אור עקיבא הולכת ומתפתחת ורחובות מרכז העיר שנבנו לפני שנים רבות, מתקשים להכיל את התנועה הגדולה של כלי הרכב שהולכת וגדלה עם השנים, יחד עם התפתחות העיר והאוכלוסייה. במספר רחובות הולכים ומצטברים תלונות של תושבים וביקורת על העירייה על כך שאינה מוצאת פתרון למצב החדש.
אל המסר האדום פנה לאחרונה תושב רחוב הרצל שטוען שהמצב ברחוב הפך בלתי נסבל מבחינת הנסיעה בו, גם לאור העובדה שברחוב ביאליק נמשכות העבודות להרחבתו והוא סגור לתנועה – דבר שהוביל להזרמת התנועה לרחוב הרצל, בו חולפת גם תחבורה ציבורית.
קראו גם:
> החל שלב ב’ בהרחבת רחוב ביאליק באור עקיבא; תושבי רחובות סמוכים מלינים על אבק בבתים
אחד הדיירים איתו שוחחנו הציע להקטין את המדרכה ברחוב, שרוחבה יחסית גדול, לטובת הרחבת הכביש – דבר שיאפשר חנייה מסודרת לצד הרחוב ללא הפרעה לתנועה.

ראש תחום תחבורה בעיריית אור עקיבא, איציק פתיתו מציין כי הבעיה מוכרת לעירייה מזה זמן רב, ובקרוב יחל פיילוט בעיר שמטרתו הזרמה טובה יותר של התנועה. “בראש ובראשונה, תושבים ברחוב הרצל צריכים להישמע להנחיות ולא לחנות אחד ליד השני בכניסה לחניות הפרטיות, ולנצל את החניה בתוך חצרות הבתים”, מציין פתיתו.
“נושא הקמת מפרצי חניה ברחוב נבדק, ומדובר בפרויקט יקר מאוד, בטח בשלב זה של קושי בגיוס תקציבי והמשבר סביב תקציב המדינה”, מוסיף פתיתו. לדבריו, הפתרון שהציע והתקבל על ידי מהנדס התנועה בעיר וועדת תיאום תנועה, הוא כי במספר רחובות בעיר – הרצל, עשרת הרוגי מלכות, רוטשילד, בלפור וחלק מרחוב מנחם ציוני – תתאפשר חניה עם שני גלגלים על המדרכה.
“במקום לסלול מפרץ חניה שיכול ויארך מספר שנים עד לאיתור תקציב”, הוא מתאר, “נאפשר חניה עם שני גלגלים על המדרכה. המדרכות ברחובות אלו מספיק רחבות ויאפשרו מעבר לבעלי מוגבלויות. אנחנו אמורים בימים הקרובים להוציא הזמנת עבודה לצבעי כבישים ותמרורים על מנת שיבצע סימוני תמרור בכבישים ובמדרכות וכן לטובת הצבת תמרורים חדשים”.

בשלב הראשון, מתוכנן פיילוט שיבוצע ברחוב עשרת הרוגי מלכות. במידה והפיילוט יצליח, הפרויקט יורחב לרחובות נוספים, בהם הרצל. “אם באמת התושבים ינהגו על פי ההנחיות, ויחשבו האחד כלפי השני, לצד פעולת העירייה וביצוע סימון הכבישים והמדרכות, וחניות עם שני גלגלים – הצעדים הללו ייתנו את הפתרון המהיר והיעיל ביותר במסגרת האפשרויות העומדות לרשותנו.
“אנחנו נמצאים בחוסר ודאות כלכלי ובריאותי, ולכן הדבר משפיע גם על פרויקטים עירוניים. ברחוב רוטשילד יש המון שירותים עירוניים- דואר, עירייה, בית כנסת, שני מעונות יום, קופת חולים, מאפייה מרכזית וחנויות. רחוב מאוד צפוף. עוברת שם תחבורה ציבורית והוא מנקז אליו את כביש 2. הוא לא פחות בעייתי מהרצל. לכן מיפינו את כל העיר – ואנחנו נצא לדרך עם הפיילוט בקרוב”, סיכם פתיתו.