משרד החינוך והעירייה פועלים למציאת חלופות למבנה ביה"ס 'תפארת חיה' בחדרה"; בן גביר: "אמשיך להיאבק למען התלמידות. בטיחות מעל הכל"

במענה לשאילתה שהגיש יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר לשרת החינוך בנוגע לבטיחות מבנה בית הספר תפארת חיה של בנות חב"ד בחדרה, השיבה שרת החינוך כי במשרדה פועלים יחד עם עיריית חדרה למציאת חלופות למבנה הולם.

מבנה בית הספר עבר כזכור רעידה חזקה שהורגשה על ידי צוות בית הספר והתלמידות אשר מיהרו כולם להתפנות מהמבנה אל החצר, דרך יציאה אחת וללא יציאת חירום (שלא לפי הדרישות בחוק).

וועד ההורים בבית הספר הזמינו מטעמם מהנדס כדי לבצע בדיקת שחזור קונסטרוקציה שבחוות דעתו המקצועית קבע כי למבנה חסרים יסודות מברזל התורמים ליציבות המבנה ולכן הוא מסוכן לשימוש. בשלב זה נכנס משרד החינוך לתמונה והזמין מהנדסים מטעמו אשר המליצו על בדיקת סנסורים לרעידות, בדיקה שהעירייה סירבה לבצע.

לאחר רעידה נוספת במבנה, פנה שוב וועד ההורים לרשות בדרישה לביצוע הבדיקה הנדרשת, אולם הרשות התנערה לטענתם מהצורך בבדיקה על אף שוועד ההורים הציע לממן את הבדיקה. בעקבות כך יצאו ההורים והתלמידות למחאה ארוכה.

ח"כ בן גביר שחרד לבטיחותן של תלמידות בית הספר לאור פניית וועד ההורים ללשכתו, פנה מייד בשאילתה לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ובקש לדעת כיצד הפיקוח מטעם משרדה מתכוון לטפל במחדל הבטיחותי מסכן החיים מול הרשות הרשלנית? והוסיף כי "לאור קריסת הבניין בחולון, אנו יודעים כי מבנים ישנים עלולים לקרוס באחת", ושאל "למה לחכות שאסון יקרה?"

שרת החינוך השיבה לח"כ בן גביר במענה לשאילתה כי משרד החינוך, הרשות, ובעלי המבנה ביצעו בדיקות מקיפות באמצעות חמישה מהנדסים כולל בשבוע החולף על ידי מהנדס נוסף שבדק ומצא שאין מניעה לקיים בו לימודים, למעט 2 כיתות שיעברו טיפול נקודתי. למרות חוות הדעת, סירבו בוועד הורי בית הספר שלא להשיב את התלמידות ללימודים בשל הסכנה שעדיין קיימת בחלק מהמבנה והרעידות שנמשכות.

"המחוז יחד עם הרשות פועלים למציאת חלופות", הודיעה השרה לח"כ בן גביר והוסיפה כי "מנהל הפיתוח במשרד החינוך הכיר בצורך לבינוי בית ספר חב"ד בנות -חדרה, אולם העירייה טרם העבירה מסמכי קרקע וכשיתקבלו המסמכים יתחיל קידום תהליך הבינוי מחדש".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה לשרת החינוך: "אפנה לעיריית חדרה כדי לזרז את העברת מסמכי הקרקע כדי לקדם את תהליך הבינוי החדש. ראינו את האסון שפקד מבנה מגורים בחולון שקרס ברגע אחד, לכן, לא לוקחים סיכון, כי בטיחות היא מעל הכל ולכן אני תומך לחלוטין במאבק וועד ההורים למען בטיחות התלמידות ואמשיך להיאבק למענן".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן