חדרה: הופקדה התוכנית להקמת 'שכונת הפרפרים' שתכלול כ-3,000 יח"ד

התוכנית כוללת 3,000 יחידות דיור, מתוכן 600 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות ו- 250 יחידות "דיור מיוחד" שישמשו עבור מעונות סטודנטים, דיור מוגן, דיור בהישג יד להשכרה. השכונה תבנה באזור בו חי פרפר נדיר

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה להפקיד את התוכנית להקמת 'שכונת הפרפרים' בחדרה –  שכונת מגורים חדשה בעיר ומדוברת מזה שנים. בין היתר, אחת ההתנגדויות של שוחרי הסביבה לבנייה במקום הייתה אוכלוסיית הפרפרים מזן "נחושתן הנמלים הגלילי" שמצויה במקום ועלולה להיעלם.

התוכנית תכלול כ-1,075 דונם וממוקמת בתחום של נחל חדרה ודרך 65 מצפון (סמוך לשכונת חפציבה), כביש 4 במזרח, כביש 2 ומסילת הרכבת במערב ודרך השלום ובית החולים "הלל יפה בדרום.

התוכנית כוללת כאמור 3,000 יחידות דיור, מתוכן 600 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף, התוכנית כוללת תוספת של 250 יחידות "דיור מיוחד" שישמשו עבור מעונות סטודנטים, דיור מוגן, דיור בהישג יד להשכרה.

אופי הבינוי בתוכנית מדורג, כך שבחזית לדרכים מוצע בינוי בן 7-6 קומות, ובעורף בינוי גבוה יותר, בגובה 19-10 קומות. בחזיתות הבניינים הפונות כלפי הרחובות הראשיים נקבעו חזיתות מסחריות, ובקומות הראשונות של המבנים נקבעו שימושים ציבוריים של משרדים ומרפאות, בתי קפה ומסעדות.

סה"כ כוללת התוכנית 12,200 מ"ר עבור שטחי מסחר, 13,500 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 46,500 מ"ר עבור שטחי ציבור בהם בית ספר יסודי, גני ילדים ומעונות, בתי כנסת, ומרכז קהילתי.

נחושתן נמלים גלילי. מצוי בסכנה. צילום: גדעון פיזנטי, ויקיפדיה

באתר 'מגדילים' הוסיפו כי "בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת חיבור מהשכונה החדשה לכביש מס' 4, חיבור מפלסי לשכונת "רובע הים" שנמצאת מעבר לכביש 2 ושלושה חיבורים לדרך השלום, הדרך הראשית בחדרה. התוכנית נערכה ע"י האדריכלית יעל אוקו ממשרד "צמיר אדריכלים".

יש לציין כי הייחוד של האזור הוא באוכלוסיית הפרפרים המצויה שם מזן "נחושתן הנמלים הגלילי". על מנת לשמור על אוכלוסיית הפרפרים, יותר ממחצית משטח התוכנית הוגדרו כשטחים פתוחים (כ-720 דונם). בעבר יצאה החברה להגנת הטבע למאבק בנושא ורתמה את התושבים, אך נדמה כי הבינוי במקום יתקדם כמתוכנן תוך ניסיון לשמור עד כמה שניתן על הפרפרים.

"מודיעים לנו מהיום למחר, התנהלות לא רצינית": הילדים של גן 'אלון' בבנימינה שוב נותרו בבית

מצוקת צוותי החינוך בגנים ממשיכה להכות בהורים: על אף שלא מדובר במקרה ייחודי לבנימינה, ההורים אובדי עצות וכועסים על המערכת, שלא מצליחה למצוא פתרונות נכון לעכשיו | משרד החינוך: "מבינים את מורכבות המצב"

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן