עם כובע, מסכה ואלה ביד: מי עומד מאחורי הפרסום המאיים על ההפגנה במוצ"ש באור עקיבא?

אור עקיבא עוד לא הספיקה להירגע מהמחאות שהתקיימו בה לראשונה, בעד ונגד הרפורמה/הפיכה במערכת המשפט, ופני המוחים כבר להפגנה שתערך במוצאי שבת  הקרובה (25.3.2023).

אלא שהיום (21.3) מתפרסמת לקראת אותה הפגנה צפויה מודעה בעלת נימה מאיימת ומאוד מטרידה: במודעה מופיע גבר, שעוטה כובע על ראשו ומסיכה שחורה על פניו, כשהוא מחזיק אלה בידו. תחת אותה תמונה נכתב: "אור עקיבא בעד הרפורמה המשפטית".

עוד נכתב: "מגיעים להביע תמיכה בממשלה. מוצאי שבת, 25.3.2023, בשעה 19:45, מול מרכז נוף ים סנטר, רח' השיקמים".

// המודעה שפורסמה היום. צילום מסך: מתוך הפייסבוק 

המודעה הופצה ברשתות החברתיות ברחבי הארץ וגם באור עקיבא ועוררה תגובות זועמות. בקרב המפגינים נגד הרפורמה המשפטית היו שהגדירו אותה כ"בריונית" ו"אלימה".

טרם ברור אם המודעה אכן אמיתית ואותנטית, או שמא הופצה על ידי מתנגדים לרפורמה על מנת לעורר פרובוקציה ולהתסיס עוד יותר את האווירה המתוחה ממילא בין המתנגדים והתומכים. מבדיקה שערכנו, על אף שהפרופיל שהפיץ לכאורה את הפוסט אכן קיים ברשת, הוכחה לקיום הפוסט עצמו טרם נמצאה.

ביום ראשון האחרון, לאחר ההפגנות בעיר, פירסמנו כי אלה הפכו למסוקרות מאוד בתקשורת הארצית – זאת בעקבות מספר אירועים אלימים ששותפו ברשתות החברתיות ברחבי הארץ.

ממלא מקום ראש עיריית אור עקיבא, אלי אנקונינה, פרסם השבוע מסר לציבור התושבים והמפגינים. "תושבים ותושבות יקרים, בעיר אור עקיבא חיות זה לצד זה, מזה עשרות שנים, מגוון אוכלוסיות ומגוון עדות עם מגוון דעות – בשלום ובהדדיות. בימים אלה בהם המדינה מצויה במחלוקת, ישנה חשיבות רבה לשמירת האחדות והאחווה ביננו.

"אתמול, מוצ"ש, ראינו הפגנה גדולה באחת הכניסות לעיר משני צידי המתרס. יש לציין כי לאור עקיבא צביון פוליטי מסוים, אך היא שומרת על חופש הביטוי והפלורליזם. כך היה במשך כל השנים במערכות הבחירות השונות – הארציות והמקומיות – וכך, אנו תקווה, שיהיה גם בהמשך.

"אני קורא מכאן לתושבים – גלו סובלנות, אל תיגררו למעשים קיצוניים. אחים אנחנו החיים בעיר בצורה משותפת. מצב של פילוג ופיצול הוא קשה, אך כמובן שאסור לנו לקבל כל גילויי אלימות כלשהם.

"אנו קרבים לחג הפסח, חג החירות. בוא נשב כולנו סביב שולחן החג, נשמור על שיח מכבד ועל חופש הביטוי, אחד כלפי השני. לא משנה מאיזה צד אתם. כך נוכל לברך גם בחג הקרוב – חג שמח איש את רעהו".

מגדלור ניוז העביר בשידור חי חלקים מרכזיים מההפגנה אתמול במתחם "נוף ים סנטר" ליד מחלף אור עקיבא >> 

מה אתם חושבים על זה?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

עדכונים נוספים >

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-
דילוג לתוכן