אירוע האלימות באגף הרווחה באור עקיבא: "העירייה לא מאמצת את תכנית המוגנות למטופלים ולעובדים"

לטענת יו"ר איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים בישראל, ענבל חרמוני, תכנית המוגנות הארצית המחייבת העסקת מאבטחים בלשכות הרווחה אינה מיושמת בעיר * העירייה: "פורסם מכרז להחלפת חברת האבטחה" * כזכור, מטופל המתנייד על כיסא גלגלים הגיע ללשכת הרווחה בעיר ובמקום פרץ ויכוח בינו לבין עובדת סוציאלית שהלך והחמיר - תוך טענות לאלימות שהופעלה מצדו

יו"ר איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים בישראל, ענבל חרמוני, שיגרה מכתב למ"מ ראש עיריית אור עקיבא אלי אקונינה בעקבות החשד למקרה אלימות חמור באגף הרווחה באור עקיבא בשבוע שעבר.

באתר "מאקו" פורסם כי חרמוני טענה שתכנית המוגנות הארצית המחייבת העסקת מאבטחים בלשכות הרווחה אינה מיושמת בעיר. "מחלקות הרווחה בעיר מופקרות לכל מי שרק חפץ לפגוע ולעורר פרובוקציה," כתבה חרמוני. "זאת מפני שהנהלת העיר, מסיבות שאינן ברורות, לא מאמצת את תכנית המוגנות המבטיחה את שלומם של המטופלים והעובדים".

כזכור, האגף לשירותים חברתיים בעיריית אור עקיבא שבת בשבוע שעבר (שלישי, 14.3) לשלוש שעות בשעות הבוקר, זאת בעקבות אירוע אלימות שאירע אתמול (שני) באגף. במסגרת העיצומים, לא התקיימה קבלת קהל ולא ניתן שירות לקהל במשך 3 שעות הבוקר.

על פי מידע שהגיע למגדלור ניוז, למקום הגיע מטופל עם נכות המתנייד בכיסא גלגלים אשר תקף את הצוות באופן פיזי ומילולי. בכניסה לאגף לא היה מאבטח ואב הבית במקום ניסה לסייע ולהשתלט על הנכה.

קטטה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה 

למקום הוזעקה ניידת משטרה ופיקוח עירוני ובזמן ההמתנה להגעת כוחות האכיפה, המטופל "דפק על דלתות, איים, זרק חפצים על צוות האגף", ועוד.

עם זאת, על פי גרסת מקורביו של המטופל הנכה, הוא הגיע למקום על מנת להסדיר הליכים בירוקרטיים מתמשכים. "לאחר שהגיש לפני כ-3 חודשים לערך את המסמכים אותם עליו היה להגיש והעובדת סוציאלית סרקה אותם למחשב, הבוקר הוא הגיע למקום והתפתח ויכוח בינו לבין העובדת הסוציאלית", נמסר.

מקורבת למשפחה סיפרה: "בשנה שעברה הוא לא קיבל זכאות כי אמרו שהגיש מאוחר את המסמכים, השנה הגיש בזמן ונאמר לו שלמרות שהביא הכול, העובדת סוציאלית לא סרקה הכול. נמאס לו והוא כעס מאוד, אויים שיזמינו לו משטרה ואז הוא נכנס לחדר והעובדת סוציאלית סגרה אותו בחדר. חשוב לציין שהוא לא יכול להרים ידים או רגלים.

"היא אמרה לעובדות האחרות לא לפתוח לו את החדר. אין לו מושג למה כל שנה מחדש מטרטרים אותם. הוא היה לפני שלושה חודשים אצל העובדת הסוציאלית, נתן את כל המסמכים, היא סרקה אותם ועכשיו אמרה שלא נסרקו טוב. הוזמנה משטרה ומחר הוא מוזמן לחקירה. בושה וכלימה".

// אגף הרווחה באור עקיבא. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

"זה רק עניין של זמן עד אשר תקרה פגיעה אנושה", הוסיפה חרמוני ל"מאקו". "כל זמן שאינך נענה להפצרות להציב מאבטח ומעטפת מוגנות ראויה לשירותי הרווחה, אתה מתיר את דמן של העובדות ושל התושבים שפונים למחלקה ולא בטוח שישובו ללא פגע לביתם".

מעיריית אור עקיבא נמסר בתגובה: "המקרה תוחקר על ידי אגף הביטחון ובשיתוף פעולה עם מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים. עיריית אור עקיבא נמצאת בהתקשרות עם חברת אבטחה אשר זכתה במכרז לאבטחת מוסדות הרשות. עד לאחרונה סיפקה חברת האבטחה מספר מאבטחים שלא עמדו בתבחינים הנדרשים לאבטח את מוסד הרווחה, כל אחד מסיבותיו. לאחרונה התקיים שימוע ע"י הרשות וזאת בשל אי עמידה של חברת האבטחה באיוש עמדות בעיר הכוללת מוסדות חינוך.

"בימים אלו הרשות מקיימת הליך פניה חדש במסגרת מכרז משותף שפרסמה חברת משק וכלכלה, במטרה להחליף חברת אבטחה ולצמצם את הפער שנוצר. יש לציין שישנה מצוקת כוח אדם ארצית באיוש מאבטחים מוסמכים הן במוסדות רווחה והרשות והן במוסדות חינוך. יחד עם זאת, באגף הרווחה מותקנים לחצני מצוקה בכל חדר. ואלו המחוברים למוקד ובעלי תפקידים ברשות, כולל השיטור העירוני והפיקוח. בכל קריאת מצוקה, הצוות מגיע במהירות האפשרית לתת מענה מיידי .

"באגף הרווחה מותקנות מצלמות המשדרות לעמדת העובד במקום את הנעשה בחוץ. חשוב להדגיש, שאיש אינו יכול להיכנס לאגף הרווחה אלה אם אושרה כניסתו ע"י עובדי הרווחה באמצעות פתיחה מבפנים. אגף הרווחה ואגף הביטחון בעיר מתנהלים בשיתוף פעולה מלא ועל בסיס מקצועי, יעיל, מיטבי ובתדירות יום יומית".

בשבוע שעבר ציינה העירייה בתגובה: "הבוקר (שני, 13.3) באגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אור עקיבא, הגיע תושב העיר לקבלת שירות, התושב נהג באלימות כלפי עובדות ועובדי האגף, תוך פגיעה ברכוש. כלפי התושב הוגשה תלונה במשטרת ישראל. עקב שמירה על חיסיון המידע, לא נוכל להתייחס לפרטי המקרה, אך נציין ונדגיש: כשיש אלימות – אין שירות!
"ולפיכך, כאות מחאה על אלימות כלפי עובדי הציבור, אגף הרווחה והשרותים החברתיים בעירייה, באישור ותמיכת איגוד העובדים הסוציאלים לא יקבל קהל מחר עד השעה 11:00 בבוקר".

// עדכון ראשון: 13.3.2022

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

הסיבוב השני בבחירות 2024 לרשויות המקומיות באור עקיבא, פרדס חנה-כרכור, בנימינה-גבעת עדה וחריש | עדכונים שוטפים

באור עקיבא התמודדו שמחה יוסיפוב ואלי אנקונינה | בבנימינה-גבעת עדה – גיל חנניה מול מיכל אורון עזעני | בפרדס חנה-כרכור: הגר פרי יגור מול יוני חכימי | עדכונים שוטפים לאורך היום במגדלור ניוז

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן