Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

יצחק בן אסייג מאור עקיבא שחלה בקורונה: “מי שיודע שהוא חולה קורונה ומסתובב בחוץ – הוא כמו רוצח בעיניי”

אחרי ראש השנה חש בן אסייג שהוא מפתח סוג של שפעת, ולאור המצב ביקש לבצע בדיקת קורונה שהתגלתה כחיובית || "זה לא נעים ולא נוח, אבל כל מי שצריך להיות בבידוד או כמובן חולה מאומת צריך להיכנס להסגר בבית ולא לצאת מהבית"

“בבית הכנסת נלחמתי כדי שכולם יקפידו על מסיכה. אדם שמתגלה חולה קורונה ומסתובב – אני חושב, ותסלח לי שאני מקצין, זה כמו רוצח”. כך אומר היום (ראשון) יצחק בן אסייג מאור עקיבא, שבימים אלה מחלים מקורונה לאחר שנדבק בנגיף לפני כשבוע וחצי.

זה קרה ביום שלישי, לפני 11 יום, יומיים לאחר ראש השנה. בן אסייג הרגיש כי חום גופו עלה, בתוספת של קצת שיעול וכאבים במפרקים. “מבחינתי זה לא דבר חדש”, הוא אומר בראיון למגדלור ניוז. “כל שנה יש לי סימפטומים במעברים, סוג של שפעת או וירוס. ממש אותם סימפטומים. אבל אמרתי לעצמי שאנחנו נמצאים בתקופת קורונה וכדאי שאעשה בדיקה.

בן אסייג (64), ביצע את הבדיקה ביום חמישי באותו שבוע, במתחם דרייב אין קורונה בחיפה. “את התוצאה קיבלתי במוצאי שבת מאוחר מאוד”, הוא מתאר. ניסיתי לקבל את התוצאה קודם לכן, היה חשוב לי לדעת מה קורה. כמובן שבאותם ימים לא יצאתי מהבית והמתנתי לתוצאה”.

איך הרגשת בין יום הבדיקה למוצאי שבת?

“היתה דווקא קצת הקלה בין חמישי לשבת. אחרי שעשיתי את הבדיקה וקיבלתי את התוצאות גילינו בבית שהדבקתי כנראה את אשתי. היא עשתה בדיקה ויצאה גם חיובית.

“מאז אנחנו בבית, לא יוצאים. אני כבר 4 ימים מרגיש יותר טוב. ד”ר גרה (מנהל מרפאת כללית באור עקיבא – א”ט) אמר לי להישאר עוד יומיים במצב הזה, ואם לא ישתנה, אפשר יהיה לשחרר אותי.

“היום אין לי שום תסמינים ואני מרגיש טוב. אשתי עדיין יש לה קצת כאבים, כאבי ראש, כאבים בגוף, לפעמים עולה טיפה החום”.

בן אסייג: “יש הוראה, יש חוקים. לא משנה מה הדעה שלי או שלך” || חומר חיטוי ומסיכה. אילוסטרציה

יש לך השערה איפה נדבקת?

“בעבודה היו אצלנו אנשים שנדבקו ויכול להיות שנדבקתי בה. בנוסף, השתתפתי בשתי הלוויות שהיו לאחרונה באור עקיבא, והלכתי גם לנחם אבלים בעיר. היו שם הרבה מאוד אנשים. התברר שהיו גם חולי קורונה שבאו לנחם.

“אדם שמתגלה חולה קורונה ומסתובב – אני חושב שזה כמו רוצח. יש אוכלוסייה בדרגת סיכון, אני עברתי ניתוח לא מזמן ונחשב בקבוצת סיכון. צריך לקחת אחריות על עצמך. זה לא נעים ולא נוח, אבל כל מי שצריך להיות בבידוד או כמובן חולה מאומת צריך להיכנס להסגר בבית ולא לצאת מהבית. אנחנו שומעים כל הזמן בחדשות על חולי קורונה שנתפסים בחוץ. אם כל אחד היה לוקח אחריות על עצמו, לא היו אחוזי הדבקה כאלה גבוהים.

איפה התפללת בתקופה הזו?

“כל התפילות – בבית. שבתות, יום הכיפורים, סוכות. הייתי שליח ציבור עשרות שנים, מבחינתי תפילה היא דבר חשוב שלא ניתן להסביר. אבל אלה ההנחיות.

“אם ההנחיות היום הן תפילות באוויר הפתוח – כך צריך כל אדם מתפלל לעשות. בפרקי אבות כתוב: ‘דינה דמלכותא דינה’. כשיש גזירה על הציבור צריך להישמע להוראות – גם אם נוח לי וגם אם לא נוח לי. צריך להישמע להוראות באופן גורף. הקדוש ברוך הוא מקבל את התפילה כשאדם נשמע להנחיות ולא מדביק אחרים, מאשר מגיע לבית כנסת ומסכן אחרים.

“בבית הכנסת בו התפללתי היתה לי מלחמה עם מתפללים שלא רצו לעטות מסיכה. יש הוראה, יש חוקים. זה לא משנה מה הדעה שלי ומה שלך. יש הוראה ללכת עם מסיכה וצריך להקפיד.

“לצערנו הרב, בקרב עדות המזרח, אנחנו נפגשים, מתחבקים ומתנשקים. למרות שגם אני התחבקתי עד לא מזמן וזו טעות, יש להימנע מכך בתקופה הזו לחלוטין. הריחוק חייב להישמר באופן מהודק”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

רוצים הנחה על עשרות אחוזים בתחבורה ציבורית של “צדק תחבורתי”? כך תעדכנו את הפרופיל

צריכים לעדכן לפרופיל החדש שלכם במסגרת רפורמת “צדק תחבורתי” ולא יודעים איך?  הפרופיל אינו מתעדכן אוטומטית, ולכן – מורידים את אחד היישומונים לתשלום בתחבורה הציבורית, בוחרים בפרופיל אליו אתם זכאים,

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן