נוסטלגיה בפסטיבל "ימים של קולנוע" בבנימינה: חוזרים לקולנוע "עדן" ו"כוכב" שפעלו במושבה

לצד חגיגות ה-100 למושבה בנימינה, ייצא לדרך בסוף חודש אוגוסט 2023 פסטיבל "ימים של קולנוע" לסרטים דוקומנטריים. במסגרת הפסטיבל יערכו אירועי מחווה לבתי הקולנוע המיתולוגיים של בנימינה.
בשנות השישים פעלו בבנימינה בתי הקולנוע "כוכב" ו"עדן". בתי הקולנוע האלו היו מרכז חשוב בחיי התרבות של המושבות. יותר מחמישים שנה אחרי בחרנו לחזור לבתי הקולנוע האלו במנהרת הזמן ולעשות מחווה לקולנוע של אז.
ימים של קולנוע. צילום ארכיון
בערב הראשון של הפסטיבל, יום שלישי 29.8 החל מהשעה 19:30, יחזור הפסטיבל לקולנוע "כוכב" שפעל בשנות השישים ברחוב העצמאות בבנימינה. האירוע יתקיים בצמוד למקלט להבה שברחוב העצמאות. באירוע-הופעה חיה של יהודה קיסר הגדול עם הלהקה שלו בשירים יוונים ועוד משירי התקופה. הכניסה חופשית. ​
בערב השני של הפסטיבל, יום רביעי 30.8 החל מהשעה 19:30, הפסטיבל יחזור לקולנוע "עדן" של גורני שפעל ברחוב החורש בבנימינה. האירוע יתקיים ברחוב קרן היסוד, בצמוד למבנה הדואר הישן. באירוע-הופעה של להקת "מזל גדי" עם מיטב שירי שנות השישים והשבעים של ארצנו. 
הכניסה חופשית. 

May be an image of magazine, poster, calendar, crossword puzzle and text

בכל יום מימי הפסטיבל בשעה 17:30 יוקרנו בבית התרבות בגבעת עדה סרטים דוקומנטריים ישראליים זוכי פרסים. לאחר ההקרנות יתקיים מפגש עם יוצרי הסרטים. יש להירשם להקרנות מראש.
לצד זה, יתקיימו כמו בכל שנה הקרנות סרטים ומפגשים עם יוצריהם בבתים של תושבי המושבות. עם השנים ההקרנות בבתים של תושבים הפכו להיות סימן ההיכר של פסטיבל הסרטים "ימים של קולנוע " שמתקיים השנה בפעם השביעית ברציפות. מי שיבחר לבוא להקרנות יוכל גם להנות מצפייה בסרטים הדוקומנטריים הישראלים הכי טובים שיש, גם לפגוש את יוצרי הסרטים וגם להציץ לבתים הפרטיים של השכנים שלו. 
וכאקורד הסיום של הפסטיבל – ביום חמישי 31.8 בשעה 20:30, יערך מופע "שירים מהסרטים". כל השירים הכי יפים שעיטרו את פסי הקול של הסרטים הישראלים. השוטר אזולאי, תני לי יד, שיר הפריכה, קזבלן, שיר הלהקה, שלווה, 2 אצבעות מצידון ועוד. מילות השירים יוקרנו על המסך. להקה תנגן את השירים, זמרים ישירו אותם והקהל מוזמן להצטרף בשירה. הכניסה חופשית. 
הפסטיבל מתקיים בתמיכת המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה ומשרד התרבות והספורט ומופק על ידי המתנ"ס המקומי.
עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן