויות. רחוב מאוד צפוף. עוברת שם תחבורה ציבורית והוא מנקז אליו את כביש 2. הוא לא פחות בעייתי מהרצל. לכן מיפינו את כל העיר – ואנחנו נצא לדרך עם הפיילוט בקרוב”, סיכם פתיתו.

437760cookie-checkאור עקיבא: “רחוב הרצל הפך לבלתי נסבל”; העירייה מקדמת פיילוט ראשון בשכונות הוותיקות

האם הכתבה עניינה אותך? 👆

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

מגדלור-פיד ♋

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

דילוג לתוכן