אולי הפעם? עיריית חדרה ואיגוד ערים הודיעו על "פתרון לזיהום אבק הפחם מתחנת הכוח אורות רבין"

מהאיגוד והעירייה נאמר כי "40 שנה סובלים תושבי שכונת חפציבה והסביבה בחדרה ממפגע אבק הפחם אשר פוגע בבריאותם ובאיכות חייהם" || כעת יגיע הפתרון?

אחרי 40 שנה בהם סובלים תושבי שכונת חפציבה ושכונות נוספות הסמוכות לתחנת הכול אורות רבין מזיהום אוויר קשה – הודיעו הבוקר (5.10) איגוד ערים שרון כרמל ועיריית חדרה כי הובילו לדרישה לפתרון המפגע.

מהאיגוד והעירייה נאמר כי "40 שנה סובלים תושבי שכונת חפציבה והסביבה בחדרה ממפגע אבק הפחם אשר פוגע בבריאותם ובאיכות חייהם. המפגע נוצר בעת פריקת ואחסנת הפחם בתחנת הכוח אורות רבין – ללא בקרה ואסדרה סביבתית מספקת – דבר אשר גורם להתעופפות חלקיקי פחם – שהם למעשה אבק הפחם. וזאת בנוסף לחלקיקי פחם הנפלטים מארובות תחנת הכוח.

עוד במגדלור ניוז >>
יצחק בן אסייג מאור עקיבא שחלה בקורונה: “מי שיודע שהוא חולה קורונה ומסתובב בחוץ – הוא כמו רוצח בעיניי”
קורונה בחדרה: בסופ”ש – 270 דוחות קורונה בעיר; 90% תפוסה בבית החולים ‘הלל יפה’
קורונה באור עקיבא: בעיר יקפיצו את השיטור העירוני לתת דוחות למי שלא יישמע להנחיות הכריזה ממצלמות ‘מוקד רואה’

"חייהם של תושבי חפציבה הפכו לקשים מנשוא, ילדים חלו ורבים עזבו את השכונה והאיזור. בנוסף, מעכב המפגע הקמתן של שתי שכונות חדשות בחדרה (הפרפרים ורובע הים) במשך שנים. כעת – אחרי ארבעים שנה הצליחו עיריית חדרה ואיגוד ערים שרון כרמל למצוא פתרון אשר מחייב את חברת החשמל לטפל באופן מיידי במפגע".

ומה הפתרון?

"במסגרת יישום החלטות הממשלה על הפסקת השימוש ביחידות היצור 1-4 בתחנת הכוח אורות רבין והשארתן לשימור( האיגוד מתנגד להשארתן לשימור ודורש לגרוט אותן) נדרשה חברת החשמל להקים שתי יחידות ייצור נוספות הפועלות על גז טבעי- מסוג מחז"ם (יחידות 70 ו-80 ).

"לצורך כך, נדרשה חברת חשמל להיתר בנייה מגופים רבים בהם איגוד ערים שרון כרמל. בכדי לא לעכב את הפרויקט שהוא בעל חשיבות לאומית – הוחלט לפצל את ההיתר לשניים שלב ראשון להקמת היסודות – אושר לפני כשנה וחצי והשלב השני להקמת החלק העילי ומחסנים אשר נדרש לאישור בתקופה זו".

הגופים מסרו כי לאחרונה פנתה חברת החשמל לאיגוד בבקשה לקבלת ההיתר השני. המנכ"ל ניר סהר ועיריית חדרה דרשו מחברת החשמל כי כחלק מההיתר ימצא גם פתרון, למפגע אבק הפחם בדמות פתרון טכנולוגי מסוג של רשת בעלת השפעה כפולה – אשר גם מפחיתה את עוצמת הרוח וגם לוכדת חלקיקים. הרשת תלווה בהתקנת מערך ערפול בהפעלה אוטומטית ובאופן מבוקר על כלל ערמות הפחם , בנוסף לשיפור תנאים תפעוליים. יישום הפתרון יהיה באישור איגוד ערים לתכנית מפורטת ומלווה בלוחות זמנים לביצוע.

מנכ"ל האיגוד ניר סהר, אמר כי "תפקידו של האיגוד הוא לפעול לטובת איכות הסביבה ואיכות חיי התושבים. מפגע אבק הפחם פוגע בחייהם של תושבי שכונת חפציבה והסביבה. וכולנו תקווה שעם הסדרת המפגע יתאפשר להם סוף כל סוף לחיות חיים בריאים וטובים יותר".

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן:" הסבלנות והעקשנות משתלמים בסוף. היה לי ברור שלא נאפשר מצב שבו תושבי חפציבה ימשיכו לסבול. בנחישות ועקשנות, יחד עם איגוד ערים חתרנו למציאת פיתרון ואני שמח שהוא הגיע".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

"בוקר טוב, חגיגי ושמח": גיל חנניה נבחר לראשות מועצת בנימינה-גבעת עדה; כך תיראה המועצה

חנניה זכה ב-62.8% מהקולות ואילו אורון-עזאני ב-37.2% | במושבה היו 11,626 בעלי זכות בחירה, ואחוז ההצבעה עמד על 47.8% | חנניה: "מבטיח לשרת אתכם.ן בנאמנות, יושרה ואהבה גדולה" | אורון עזאני: "תודה למי שתמך בי וגם למי שלא. גיל – בהצלחה"

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן