Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי הודיע על התפטרותו | מה המשמעויות? שאלות ותשובות

"מזה קרוב ל-35 שנים שאני משרת את הציבור במדינת ישראל, ומעולם לא דבק בי רבב. בכאב גדול וכשלנגד עיני שלומם וטובתם של תושבי העיר, אני מוסר בזאת את התפטרותי", כתב היום אדרי במכתב למ"מ משרד הפנים | השאלות והתשובות שבעקבות ההתפטרות

לאחר הגשת כתב האישום נגדו הבוקר (שני, 20.3), ראש עיריית יעקב אדרי הודיע על התפטרותו מתפקיד ראש העיר.  

במכתב ששלח לממלא מקום שר הפנים, מיכאל מלכיאלי, מציין אדרי כי במשך 35 שנים שירת את הציבור במדינת ישראל ומעולם לא דבק בו רבב. “היום, 20.3.2023, הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום בענייני”, כתב אדרי.

“אבקש להבהיר, כי אני כופר מכל וכל בטענות משוללות היסוד המיוחסות לי בכתב אישום זה, וכי בכוונתי להפריכן במסגרת ההליך אשר יתנהל בית המשפט הנכבד, בו אני נותן את מלוא מבטחי שתחת שבטו תצא האמת לאור.

“מזה קרוב ל-35 שנים שאני משרת את הציבור במדינת ישראל, ומעולם לא דבק בי רבב. תחילה, במשך שלוש קדנציות ראש העיר אור עקיבא היקר לי מכל, לאחר מכן, במשך כ-10 שנים כחבר כנסת ושר בממשלות ישראל, ובעשור האחרון בחרו בי תושבי אור עקיבא לעמוד בראש העיר לשתי קדנציות נוספות.

“כעת, עם הגשת כתב האישום – ואף שאני מאמין כי ביכולתי לתרום עוד שנים רבות לצמיחתה של אור עקיבא ולרווחתם של תושבי העיר, שכניי הקרובים לליבי – אני נאלץ להודיע בצער רב על התפטרותי מתפקיד ראש העיר”.

אדרי מוסיף: “סבורני, כי תפקידו של ראש עיר מחייב אותו להקדיש את מלוא זמנו ומרצו לעסוק בציבור התושבים, ואני, שנדרש כעת להתפנות לקרב חיי להגנה על שמי ועל חפותי, אשר יגזול ממני משאבים וזר לי מלא כראוי את חובותיי כראש עיריית אור עקיבא.

“לפיכך, בכאב גדול וכשלנגד עיני שלומם וטובתם של תושבי העיר, אני מוסר בזאת את התפטרותי מתפקיד ראש עיריית אור עקיבא. עד להיבחרותו של ראש העיר הבא. יחליף אותי בתפקיד ממלא המקום שלי, מר אלי אנקונינה, ואני מאחל לו בהצלחה רבה במילוי תפקידו. אבקש למסור בהזדמנות זו את תודתי הרבה לצוות עובדי העירייה אשר צעדו לצידי יד ביד במהלך עשרות שנות כהונתי. במקצועיות ובמסירות אין קץ”.

כאמור, הבוקר, כשנתיים וחצי לאחר התפוצצות הפרשה שטלטלה את אור עקיבא ואת בניין העירייה, הפרקליטות הגיעה להחלטה והגישה כתב אישום נגד אדרי הכולל עשרה אישומים בהם לקיחת שוחד, בקשת שוחד והלבנת הון בסך מאות אלפי שקלים, וכן עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מס ועבירת אלימות.

עיריית אור עקיבא פירסמה הערב הודעה על התפטרותו של אדרי. “העירייה, נבחריה ועובדיה קיבלו בצער את התפטרותו של ראש העיר יעקב אדרי. יעקב אדרי ואור עקיבא שלובים זה בזו למעלה מ-30 שנה. יעקב היה זה שקידם את העיר, בנה את רוב שכונותיה המודרניות המוכרות לנו כיום, ועומדות לו זכויות רבות בימי דבריה של העיר, בפיתוחה ושגשוגה. נאחל ליעקב כי חפותו תוכח בבית המשפט, בתקווה לראותו חזק ואיתן גם בעתיד, בדיוק כפי שהיה, פעל ונתן ממיטב שנותיו לעיר אור עקיבא”.

מה המשמעות של ראש רשות מקומית שמודיע על התפטרותו?
חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם), תשל”ה-1975 מגדיר את מצב הדברים בו ראש רשות מקומית מודיע על התפטרותו או כי נבצר ממנו מלקיים את תפקידו. במקרה כזה, יתקיימו בחירות מיוחדות לראשות הרשות המקומית. לפי סעיף 24א(א) לחוק, יש לקיים בחירות מיוחדות לראש הרשות בלבד כאשר ראש רשות מתפטר מתפקידו. הבחירות יתקיימו ביום ג’ האחרון שלפני תום 60 הימים מן היום שבו נכנסה התפטרותו של ראש הרשות לתוקף (48 שעות לאחר מתן הודעה על התפטרות, על פי החוק), או במועד סמוך לאחר מכן כפי שיורה שר הפנים.

האם באור עקיבא צפויות להתקיים בחירות מיוחדות?
לא. על פי סעיף 24ב לחוק, היות וראש העיר אדרי התפטר במהלך שנה או פחות לפני מועד הבחירות לרשויות המקומיות שצפויות להיערך באוקטובר 2023, מועצת העיר תתכנס לישיבה מיוחדת בה תבחר ממלא מקום לראש הרשות מבין חבריה, לפי הוראות סעיף 26, והוא יכהן עד בחירת ראש הרשות במועד הבחירות האמור. במקרה הזה, מי שצפוי להמשיך בתפקיד הוא ממלא מקום ראש העיר הנוכחי, אלי אנקונינה, עד למועד הבחירות באוקטובר 2023.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן