סיכום ספטמבר 2020 בפרדס חנה-כרכור: התגברות הקורונה, העתקת גדר מחנה 80, זעם בנושא הפרגולות והסיוע לילד אדם החולה במחלה נדירה

 

בנות 17 ו-18 מפרדס חנה התהפכו עם קטנוע אותו הן חשודות שגנבו

מועצת פרדס חנה: בתוך שלושה חודשים – היתר ממשרד הביטחון להעתקת גדר מחנה 80 דרומית לשטח המחנה

חברת מקורות שינתה את מקור אספקת המים בפרדס חנה-כרכור, התושבים מתלוננים: “מים מסריחים כאילו מתקלחים באקונומיקה”

24.9 || ראשת מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור נכנסה לבידוד לאחר שנחשפה לחולה קורונה מאומתת. "היום בצהריים קיבלתי הודעה ממשרד הבריאות שעליי להיכנס לבידוד עד יום שני הקרוב, בשל חשיפה למאומת קורונה", מסרה פרי יגור אחר הצהריים. "אני חשה מצוין וללא תסמינים ואמשיך כמובן לעבוד ולנהל את המועצה מביתי".
ראש המועצה עדכה בנוסף כי "מחר החל מהשעה 14:00 יוחרפו הנחיות הסגר במטרה לבלום ולצמצם את תחלואת הקורונה במדינה. אני קוראת לכם – שימרו על עצמכם ! הקפידו על הנחיות משרד הבריאות, שימרו על הסגר ועל בריאותכם".  נכון לשעה זו מספר המאומתים בפרדס חנה כרכור עלה ל-277 ומספר המבודדים עלה ל-863.


בפרדס חנה כרכור מעדכנים על המשך סגר חגי תשרי: חמ”ל נתונים, מוקד סיוע ושמרטפייה

הסבא והסבתא מכרכור יצאו בקריאה: תרמו וסייעו לנכדנו אדם, שנולד עם תסמונת נדירה

חברי מועצת פרדס חנה בפגישה באיגוד ערים: "השרה גמליאל תפעל להשבתת יחידות 1-4 בתחנת הכוח בחדרה"

22.9, 8:54 || עו"ד אביעד סיני, יו"ר וועדת איכות הסביבה בפרדס חנה -כרכור, ומ"מ ראש המועצה מר יואב קעטבי, נפגשו עם השרה לאיכות הסביבה, ח"כ גילה גמליאל. השניים פרסו בפני השרה את האתגרים הסביבתיים שעומדים בפני פרדס חנה-כרכור, ונקבע כי תתקיים בקרוב ישיבת עבודה מקיפה בנושאים שעל הפרק.

במפגש שהתקיים באיגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון הכריזה השרה כי המשרד להגנת איכות הסביבה, יפעל להביא לכך שימולאו כלל החלטות בנושא השבתת יחידות 1-4 בתחנת הכוח אורות רבין שפעולות על פחם ולמען שיפור איכות האויר באזור. חבר המועצה סיני אמר: "אני מודה לשרה על האוזן הקשבת והנכונות לסייע בקידום הנושאים ולמ"מ ראש המועצה על הסיוע והגיבוי בנושא. בפרדס חנה – כיום אין  שום סיבה שלא נתגבר על כלל האתגרים הסביבתיים למען עתידנו. המועצה בכלל ובפרט הוועדה לאיכות הסביבה מחוייבים לעניין, פועלים כאן לשפר את המצב מחוק מניעת זיהום אויר שקידמנו ועד למדיניות העצים וכולי תקווה כי גם הממשלה ובפרט המשרד לאיכות הסביבה יסייעו לנו בנושא. שמחתי לשמוע את השרה מצהירה כי תלחם למען השבתת יחידות 1-4 בתחנת הכוח. איכות האויר בישוב ובאזור חייבת להשתפר וצעד משמעותי לטובת העניין הוא סגירתן של היחידות לאלתר". צילום: פרטי


נתוני הפשיעה: עלייה בפריצה למוסדות ובתי עסק בפרדס חנה-כרכור

21.9 || המועצה המקומית פח"כ נערכת להידוק הסגר הן בהביט כוח האדם ושמירה על הסדר הציבורי והן בניתוח הנתונים המועצתיים ע"י צוות ייעודי שיביא למיקוד הפעילות בהתאם לאזורי התחלואה. "נכון להיום 221 מאומתים ו- 632 מבודדים. נתוני השבועיים האחרונים נמצאים במגמת עליה בתחלואה ונדרש מכל אחד/ת מאיתנו לשמור על ההנחיות", נמסר. בנוסף, המועצה נערכת לפתיחת שמרטפייה לילדים של צוותי החינוך המיוחד של גני החינוך המיוחד ובית הספר לחינוך מיוחד. השמרטפייה תיפתח בגן תילתן בפרדס חנה. לתאום ומידע נוסף יש לפנות לסגי, מנהלת מחלקת החינוך המיוחד.


17.9, 22:30 || ועדת איכות הסביבה בפרדס חנה-כרכור החלה במיפוי המושבה לטובת שתילת עצים חדשים. וועדת איכות הסביבה במועצת פרדס חנה כרכור החלה בימים אלו במבצע למיפוי הצרכים של נטיעת עצים ברחבי המושבה, כך שתושבי הישוב יוכלו להציע מקומות בהם לדעתם יש צורך בנטיעת עצים. עו"ד אביעד סיני, יו"ר ועדת איכות הסביבה, אומר כי "לאחר שנבדוק לעומק את צרכי התושבים, החל מנובמבר הקרוב יש רצון להתחיל בתוכנית נטיעת עצים הכוללת עשרות רבות של עצים במטרה לכסות כמה שיותר רחובות עם עצים שיינטעו בצידי הכביש. בעניין זה, פניתי גם לחבריי מקק"ל בתקווה כי יצטרפו ליוזמה בקרוב. עוד הוא מוסיף: "תרומת העצים היא עצומה ומשמעותית – מפחיתה טמפרטורה, מייצרת  לנו חמצן, מונעת סחף, מנקזת מים, משפרת מצב רוח ועוד ועוד". תושבי היישוב מוזמנים לפנות למועצה ולאביעד באמצעות הרשתות החברתיות ולהציע מיקומים לנטיעת העצים.


ההצעה לביטול ארנונה על פרגולות נדחתה, תושבים בפרדס חנה-כרכור כועסים: “גבייה שלא כדין”

15.9 || בשל ריבוי של תלמידים ומורים שנכנסו לבידוד בבית ספר גוונים, כולל מקרה נוסף של תלמידה חיובית לקורונה, בעקבותיה נכנסו עוד תלמידים ומורים לבידוד, התקבל בצהריים אישור ממשרד החינוך לעבור להפעלת בית הספר מרחוק, למעט תלמידי מב"ר וחינוך מיוחד. מבית הספר, בו לומדים הרבה תלמידים מפרדס חנה כרכור, נמסר כי תלמידים אלה יוסעו בהסעות כרגיל. עוד נמסר: "בימים רביעי וחמישי (מחר ומחרתיים) נעבור להוראה מרחוק לכלל התלמידים, למעט תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי מב"ר, שיגיעו כרגיל לביה"ס. השיעורים מחר יינתנו מרחוק, על פי מערכת השעות הרגילה. עוד פרטים על סדרי הלמידה מחר ומחרתיים יימסרו לכיתות השונות על ידי המחנכים. הורים לתלמידים שלא לקחו עדיין ספרי לימוד, יכולים להגיע מחר לבית הספר כדי לקחת את הספרים".


בעקבות מחסור חמור בדם: קריאה לתושבי האזור לתרום דם בדחיפות בפרדס חנה

14.9, 9:45 || שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב להגיע בדחיפות ולתרום דם, בשל ירידה משמעותית במלאי הדם בישראל. המחסור החמור נגרם בשל הירידה בזמינות האתרים בהן ניתן לבצע התרמות בתקופת הקורונה. כעת, רגע לפני חגי תשרי ובשיאו של גל הקורונה השני – מפרסם הארגון פרטים אודות יום התרמה בפרדס חנה שמתקיים מחר (ב' 14.9) סמוך לדואר בדרך הבנים פינת הדקלים בין השעות 09:30-15:00.

חשוב לזכור כי לדם אין תחליף מלאכותי וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לתרומה. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת, בעיקר נוכח משבר הקורונה ורגע לפני החג והסגר, נגרם קושי באספקת הדם לבתי החולים שיכול להביא לפגיעה קריטית בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים.

המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rh שלילי מכל הסוגים (-A-, B-, AB). בשירותי הדם של מד"א פונים לכל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף לבוא לתרום.


בפרדס חנה-כרכור הוכשרו 13 מתחמי תפילה באוויר הפתוח לקראת כיפור

10.9, 9:13 || המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור הודיעה לתושביה כי היא מבקשת לחדד כי נוכח העלייה בהיקף התחלואה במושבה (נכון להיום 305 מאומתים ומעל 800 מבודדים). "מומלץ לערוך את תפילות יום הכיפורים ולקיים מניינים רק במרחבים הפתוחים תוך הקפדה על ריחוק, עטית מסיכה ושמירת הנחיות משרד הבריאות", נמסר.

במועצה עדכנו כי אגף שפ"ע של המועצה הסדיר 13 מרחבי תפילה, בצמוד לבתי כנסת, שכוללים: הצללות, כסאות ומאוורים ומסודרים בהתאם למתווה התפילה של משרד הבריאות, וביניהם:בית כנסת אהבת ישראל (סמטת חברון), בית כנסת היכל שלום כרכור (אחוזה 5), בית כנסת עץ החיים (שבזי 27 כרכור), בית כנסת חברת אחרים(רחוב רמב"ם), בית כנסת שיבת ציון (רחוב המעלה 35), גן וייל נווה אשר (חבצלת 12), בית הכנסת הגדול (שביל התלמיד 2), בית כנסת אור ישרים (דרך למרחב 24).

מהמועצה נמסר: "מתפללים יקרים, עם כל הקושי וחוסר הנוחות, המלצתנו להימנע מהגעה לבתי הכנסת, וקיום התפילות בבית ובמרחבים פתוחים בלבד. זהו צעד מתבקש ונכון למען שמירה על בריאותכם, בריאות משפחותיכם ובריאות תושבי המושבה כולה".


גופת גבר התגלתה בדרך השדה בפרדס חנה, הכיוון: אובדני

10.9, 9:13 || תושבים שנתקלו אתמול בניידות מד"א ומשטרה בדרך השדה בפרדס חנה-כרכור לא הבינו במה מדובר תחילה אך בהמשך נודע: ככל הנראה מדובר במקרה אובדני. מארגון זק"א נמסר על "מוות בלתי טבעי" של בן 50. הארגון טיפל ביחד עם המשטרה בנושא. פרטים נוספים לא נמסרו, ככל הנראה עקב צנעת הפרט. צילום ארכיון: דוברות זק"א


8.9 || בפרדס חנה-כרכור חוששים, לנוכח העלייה במספר חולי הקורונה במושבה. מהמועצה נמסר כי "נכון להיום, המושבה מוגדרת רשות צהובה, אך אנו נמצאים על הגבול הדק של מעבר לכתום. נתוני השבוע האחרונים במגמת עלייה, נכון להיום 74 מאומתים ו-310 מבודדים".

בימים האחרונים שהו מספר תושבים הנושאים את הקורונה במקומות שונים במושבה, כך על פי אתר משרד הבריאות. בין המקומות: פוליצר, מרכז כנה מאיר, שופרסל, מעון אמונה, בית אקשטיין, BBB עין שמר ועוד. הרשימה המלאה מצויה באתר משרד הבריאות.


התחיל לעבוד: מעל 500 טון של גזם וגרוטאות פונו על ידי הקבלן החדש בפרדס חנה-כרכור ב-5 ימים

6.9, 17:41 || קבלן הגזם החדש התחיל את פעילותו בפרדס חנה-כרכור, פינה במהלך 5 ימים האחרונים מעל 500 טון של גזם וגרוטאות. בתוך כך, ראש המועצה, הגר פרי יגור הנחתה על תגבור מערך משאיות הגזם ומעתה 4 משאיות פועלות באופן קבוע ביישוב. במהלך הימים הקרובים, ועד ליישור קו יתגבר אגף השפ"ע את הפינויים בעוד 3 משאיות. צילום: דוברות המועצה


5.9 || הנהלת בית הספר גוונים שבמועצה האיזורית מנשה, הוציאה בסוף השבוע שתי הודעות להורי התלמידים על הימצאות קורונה בקרב תלמיד ואשת צוות בבית הספר. בהודעה אחת נכתב: "במהלך השבת התקבלה הודעה לפיה על התלמידים מכרכור, שנסעו בהסעה של אבי ברדה ביום שלישי 1/9 בשעה 14:00, צריכים להיכנס לבידוד ערב המצאותו של תלמיד מאומת לקורונה בהסעה. מדובר בתלמידי קפסולה א' מכרכור, תלמידי חנ"מ ומב"ר מכרכור".

בהודעה נוספת נכתב: "סייעת בבית הסםר קיבלה תשובה חיובית לבדיקת קורונה. הסייעת שהתה בגוונים ביום שלישי 1.9 ולא שהתה בבית הספר ברביעי וחמישי. בהנחיית קב"ט המועצה, ערכנו מיפוי ובדיקה, וכל מי ששהו במחיצת הסייעת למשך יותר מ-15 דקות אותרו ונמסרה להם הודעה שעליהם להיות בבידוד עד לקבלת עדכון נוסף".


בשורות טובות: התינוק שטבע ביום ראשון בבריכה בפרדס חנה – התעורר מהתרדמת

2.9, 20:04 || רופאי מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים רות לילדים ברמב״ם הצליחו להעיר אתמול בבוקר את הפעוט שטבע בבריכה בפרדס חנה לפני מספר ימים.

כזכור, צוות מד"א שהוזעק ביום ראשון לבית בו התרחשה הטביעה העניק לילד טיפול רפואי ופינה אותו במצב קשה מאוד לרמב"ם, כשהוא מורדם ומונשם. כעת הילד שב להכרה, ובהמשך היום יועבר להמשך השגחה במחלקה אחרת. דר' דני איתן שטיפל בפעוט במחלקה מרגע הגיעו אומר כי אחת הסיבות במקרה זה לעובדה שהפעוט התאושש היא ששכן ביצע בו החייאה מייד כשנמשה מהמים.

"כשהגענו למקום, הובילו אותנו לחצר הבית", סיפר סמוך לאירוע חובש רפואת חירום במד"א משה לוי. "בסמוך לבריכה ראינו שמעניקים טיפול רפואי ראשוני בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. הפעוט היה בהכרה מעורפלת וביצענו בדיקות רפואיות. הוא סבל ממצוקה נשימתית, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".


תושבי פרדס חנה-כרכור והאזור שימו לב! שינויים בתנועה בכביש 65/652 החל מיום ראשון 6.9 ולמשך שבוע

1.9, 20:32 || חברת 'נתיבי ישראל' הודיעה כי החל מיום ראשון 6.9 ולמשך שבוע, יבוצעו עבודות לטובת הצבת מפרידון בכביש 652 צומת חנה עם כביש 65, ולטובת כך ייחסם הכביש לחלוטין. על פי הפרטים, הכביש ייחסם מיום ראשון ועד יום רביעי 9.9 בשעה 21:00, ושוב ביום חמישי למחרת – משעה 6 בבוקר ועד 20:00. "במסגרת העבודות ייחסם לתנועה כביש 652 מצומת חנה ועד לכיכר רחובות החלוץ/חבצלת", נמסר, "וכן ייחסמו לתנועה העלייה והירידה ממפרידון חנה לכיוון מזרח". במקום יקויימו הסדרי תנועה זמניים – למגיעים מפרדס חנה מכיוון מזרח יש להיכנס ליישוב מצומת כרכור ולמגיעים ממערב – מצומת אלון.


מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן