Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חבר מועצת אור עקיבא משה ביטון: לדחות את העברת מחלקת הגבייה לחברת גבייה חיצונית

בפנייה ששיגר לממלא מקום ראש העיר אלי אנקונינה, הזכיר ביטון את החלטת בג”צ 4113/13 לדחות בפעם ה-8 את בקשת הרשויות המקומיות בנושא חברות גבייה חיצונית * העירייה: הפרטת מחלקת הגביה – חלק מתהליך הבראת הרשות

האם העברתה של מחלקת הגבייה בעיריית אור עקיבא לחברה חיצונית תידחה? חבר מועצת העיר משה ביטון ביקש להעלות על סדר יומה של מליאת המועצה הקרובה הצעה לסדר לפיה יש לדחות עד סוף חודש יוני הקרוב לפחות את מעבר המחלקה למיקור חוץ.

בפנייה ששיגר לממלא מקום ראש העיר אלי אנקונינה, הזכיר ביטון את החלטת בג”צ 4113/13 לדחות בפעם ה-8 את בקשת הרשויות המקומיות בנושא חברות גבייה חיצונית, וביקש עד לסוף יוני 2022 להסדיר זאת בחקיקה בקריאה שנייה ושלישית.

“עד אז קבע בג”ץ, שהוא רואה בפעילות אותה מבצעות חברות הגבייה כ- “אצילת סמכות הגביה” לחברות פרטיות, שנעשות שלא בסמכות וללא חקיקה נדרשת”, כתב ביטון.

“החלטת ה-בג”צ 4113/13, פגעה בעצב רגיש וחשוב של הרשויות שויתרו מראש על פעילות המערך הכספי שלהם (בדיוק כפי שאתם רוצים ומכוונים לעשות לצערי) ונתנו כח רב בידי חברות גביה פרטיות, בעלות אינטרס מובהק, שלא עולים בקנה אחד עם האינטרסים הציבוריים וטובת התושבים ובעלי העסקים בעיר. ההצעה: לדחות את ההחלטה עד לסוף יוני 2022 והחלטת בג”צ שתינתן”.

// אגף הגבייה ברחוב הנשיא באור עקיבא. במסגרת: ביטון 

מעט רקע: בשנת 2018 ניתן בבית המשפט העליון פסק דין בעתירה אליה מתייחס ביטון, במסגרתו חזר בית המשפט וקבע כי אין לאפשר לרשויות מקומיות לאצול את סמכויותיהן בתחום הגביה לחברות פרטיות מבלי שהדבר יוסדר בחקיקה מסמיכה מפורטת.

בית המשפט העליון נימק דבריו בכך שאחד מעקרונות היסוד החלים על פעולתן של רשויות המנהל הוא האיסור על אצילת סמכויות הנתונות לרשות לגורם אחר מבלי שניתנה מפורשת לכך בדין. מעת לעת הוגשו בקשות להארכת פסק הדין על ידי שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה.

בנוסף מעלה ביטול שאילתא בה מבקש תשובות לגבי פינוי בינוי בשכונת שז”ר – החלטה שהתקבלה ברוב במועצת העיר. “איך התקדמות הפרויקט ומה הסטטוס לגבי הפרויקט כיום?”, שואל ביטון. 

מעיריית אור עקיבא נמסר בתגובה: “ככלל, בקשות של חברי מועצה להעלות הצעות לסדר יום בישיבות המועצה לא מתקבלות דרך התקשורת. אלה רק כמקובל בחוק.

“כיוצא מן הכלל ולגופו של עניין, נציין כי הנהגת העירייה ומשרד הפנים החלו בהתליך הבראת הרשות והפרטת מחלקת הגביה הינה אחת מאבני הדרך בתהליך. מ”מ ראש העיר, מר אלי אנקונינה, הנחה את הגורמים המומנים לפעול להמשך העסקתם של עובדי המחלקה במסגרת ההפרטה. במידה והבג”צ יוכרע לטובת הרשויות, כמובן, שתהיה השפעה גם על מהלך ההפרטה של הרשות.

“לעניין השאילתא בנושא פינוי בינוי שז”ר – מאז ישיבת המועצה בה הוחלט להתקדם עם התוכנית והיזם, העירייה הצטרפה כשותפה, מ”מ ראש העיר מר אלי אנקונינה מוסר כי: “השלב הבא הוא חתימת הסכם פיתוח בין העירייה והחברה היזמית, ולאחר מכן יוצאים לדרך”.

// בתמונה התחתונה: מ”מ ראש העיר, אנקונינה 
דילוג לתוכן