Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שפעת העופות מתרחבת: התפרצות גם בלול בעמק חפר

מאז התפרצות שפעת העופות בקרב עופות בר באגמון החולה, השירותים הווטרינריים מבצעים ניטור אקטיבי של חוות ומשקים באזור הצפון כולו. בתוך כך, זוהו המוקדים הנוכחיים במושב עין חורש ובקיבוץ רם און

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מעדכן על שלושה מוקדי התפרצות נוספים של שפעת עופות בצפון הארץ; במוקד הראשון בקיבוץ עין החורש שבמועצה האזורית עמק חפר, אותרו כ-31 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים בנגיף הקטלני לעופות; במוקד השני, מדובר על כ-19 תרגולי הודו לפיטום נגועים במושב רם-און שמועצה האזורית גלבוע; במוקד השלישי זוהו כ-38 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים במושב גבעת יואב במועצה האזורית גולן. השירותים הווטרינריים פועלים בימים האחרונים במתכונת חירום, שלושת המוקדים הנוספים בודדו וממשיך הניטור האקטיבי באזור כולו, על מנת לבער את המחלה ולמנוע את המשך התפשטותה.

כידוע, בעונה זו של השנה, מאות אלפי עופות עוברים בישראל בדרכם לאפריקה. נוכחותם של עופות בתקופת נדידה מגבירה את הסכנה להעברת מחלות שונות, ובראשן – שפעת העופות. לאור זאת, משרד החקלאות שב ומזהיר כי על כל מגדלי העופות והציפורים, למלא אחר הנחיות השירותים הווטרינריים, ולמנוע שוטטות של עופות בשטחים פתוחים. על כל  מקרי תחלואה ותמותה חריגים בעופות יש לדווח מיד לווטרינר המטפל, לווטרינר הרשותי ולשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בכל מקרה אין להשליך פגרי עופות בצורה לא מוסדרת.

כמו במקרים קודמים השנה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות מזן H5N1, שעלול לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם. משרד החקלאות שב ומזכיר לציבור להקפיד על צריכת מוצרי עוף וביצים רק לאחר בישול, כיוון שטיפול בחום גבוה (בישול, אפייה, טיגון) משמיד את כלל החיידקים והנגיפים בעופות. במשרד מציינים כי המלצה זו תקפה בשגרה, וכעת ביתר שאת.

מאז התפרצות שפעת העופות בקרב עופות בר באגמון החולה, השירותים הווטרינריים מבצעים ניטור אקטיבי של חוות ומשקים באזור הצפון כולו. בתוך כך, זוהו המוקדים הנוכחיים במושב עין חורש ובקיבוץ רם און.

כאמור, רק אתמול פורסם על מוקד תחלואה נוסף בסמוך למושב מרגליות, ובו כ-320 אלף תרנגולות מטילות. זאת, בנוסף, למוקדים קודמים במרגליות, נאות גולן, אגמון החולה, כפר ברוך, קיבוץ עין צורים, אביגדור, מעיין צבי ונהלל. נכון להיום, משרד החקלאות מנהל חפ”ק באגמון החולה, על מנת לתכלל את פעילות כלל גורמי הממשלה הרלוונטיים הפועלים במקום, ולסייע לרשות הטבע והגנים ולקק”ל לנהל את אירוע התחלואה החריג בקרב עופות בר באזור.

מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת כמעט בכל שנה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן