בדיקות, חיסונים ואכיפה הדוקה: משל"ט הקורונה של זכרון יעקב פועל לבלימת התפשטות הנגיף במושבה

חלק ניכר מהמאומתים החדשים במושבה הם בני נוער. לאור זאת הוחלט במשל"ט הקורונה לעצור מיידית את פעילות תנועות הנוער, אוונגרד, מועצת נוער, נוער דתי, סיירות או פעילות פיזית בחסות מחלקת הנוער

מגמת התחלואה הארצית ממשיכה לעלות, ויחד עימה התפשטותה התחלואה גם בזכרון יעקב. מדרג המושבה הגיע ביום ג' (22.12.20) לטווח הכתום עם ציון 6.1. בנוסף, נרשמו (נכון לאותו תאריך) 42 מאומתים ו-239 מבודדים. נתוני הרמזור מתעדכנים בידי הממשלה מידי שבוע, ובאופן רשמי מציבים (נכון לכתיבת שורות אלה) את זכרון יעקב בטווח הירוק. עם זאת, הנתונים העדכניים הובילו השבוע את המושבה לטווח הכתום. נכון לכעת מערכת הלימודים במושבה ממשיכה לפעול כרגיל תחת מגבלות הקורונה.

בתוך כך, עולה בין היתר מעבודת התחקורים האפידמיולוגים של המועצה המקומית, כי חלק ניכר מהמאומתים במושבה הם בני נוער. זאת כאשר במשל"ט הקורונה מעריכים כי ישנם בני נוער נוספים שנדבקו אך בשל היותם א-סימפטומטיים אינם ניגשים להיבדק ואינם רשומים במאגר משרד הבריאות.

לאור זאת הוחלט במשל"ט הקורונה לעצור מיידית את פעילות תנועות הנוער, אוונגרד, מועצת נוער, נוער דתי, סיירות או פעילות פיזית בחסות מחלקת הנוער. זאת עד להודעה חדשה. בנוסף, בשל עליית התחלואה, חרף אישור הממשלה לפתוח את הספריות הציבוריות, הוחלט כי הספריה הציבורית תמשיך נכון לכעת, לפעול במתכונת דיגיטלית ללא קבלת קהל.

בנוסף, הצטרף לאחרונה חבר חדש למשל"ט הקורונה של המועצה המקומית כיועץ ואיש קשר לקהילה החרדית. דויד סברדלוב, תושב שכונת רמת צבי, לשעבר חבר מועצה מטעם סיעת דגל התורה, כיום פעיל חברתי, מתנדב בארגון "איחוד הצלה",  נשוי, אב ל-11 ילדים ו-3 נכדים. דויד הוא מנהל ישיבה בזכרון יעקב, ותושב המושבה מזה כ-40 שנה. פעילות המשל"ט מול המגזר החרדי מתמקדת בעיקר בשטח, בגיוס מנהיגי הקהילה, מובילי דעה, איתור מוקדי הסברה מרכזיים, הפצת פלאיריים ומודעות, הפעלת כרוזים, עיתונות, וגם בערוצי דיגיטל רלוונטיים.

זיו דשא, אשר צירף את סברדלוב למשל"ט הקורונה כשחקן חיזוק, אמר: "הצטרפותו של דויד לשורותינו מבורכת. אני בטוח כי גיוסו למשל"ט הקורונה, יחזק אף יותר את פעילות ההסברתית של המועצה מול המגזר החרדי במושבה ויתרום משמעותית לייעול עצירת שרשרת ההדבקה ושמירה על בריאות התושבים".

דויד סברדלוב: "אני גאה לקחת חלק במשל"ט הקורונה של המועצה. הקהילה החרדית מקיימת שיתוף פעולה פורה עם המועצה מאז פרוץ הנגיף. אפעל לחיזוק ההסברה בקרב תושבי המגזר החרדי, על מנת לייעל אף יותר את עבודת המשל"ט ולסייע ככל הנדרש לשמירה על בריאות תשובי המושבה".

כמו כן, כחלק מקמפיין ההסברה לעידוד האוכלוסיה להתחסן נגד נגיף הקורונה, התייצב השבוע ראש המועצה במתחם החיסונים של קופת החולים מכבי בחיפה, לקבלת מנת חיסון. זיו דשא אמר מיד לאחר מכן: "שמח לעדכן שהזריקה אינה כואבת כלל. חיסוני הקורונה הם הצעד הראשון שלנו לעבר מיגור נגיף הקורונה וחזרה לשגרת החיים המבורכת. אני קורא לכל מי שבקבוצת היעד להתחסן בהקדם. יחד נשמור על הבריאות של כולנו". על מתחם בדיקות הקורונה שהוצב במושבה, אמר זיו דשא: "אני קורא לכל מי שחש לא בטוב, שחושד כי היה בסביבת מאומת, שחזר לאחרונה מחו"ל ואפילו מי ששהה במסגרת התקהלות – גשו להיבדק. הבדיקה ללא עלות, ללא צורך בהפניית רופא או קביעת תור והיא פשוטה ומהירה. היכולת שלנו לשמור על שגרת חיים גם בימי קורונה – בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו".

פעילות אכיפת הנחיות הממשלה ממשיכה, פקחי המועצה ומשטרת זכרון יעקב מסיירים במוקדים שונים במושבה להגברת ההסברה ובמידת הצורך למתן קנסות, למפרי הנחיות. אורן פרץ, מנהל מחלקת הפיקוח המועצה: "אכיפת ההנחיות חשובה כעת יותר מתמיד. מרבית התושבים מפנימים זאת ומגלים אחריות אישית. אני קורא לציבור להימנע מהתקהלויות בעיקר בחללים סגורים כמו חנויות".

יהונתן מרסיאנו, ממונה קורונה במועצה אמר: "התחלואה היישובית מפוזרת בכל רחבי היישוב, ובמיוחד כעת חשובה לקיחת האחריות האישית של כל אחד ואחת להקפדה על הנחיות הממשלה – עטיית מסכה בכל עת, שמירת מרחק מאנשים אחרים והיגיינה אישית בתדירות גבוהה. חשוב לדעת שהדבקה מתרחשת גם דרך האוויר באמצעות אירוסולים שהם חלקיקים הנושאים את נגיף הקורונה, ולכן חשוב לאוורר ככל הניתן חללים סגורים כמו כיתות, משרדים ואוטובוסים. גם כשקר בחוץ, חשוב לפתוח דלתות וחלונות. כדי לשלוט במצב ולבלום את התפשטות הנגיף חשוב לבצע בדיקות קורונה – אם יש ספק, אין ספק. הבדיקות ללא עלות ואינן מצריכות קביעת תור או הצגת הפנייה, פשוט להגיע עם תעודת זהות ולהיבדק".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן