Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אור עקיבא אדומה, וזה לא בגלל הקורונה: דו”ח של משרד הפנים מציג תמונה מדאיגה על העיר

בדו"ח של משרד הפנים שנערך לאחרונה עולה תמונה מדאיגה ביכולת של העירייה לתת שירותים מספקים לתושבים בחמש השנים הקרובות, בעקבות הגידול בהיצע הדירות

אור עקיבא מתפתחת, גדלה ואוכלוסייתה צפויה להכפיל את עצמה לאחר שתושלם שכונת “אור ים” הצפונית, אולם דוח חדש של משרד הפנים מגלה כי תוספת הדיור בעיר צפויה להוביל לירידה ביכולתה הכספית של העירייה לספק רמת שירות לתושבים.

בעשור האחרון חתמו רשויות מקומיות רבות בישראל על הסכמי גג, ביניהן אור עקיבא. “הסכם גג” הוא הסכם שנערך בין מדינת ישראל, רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון לבין רשויות מקומיות, על מנת להגדיל את היצע הדירות.

בדו”ח של משרד הפנים, שממצאיו פורסמו לאחרונה בעיתון “כלכליסט” נחשפת תמונה מעוררת דאגה, המצביעה על קושי עתידי ביכולת של מרבית הרשויות שחתמו על הסכמי גג שכאלה לתת שירותים מספקים לתושבים בחמש השנים הקרובות.

אור עקיבא מוזכרת בדוח כ”עיר אדומה” בדיור, כלומר עיר שללא תקצוב רמת השירותים לתושביה תרד. על פי הדוח, באור עקיבא נכון להיום אוכלוסייה המונה 22,000 בני אדם, ובעוד 5 שנים צפויה אוכלוסייתה לגדול ב-27%.

על פי הדוח, העירייה משקיעה נכון להיום 5,363 ש”ח למשפחה בעיר, ואילו בעוד 5 שנים ההשקעה פר משפחה תרד ב-16%, ותעמוד על כ-4,500 ש”ח למשפחה.

“אחת הערים שעוברת זינוק משמעותי בהיקפי הבנייה והתושבים, גם בימים אלה, היא אור עקיבא”, נכתב ב”כלכליסט”. “בעיר ישנם 249 אלף מ”ר שטחי תעסוקה ומסחר, ובתוך חמש שנים היקף שטחי התעסוקה שצפוי להתווסף לעיר הוא זניח ביחס לזינוק באוכלוסיה ועומד על 30 אלף מ”ר בלבד. ההוצאה העירונית כיום ליחידת דיור עומדת על 5,363 שקל, והיא צפויה לרדת בתוך חמש שנים ל־4,500 שקל ליחידת דיור”.

לכתבה המלאה ב”כלכליסט” – הקליקו. 

// בצילום: אור עקיבא במבט למעלה. צילום באדיבות עמית דוידוב

 

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה המצב הרפואי המסוכן שיכול לקרות גם לאנשים בריאים

כשאתם שומעים את המונח היפוגליקמיה כנראה שמיד תקשרו זאת עם סוכרת. היפוגליקמיה הוא מצב בו רמות הסוכר בדם נמוכות מאוד, סיטואציה שמצבים רבים נוספים מלבד סוכרת יכולים להוביל אתכם אליה וחשוב שתהיו מודעים אל גופכם ותבחינו בהם

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן