Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

אתר הקומפוסט החדש של זכרון יעקב צפוי להתחיל לפעול בתוך שבועות

האתר, הראשון בישראל, ישמש למחזור גזם ופסולת רטובה והפיכתם לדשן באיכות גבוהה ● המקימים: המועצה המקומית ומפעלי בית אל, שיפעילו את האתר גם בהמשך ● ראש המועצה זיו דשא: "מדובר במהלך עצמאי חשוב שלנו כיישוב, לחסוך במשאבים"

בשורה סביבתית חשובה לזכרון יעקב והסביבה: אתר הקומפוסט במושבה, הראשון מסוגו בישראל, בשלבי הקמה אחרונים וצפוי להתחיל לפעול בתוך שבועות, בתחילת שנת 2021.

אתר הקומפוסט ישמש למחזור גזם ופסולת רטובה והפיכתם לדשן באיכות גבוהה. הקמת האתר מבוצעת על ידי מפעלי בית אל, שגם תפעיל את האתר בהמשך.

כזכור, הרבה לפני שממשלת ישראל החליטה לאמץ מדיניות של הפרדת פסולת רטובה במקור, בפרויקט כלל ארצי רחב היקף, החלה המועצה המקומית בשנת 2010 ביוזמה עצמאית משלה פורצת דרך – הפרדת גזם ופסולת רטובה מיבשה, לצורך מחזור וצמצום היקפי הטמנת האשפה.

כיום משנעת המועצה המקומית את הפסולת הרטובה של תושביה לאתרים מרוחקים, באמצעות קבלן. הפרויקט יאפשר למחזר כמות גדולה יותר של פסולת ולחסוך את עלויות היטלי ההטמנה. 

“לראשונה במדינת ישראל, שמועצה מקומית שותפה בהקמת אתר למחזור גזם ופסולת רטובה”, מציין השבוע ראש המועצה זיו דשא. “האתר מהווה נדבך נוסף בחזון הקיימות ואיכות הסביבה של המועצה המקומית. מדובר במהלך עצמאי חשוב שלנו כיישוב, לחסוך במשאבים.

“כיום רשויות מקומיות נאלצות לשלם לממשלה היטל משמעותי על הטמנת פסולת. מעתה, אותן הוצאות אדירות של הטמנה ושינוע הפסולת לאתרים מרוחקים – יחסכו ויושקעו ברווחת תושבי המושבה. אני גאה בכך שזכרון יעקב מובילה את תחום הסביבה וקיימות בישראל, ותקווה כי ישובים אחרים ילכו בעקבותינו וישקיעו אף הם במחזור פסולת רטובה בזכרון יעקב”.

מנהלת המחלקה לאיכות סביבה וקיימות טליה מבור, אשר הובילה את הפרויקט הסביבתי במועצה מזה 10 שנים, מציינת כי “הפרויקט הזה מובל מתוך הבנת החשיבות של צמצום היקפי הטמנת הפסולת, למען השמירה על הסביבה, ומתוך תפיסת עולם שקיימות זה הכי פשוט.

“אנו מחזירים לאדמה את מה שנילקח ממנה, בצורה משובחת. אשפה אורגנית היא פסולת שיש לה ערך אמיתי לפריון האדמה. לנו כתושבים יש את האחריות כלפי הסביבה בה אנו חיים, ותהליך הפרדת האשפה הרטובה מאשפה יבשה הינו תהליך פשוט המיצג את מעגל הקיימות”.

בתמונה: האתר בשלבי הקמה אחרונים וגם תמונה נוסטלגית של עגלת פינוי – מימי הפיילוט לפינוי אשפה רטובה במושבה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן