Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

גם באור עקיבא: נקודת חלוקה לסיכת דם המכבים ליום הזיכרון

גם באור עקיבא: נקודת חלוקה לסיכת דם המכבים ליום הזיכרון

במסגרת פעילות עמותת דם המכבים, מתבצעת במהלך כל השנה התרמה לעמותות ומיזמים שמנציחים את הנופלים ומסייעים למשפחותיהם. ההתרמה מתבצעת באמצעות רכישת סיכת דם המכבים בנקודות חלוקה ברחבי הארץ - והשנה, גם באור עקיבא

צמח דם המכבים קיבל את שמו מהאגדה שהוא צומח בכל מקום בו נפל טיפה מדמם של המכבים ארצה. הכדוריות האדומות דמוית טיפות הדם תרמו אף הם את חלקם. האגדה הזו היוותה השראה לא רק לשם של הפרח, אך גם לבחירת הפרח כסמל הלאומי של יום הזיכרון כבר בשנים המוקדמות של המדינה.

במסגרת פעילות עמותת דם המכבים, מתבצעת במהלך כל השנה התרמה לעמותות ומיזמים שמנציחים את הנופלים ומסייעים למשפחותיהם. ההתרמה מתבצעת באמצעות רכישת סיכת דם המכבים בנקודות חלוקה ברחבי הארץ.

יו”ר בית יד לבנים באור עקיבא, מאיר פנחסוב, מציין כי גם בעיר ניתן יהיה לקבל את הסיכות בהזמנה מראש. “תושבי אור עקיבא ומשפחות שכולות יקרות, ביום הזיכרון עונדים את פרח דם המכבים לזכר הנופלים”, מציין פנחסוב.

// סיכת דם המכבים. צילום: מאיר פנחסוב 

“הסיכה רב פעמית ונועדה להחליף את המדבקה החד פעמית שמחולקת בטכסים. עם רכישת הסיכה מועברים הכספים לעמותות הנצחה ארציות, בנוסף, יוצא שאנו שומרים על סביבה נקייה ועולם ירוק יותר”.

להזמנת הסיכות – ניתן להיכנס לאתר (הקליקו) ובוחרים את נקודת החלוקה באור עקיבא. למשפחות שכולות הסיכה ללא עלות בהזמנה מראש בקישור הבא (הקליקו).

באתר דם המכבים מסופר כי צמח דם המכבים קיבל את שמו מהאגדה שהוא צומח בכל מקום בו נפל טיפה מדמם של המכבים ארצה. הכדוריות האדומות דמוית טיפות הדם תרמו אף הם את חלקם.

// פרח דם המכבים. במסגרת הקטנה: חלקה בבית העלמין הצבאי באור עקיבא. צילומים: ויקיפדיה, איתי טטרו

האגדה הזו היוותה השראה לא רק לשם של הפרח, אך גם לבחירת הפרח כסמל הלאומי של יום הזיכרון כבר בשנים המוקדמות של המדינה. כפרח בר מוגן, הוא מעולם לא נענד על דש בגדינו ביום הזיכרון. המדבקה נולדה כתחליף הכרחי ואת הפרח האמתי ואת הסמל למדנו להכיר רק בצורה השטחית והדו ממדית.

“פרויקט דם המכבים שואף להחיות את הפרח והסמל. אנו רואים בפרח סמליות אדירה. סמליות שאיתה אנו יכולים לעבור את יום הזיכרון בזכירה, העצמה והתאחדות”, מציינים בעמותה.

“הרגשנו כי סמליות זו של הפרח, והמסרים הטמונים בחובו, הלכו ודהו עם המעבר למדבקה. מה שהתחיל כרעיון בשיחת חולין ביום הזיכרון של 2017 הלך וקרם עור וגידים. עשינו מאמצים רבים כדי להחיות את הפרח ולאפשר את המציאות של ענידת הפרח החי ברחבי העולם. לא ידענו שיהיה כל כך קשה. אבל גם לא ידענו שיהיה כל כך מתגמל. אחרי שנתיים של ניסויים ומחקר הצלחנו להקים את חלקת דם המכבים הראשונה בהיסטוריה בעזרת “זרעים מציון” בהר הכרמל”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן