המשרד לביטחון פנים: מערך המצלמות באור עקיבא מושבת "משיקולים פנימיים של העירייה" | מעקב מגדלור

בעירייה טענו כי המצלמות ישובו לפעילות לפני כשבוע, בעקבות הוראות "הממונה על הגנת הפרטיות", אולם גם לאחר 15 יום של השבתתן - הן עדיין לא שבו לפעילות. בירור עם המשרד לביטחון פנים העלה את הסיבה האמיתית. תושבים בעיר: הביטחון האישי נפגע. זו בושה

מעקב מגדלור ניוז: מערך מצלמות עיר ללא אלימות באור עקיבא, המשמש את אגף הביטחון והאכיפה בעירייה לפקוח עין על הנעשה ברחבי העיר תוך איתור פעולות עברייניות במרחב הציבורי, הופסק לפעול, לפני למעלה משבועיים וטרם שב לפעולה.

הערב (שלישי) מתייחס המשרד לביטחון פנים לפניית "מגדלור ניוז" ומציין כי מדובר בהחלטה שאינה קשורה למשרד ולרשות לביטחון קהילתי, אלא לשיקולים פנימיים של עיריית אור עקיבא.

מהרשות לביטחון קהילתי נמסר כי "משיקולים פנימיים של עיריית אור עקיבא הוחלט בשלב זה לעצור את הפעלת המוקד הרואה ואין לרשות לביטחון קהילתי חלק בהחלטה זו. הרשות לבטחון קהילתי תפעל לסייע לאור עקיבא, בשיתוף עם גורמי העירייה, ככל הניתן להשיב את המצב לקדמותו".

כזכור, ב-26.11.2021 פרסמנו כי הפעילות הופסקה לאחר שהרשות להגנת הפרטיות ביצעה פיקוח רוחב ב-70 רשויות מקומיות בישראל המנהלות מידע אישי על למעלה מ-5 מיליון תושבים.

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי ציין אז כי יש לפנות ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אריאל ארונוביץ', על מנת לקבל תשובה מוסמכת. עו"ד ארונוביץ' ציין כי מדובר בהפסקת פעילות המצלמות למשך כ-10 ימים על מנת לטפל בנושאים אותם ציין הממונה על הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים.

עם זאת חלפו כבר למעלה מ-15 יום, ובירור מול עו"ד ארונוביץ' מעלה היום (שני, 13.12) כי מערך המצלמות טרם שב לפעולה, ולמעשה, המצלמות מושבתות ולא מספקות מידע וראיות בנוגע לנעשה בעיר בתחום עבירות הרכוש ומעשים בעייתיים אחרים.

תושבים בעיר טוענים כי כתוצאה מהשבתת מערך המצלמות הביטחון האישי נפגע, ומקרים שבעבר היו מטופלים באמצעות המצלמות, בהן עבירות רכוש, השלכת פסולת, תאונות דרכים, פגיעות ברכוש ציבורי, מעשים עברייניים ועוד, לא מטופלים כראוי. "כולנו נפגעים. זו בושה", אמרה תושבת העיר.

ההליך בו נקטה הרשות להגנת הפרטיות נעשה כחלק מסדרת הליכי פיקוח רוחב שמבצעת הרשות בשנים האחרונות בסקטורים שלמים במשק במטרה לבחון את העמידה בחוק הגנת הפרטיות ותקנותיו ולאתר כשלים ענפיים בקרב מגזרים שונים במשק.

הרשויות המקומיות מחזיקות במידע אישי רגיש בהיקף רחב. הדוח שפורסם השבוע הדגיש את אירועי האבטחה מהעת האחרונה המדגישים את החובה לוודא כי המידע שנאסף נשמר ומאובטח כנדרש.

הממצאים מעלים כי בכל הרשויות שנבדקו נמצאו ליקויים הדורשים תיקון. כמחצית מהרשויות (48%) עמדו ברמה נמוכה בהוראות חוק הגנת הפרטיות בנוגע לאבטחת מידע.

רק כמחצית (54%) מהרשויות המקומיות אשר עושות שימוש במצלמות מעקב במרחב הציבורי מציבות שלטי יידוע בסמוך להן באופן קריא וברור, בנוסף למיפוי מלא של פריסת המצלמות האתר העירייה, כנדרש ע"פ הנחיית הרשות בנושא.

״נמצאה רמת עמידה בינונית-נמוכה בכל הקשור בבקרה ארגונית, שבאה לידי ביטוי בעיקר באי מינוי ממונה אבטחת מידע או במינוי שאינו עומד בהוראות התקנות בדבר עצמאותו ואי תלותו של ממונה אבטחת המידע״, כותבים בדו״ח הממצאים.

״כמו כן, נמצאו נהלי אבטחת מידע שאינם עומדים באופן מלא בדרישות החוק, אי עריכת סקרי סיכונים וביקורות תקופתיות בנושא אבטחת מידע, הליך מיון עובדים שאינו בהתאם לדרישות התקנות והיעדר תכנית עבודה שנתית לבקרה שוטפת בתחום אבטחת המידע והגנת הפרטיות.

״העברת מידע בין גופים ציבוריים – נמצאה רמת עמידה בינונית-נמוכה בכל הקשור להעברת מידע בין גופים ציבוריים, החל מהיעדר ועדה לטיפול בהעברת מידע בין גופים ציבוריים וכלה באי רישום או רישום בלתי נאות של מידע שנמסר או מתקבל מגופים ציבוריים אחרים".

// עדכון ראשון: 26.11.2021

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן