Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מבצע “מגן וחץ” ברצועת עזה; עדכונים מאזור חדרה, אור עקיבא והמושבות

מבצע “מגן וחץ” ברצועת עזה; עדכונים מאזור חדרה, אור עקיבא והמושבות

דיווחים מהלחימה בדרום במבצע "מגן וחץ" שנפתח ב-9.5 והשפעתם על השרון הצפוני - עמק חפר, חדרה, אור עקיבא והמושבות, מנשה וחוף הכרמל

• ידיעה מתעדכנת >>

18:37 || מועצה אזורית עמק חפר עדכנה כי הלילה אירע ירי לעבר בת חפר, משטחי הרשות הפלשתינית, והסתיים ללא נפגעים וללא נזק לרכוש. הבוקר נערך הבוקר סיור לאורך גדר המערכת הסמוכה ליישוב. סרן לי אביאור ערכה סקירה של האזור בימים אלה של מתיחות ביטחונית בקו התפר בעקבות מבצע “מגן וחץ” בעזה, ועדכנה כי אירוע הירי על בת חפר, ומניעת אירועים עתידיים דומים, נמצאים בטיפול מקיף של צה”ל וכוחות הבטחון בגזרה. הנהגת המועצה והנהגת הישוב חזרו על הדרישה לקבלת הגנה מקסימלית על יישובי קו התפר, וציינו כי תקופה זו מהווה הזדמנות לשיפור מהותי וקבוע של המצב הביטחוני באזור ולקידום בניית חומת הקבע בקו התפר באזורנו, באופן המהיר והטוב ביותר, בהתאם לתוכנית ולהבטחות גורמי הבטחון.

18:17 || בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות לניהול שגרת החירום. להלן ההנחיות מיום רביעי, 10 במאי 2023, בשעה 18:00, עד ליום שישי, 12 במאי 2023, בשעה 14:00: אזור חדרה, אור עקיבא, המושבות והשרון הצפוני – פעילות מלאה

אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות במקומות העבודה והתקהלויות ושירותים. עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב – פעילות מצומצמת פעילויות חינוכיות – אין לקיים פעילויות חינוכיות. התקהלויות ושירותים – ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור. מקומות עבודה – ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. על כל אחד ואחת מאיתנו לוודא כי אנחנו ערוכים ויודעים כיצד לפעול כדי להגן על חיינו ועל יקירינו. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב ולשהות בו 10 דקות.

16:10 || אור עקיבא: ראש עיריית אור עקיבא בפועל אלי אנקונינה ומנהל אגף הביטחון בעיר יהודה מימון, מצויים גם בשעות האחרונות בקשר גם גורמי פיקוד העורף במרחב, ומתעדכנים כל העת בהנחיות החדשות על רקע המצב הבטחוני בדרום והמשך מבצע “מגן וחץ”. העירייה תפיץ מיידית כל הנחיה חדשה לתושבים במידת הצורך, כאשר נכון לעכשיו אזורינו מצוי בשגרה.

 

15:30 || חדרה: מחבקים את תושבי הדרום. אגף שירות לתושב קורא למשפחות מחדרה המעוניינות לארח משפחות מהדרום בעקבות המצב הבטיחוני, ולמשפחות מהדרום המעוניינות להתארח – לפנות למוקד העירוני. המוקד יקשר בין משפחות המבקשות לארח ולהתארח. המוקד העירוני: טלפון 106 | וואטסאפ 053-4000106.

 

בתוך כך, כללית שירותי בריאות פותחת מוקד תמיכה וסיוע ראשוני להתמודדות עם לחץ וחרדה בטלפון שמספרו 03-7472010. המענה ניתן ע״י עובדים סוציאליים ופסיכולוגים של כללית. נורית איתן גוטמן, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית הארצית בכללית: ״בתום יומיים מתוחים שבהם התמודדו אזרחי ישראל עם מתח כתוצאה מחוסר וודאות, היום העימות מסלים ותיתכן החרפה בתחושות הדחק. הצוותים שלנו במוקד עומדים לשירותכם כדי להקל ולסייע״. המוקד פתוח 24/7 עד להודעה חדשה.

 

14:50 || בנימינה-גבעת עדה: לאור מבצע הצבאי “מגן וחץ” במועצה מדגישים כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות ההתגוננות באזורנו. “אנו מרעננים ומחדדים את הנחיות ההתגוננות – שימו לב! בהישמע אזעקת אמת, יש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף ולשהות במרחב מוגן 10 דקות. מדובר בהנחיות מצילות חיים. מידע נוסף בנושא התגוננות נמצא באתר פיקוד העורף. מוקד 106 זמין עבורכם 24/7 לכל פנייה, דבר ועניין. אנו מחזקים את תושבי הדרום ואת חיילי צה”ל שבחזית”.

 

פרדס חנה-כרכור: במועצה מציינים כי “נוכח המבצע הצבאי “מגן וחץ” התקיימה בשעה זו הערכת מצב עם גורמי פיקוד העורף ובשלב זה אין שינוי בהנחיות ההתגוננות באזורנו”.

 

מועצה אזורית חוף הכרמל: בחוף הכרמל פותחים את הלב, ואת הבית. בהמשך להסלמה במצב הביטחוני, אנו מבקשים לתמוך במשפחות המתגוררות בעוטף עזה וביישובי הדרום, ולהציע להם להתארח ברחבי המועצה. תושבים המעוניינים לפתוח את הלב ואת הבית לתושבי הדרום מוזמנים לפנות בעמוד הבא. 

 

מחוז חיפה במשרד החינוך מקיים חדר מצב לאור מבצע ״מגן וחץ״ ולאור ירי הטילים לדרום ומרכז הארץ. בהנחיית מנהל המחוז, ד”ר סער הראל, גורמי המקצוע ביטחון ובטיחות קיימו הערכת מצב ותדרכו את הפיקוח להלן ההנחיות שניתנו לשטח:

▪️ הופעלה התכנית הלאומית של המשרד לאירוח של תושבי הדרום והמרכז שיגיעו לאזוק הגיאוגרפי של המחוז. הרשויות הונחו לתלמידי הדרום והמרכז להגיע למוסדות החינוך. לפיכך, מינהל חברה ונוער במחוז יעמוד בקשר עם הרשויות המקומיות בכל הקשור לאירוח והפעלת תלמידי הדרום והמרכז.

▪️ טיולים – בתי ספר שתכננו טיולים בדרום בטווח של 0-40 בוטלו ובטווח של 0-80 אין אישורי לינה. ככל שיהיו שינויים במדיניות הטיולים ניידע בכל מקרה מנהלי בתי ספר יפעלו בכפוף להנחיות חדר מצב טיולים.

▪️ בחינות בגרות – שעתידה להתקיים מחר, 11/5 בחינת בגרות באזרחות מתקיימת במחוז כסדרה – בשלב זה.

▪️ הפיקוח הכולל הפיץ לכל מנהלי מוסדות החינוך, לגננות, למנהלות המעונות ולרשויות מכתבים מהשפ”ח והייעוץ החינוכי עם הנחיות לצוותים החינוכיים ולהורים בשפות שונות.

▪️ בנוסף, אתר המקפצה – שיעורים מקוונים פעיל באופן שוטף. על מנת לאפשר לתלמידים מאזור דרום והמרכז להמשיך ללמוד בצורה מותאמת, המשרד מפעיל מגוון רחב של שיעורי תגבור וסדנאות דיגיטליות באמצעות אתר המקפצה.

▪️ השירות הפסיכולוגי של משרד החינוך פתח מוקד סיוע ותמיכה רגשית לטובת ציבור התלמידים וההורים. המוקד יפעל לאורך כל ימי השבוע (א’-ה’) החל מהשעה 08:00 בבוקר ועד השעה 20:00, וביום ו’ החל מהשעה 08:00 בבוקר ועד השעה 14:00. מספר הטלפון של המוקד הוא 073-3983960 *6552 שלוחה 5.
ציבור ההורים והתלמידים מוזמנים לפנות למוקד לאורך כל שעות הפעילות.

9.5.2023

18:20 || אור עקיבא: בעקבות פניות של תושבים בשעות האחרונות למוקד העירוני, מחדד אגף הביטחון העירוני כי הוא, וגורמי העירייה הבכירים, מצויים בקשר רציף מאז תחילת הלחימה עם פיקוד העורף (קשר שנשמר גם בימי שגרה). “נכון לשעה זו – אין שום שינויים בהנחיות לאזורינו, כולל לא פתיחת מקלטים עקב המצב. במידה ויהיה שינוי או עדכון רלוונטי – אנו נדווח אליכם את ההנחיות בצורה מידית דרך ערוצי התקשורת השונים והמוקד העירוני.

“חשוב לזכור כי המקלטים הציבוריים ברחבי אור עקיבא מתפקדים כדו-תכליתיים, משמע, במהלך היום יש בהם פעילויות. הם נקיים, מאווררים, מסודרים וערוכים לקליטת תושבים בשעת חירום”.

 

8:36 || צה”ל פתח הלילה בהפתעה (בין שני לשלישי, 9.5) במבצע “מגן וחץ” נגד הג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. צה”ל הודיע כי בתקיפות ברצועת עזה חוסלו שלושה בכירים בג’יהאד האיסלאמי – מפקד מרחב צפון רצועת עזה אבו האדי חליל אלבהטיני, שאחראי על ירי הרקטות לעוטף בחודש האחרון , מזכיר המועצה הצבאית של הארגון ג’יהאד גנאם וטארק עז א-דין – בכיר בארגון שאחראי על הכוונת פיגועי טרור ביהודה ושומרון.

בנוסף, מטוסי ומסוקי קרב תקפו 10 אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, בהם סדנאות לייצור רקטות בחאן יונס ואתר לייצור רכיבי בטון ששימשו לבניית מנהרות טרור. כמו כן, הצבא תקף מחסנים לאמצעי לחימה, עמדה צבאית ותשתיות לוגיסטיות של ארגון הטרור.

התקיפה בעזה צפויה להביא להסלמה בדרום. ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בהמשך היום, ובתווך, הורה שר הביטחון גלנט על גיוס מילואים. כמו כן, צה”ל סגר את המעברים מעזה, ערים בדרום פותחות מקלטים ותחנת שדרות של רכבת ישראל נסגרה לפעילות.

אזור חדרה: השגרה נשמרת

8:36 || באזור חדרה אין נכון להבוקר שינוי בהנחיות. בעיריית חדרה הודיעו כי “הבוקר נפתח מבצע “מגן וחץ” בדרום הארץ. בחדרה אין הנחיות מיוחדות. התושבים מתבקשים לגלות ערנות, להכיר את המרחב המוגן הקרוב ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. בהנחיית ראש העיר בפועל, גורמי החירום העירוניים החלו להיערך לכל תרחיש. המוקד העירוני עומד לרשותכם בכל עת בטלפון 106 או בוואטסאפ 053-4000106″

בעיריית אור עקיבא הודיעו כי “צה”ל פתח הלילה (בין שני לשלישי 9/5) במבצע “מגן וחץ” בעזה נגד מטרות ג’יהאד איסלמי. בעקבות כך פיקוד העורף פרסם הגבלות שונות לתושבי עוטף עזה והדרום. בגזרת אור עקיבא בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות ואין שינויים בהתנהלות. הנחיות אלו תקפות עד לשעה 18:00 (9/5/23).

הנהגת העירייה ואגף הביטחון העירוני עומדים בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים ואנו נעדכן ככל שיידרש. כמו כן, ניתן להתעדכן בפורטל החירום הלאומי: www.oref.org.il“.

גם בעמק חפר מסרו הודעה דומה.

בפרדס חנה-כרכור מסרו כי “נוכח המבצע הצבאי “מגן וחץ” התקיימה בשעה זו הערכת מצב עם גורמי פיקוד העורף ובשלב זה אין שינוי בהנחיות ההתגוננות באזורנו. אנו מרעננים ומחדדים את הנחיות ההתגוננות >>> שימו לב! בהישמע אזעקת אמת, יש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף- “הכי מוגן שיש” ולשהות במרחב מוגן 10 דקות. מדובר בהנחיות מצילות חיים. מידע נוסף בנושא התגוננות נמצא באתר פיקוד העורף”.

ייתר הרשויות באזור טרם הוציאו עדכון כלשהו לתושבים.

// עדכון ראשון: 9.5.2013

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן