אושר תקציב מועצת בנימינה-גבעת עדה לשנת 2021: יעמוד על 106 מיליון ש"ח

תקציב 2021 נבנה והוכן בתנאי אי וודאות מסוימים לנוכח משבר הקורונה. מטרת התקציב היא להציג מטרות, יעדים ותכנית עבודה סדורה ככל הניתן לשנה שבפתח

אמש (ב') אישרה מליאת המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה ברוב גדול את תקציב המועצה החדש שלה לשנת 2021 – שיעמוד על 106 מיליון שקלים. בכך מצטרפת המועצה למספר מועט של רשויות שכבר אישרו את תקציב השנה הבאה.

יש לציין שתקציב 2020 עבר עדכון במהלך השנה לנוכח משבר הקורונה, וגם תקציב 2021 נבנה והוכן בתנאי אי וודאות מסוימים לנוכח המשבר. מטרת התקציב היא להציג מטרות, יעדים ותכנית עבודה סדורה ככל הניתן לשנה שבפתח.

יו"ר ועדת חינוך, חברת המועצה אביטל תבור, פתחה ואמרה בישיבה כי "בתחום החינוך החליטה מליאת המועצה על הגדלת סל התלמיד לשנת 2021 . בנוסף, אושר תקצוב לתכנית החינוך היישובית – "חינוך בדרך שלנו", תכנית חדשנית, מתקדמת וייחודית המבקשת להעצים כל תלמיד ותלמידה ולספק להם סביבת למידה עשירה ומעצימה. כמו כן, החליטה מליאת המועצה על תקצוב לתכניות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול וקידום מעמד האישה. בתחום התרבותי יימשך שיתוף הפעולה ההדוק מול מתנ"ס המועצה, בדגש על חיזוק הקשר חיזוק הקשר עם הקהילה".

בנושא איכות הסביבה ושיפור פני המושבות החלו כבר בשנת 2020 תהליכים שילוו אותנו גם לתוך שנת 2021. אגף שפ"מ שינה את שמו לאגף שירות לתושב זאת מתוך עמדה עקרונית כי המשימה הראשונה של האגף ועובדיו, כמו כל שאר עובדי המועצה, היא להעניק שירות מקצועי ואדיב לתושבי המושבות. במהלך שנת 2020 הוחלף קבלן הגינון והחל תהליך מעבר לגינון בר קיימא, דבר שיביא לחיסכון בכמויות מים לגינון, מעבר לשתילים רב שנתיים חסכוניים והפחתה בכמויות הריסוסים.

צילום מישיבת המועצה: דוברות המועצה בנימינה-גבעת עדה

חברת המועצה אפרת מזרחי אמרה בישיבה כי "סוגיית הפחים ופינות ההפרדה תמשיך להיות מרכזית. האתגרים עימם התמודדנו במהלך שנת 2020 ימשיכו ללוות אותנו גם בשנת 2021, בעיקר לנוכח השהייה המוגברת בבתים והעלייה הדרמתית בייצור אשפה ביתית הנלווית לכך. אנו נמצאים בהליך איתור של יועץ/ת אשר י/תעבוד איתנו צמוד על בחינת פתרונות לטיפול בפינות ההפרדה וטיפול בפסולת האורגנית. היעד הראשון שהוצב לועדה לאיכות הסביבה הינו טיפול בנושא פינות ההפרדה תוך כדי חשיבה מחודשת על פתרונות סביבתיים, כלכליים ותפעוליים למענה מיטבי נטול מפגעים חזותיים".

יו"ר ועדת רווחה חברת המועצה אלינור אלפסי בראל, הוסיפה כי  "כפועל יוצא של משבר הקורונה וכראייה חברתית יישובית הוחלט על הקמת מרלו"ג חברתי שינוהל בהתנדבות על ידי. המרלו"ג יכלול מקרר קהילתי, מדף מזון קהילתי ויספק פתרונות נוספים לרווחתם של תושבי המושבות".

ראש המועצה איתי ויסברג סיכם: "מלאכת הכנת התקציב, הדיונים עליו והעברתו היו השנה משימה מאתגרת במיוחד בשל חוסר הוודאות שמזמן לנו משבר הקורונה והמציאות הפוליטית הארצית. אי הוודאות במספר נושאים חייב אותנו לפעול בשמרנות מסוימת, אך גם בגישה השמרנית אנחנו לא מוותרים על הנושאים החשובים לנו ביותר : חינוך הילדים, איכות חיינו ודאגה לכל תושבינו. התקציב מהווה עבורנו כלי עבודה מרכזי ביישום הערכים, היעדים והמשימות שהצבנו בהנהלת המועצה, ואני מבקש להודות לחברי ההנהלה ולמנהלי האגפים במועצה על הליך ראוי, מקצועי וענייני ועל העברת תקציב טוב ונכון לתושבי המושבות כולם. נכון לציין כי בעוד תקציב המדינה לשנת 2020 לא קיים בנימינה גבעת עדה היא בין הרשויות הראשונות לסיים את תהליך אישור תקציב 2021".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן