"מעשי פזיזות ורשלנות של הקבלנים": הסתיימה חקירת מותו של פועל בניין שצנח מקומה 7 בחדרה

היחידה החוקרת סבורה כי קיימת תשתית ראייתית לכאורה נגד החברה הקבלנית (חברה מוכרת בחדרה, מ"נ) והעומד בראשה וכן נגד חברת אבן וקרמיקה והעומד בראשה כל אחד על פי חלקו בעבירות של מעשי פזיזות ורשלנות, עבירות מפקודת הבטיחות בעבודה ועוד

חקירת מותו של פועל הבניין קאסם סולימאן באתר בנייה בחדרה מה-4 לאוגוסט 2020 הסתיימה בימים האחרונים, כך דיווח מפלג לחקירות תאונות עבודה "פלס" בלהב 433, יחד עם משטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקמת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ).

על פי החקירה, ביום התאונה, במסגרת עבודות טיוח וחיפוי שביצע הפועל ובעת קבלת חומרי עבודה שהועלו באמצעות כננת אל הפיגום עליו עמד, ניתק מעקה הבטיחות והפועל נפל אל מותו מהקומה השביעית.

במסגרת החקירה נחקרו מעורבים וחשודים רבים והיא התמקדה במספר מעגלי אחריות – האחראים לבטיחות באתר בעלי החברה הקבלנית, קבלן המשנה (מעסיקו של המנוח) והאחראים על התקנת ואספקת הפיגום לאתר.

ממצאי החקירה עולה כי באתר בוצע שימוש בכננת שהותקנה ללא גורם מוסמך, לא עברה בדיקה כנדרש והמפעיל שלה היה ללא מינוי מתאים. מחוות דעת מומחה באשר לתקינותה של הכננת ומעדויות בודקים מוסמכים ואף מנציג החברה המייצרת את הכננת עלה כי הכננת אינה ראויה לשימוש.

עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביסוס חשדות נגד האחראים לבטיחות באתר, מנהל העבודה ועוזר הבטיחות לביצוע עבירת גרם מוות ברשלנות ועבירות בטיחות שונות בנוגע לליקויי הבטיחות וכי הללו לא מילאו את תפקידם כנדרש. בנוסף התגבשה תשתית ראייתית, נגד מנהל העבודה וכן נגד מפעיל הכננת לעבירה של מעשי פזיזות.

צילום ארכיון: איחוד הצלה

עוד סבורה היחידה החוקרת, כי קיימת תשתית ראייתית לכאורה נגד החברה הקבלנית (חברה מוכרת בחדרה, מ"נ) והעומד בראשה וכן נגד חברת אבן וקרמיקה והעומד בראשה כל אחד על פי חלקו בעבירות של מעשי פזיזות ורשלנות, עבירות מפקודת הבטיחות בעבודה ועבירות על פי חוק ארגון הפיקוח על העבודה ותקנותיו.

נציין כי בעקבות חקירת האירוע הוצאה הוראה מטעם מנהל הבטיחות האוסרת שימוש בכננות מסוג הכננת בה נעשה שימוש באתר וכננות דומות בעלות מנגנון הפעלה דומה.

עם סיום החקירה התיק הועבר לבחינת פרקליטות מחוז חיפה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן