הועדה דנה שוב בחלופה אך קבעה: ממשיכים להתקדם להקמת שדה תעופה במזרח חדרה

בחדרה והאיזור קיבלו בתדהמה את פסיקת הועדה לתשתיות לאומיות שאומרת כי מתקדמים לעבר הקמת שדה תעופה בחדרה-מזרח. הצעד הבא: מחאה גדולה - "זהו נזק לחדרה, שום ברכה. זה יפגע בכולנו, לא רק בתושבי בית אליעזר"


מאת: מערכת מגדלור ניוז, 25.5.19, 19:39

הועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) קיימה השבוע דיון נוסף בעניין שדה התעופה העתיד לקום בין חדרה למועצה איזורית מנשה. הועדה החליטה כי לא ניתן לפזר שימושים של המתחם (להעביר את פעילות שדה תעופה הרצליה ולפזר בין שדות תעופה קיימים) ושדה התעופה צפוי לקום במזרח העיר חדרה, מעל ראשי התושבים כאן באיזור כולו.

בין היתר הגיעו לדיון ראש עיריית חדרה, סגנו, חברי מועצה, אגף ההנדסה של העיר וכן ראש המועצה האזורית מנשה, מהנדסת המועצה מנשה, סגן ראש מועצת עמק חפר, ציבור ועוד.

[קראו גם >> מטה המאבק נגד שדה התעופה בחדרה זועם וקיים פגישה: “לא מעבירים מפגע ממקום אחד למקום אחר”]

עו”ד ברק כהן כתב כי “היה דיון ארוך וסוער. האווירה בדיון הייתה קשה וממש לא מאוזנת. כאשר בעיקר הצד השני נשמע – בעוד שאנשי הוועדה לא היו סבלניים וקשובים לאנשינו. לצערנו, התבשרנו ממקורות שונים, כי הוועדה החליטה להתקדם בתכנון של שדה התעופה בחדרה מזרח – מנשה.

עו”ד כהן הוסיף: “ייתכן שתוך זמן קצר כבר נראה עבודות בשטח. הבית שלנו כבר לא יהיה כמו שהיה. השקט, השלווה וערכי הטבע מסביב צפויים להיבלע ברעש וזיהום המטוסים. אנחנו ממשיכים במאבק במלוא הכוח. נצטרך את כולכם, יחד אתנו לטובת המשך המאבק. לא נאפשר את הקמת שדה התעופה”.

בית אליעזר. תסבול מהגזירה

ברחוב החדרתי קם כעס בעקבות ההחלטה. “זה רק נזק לחדרה, שום ברכה. צריך לצאת למחאה נרחבת ומאבק. זה יפגע בכולנו, לא רק בתושבי בית אליעזר”.

רון שגן, חבר המועצה מחדרה, אמר כי “לא הגיוני להעתיק שדה מעיר בת 100,000 תושבים ששמה הרצליה בגלל שהוא מפגע רעש וזיהום, לעיר אחרת בת 100,000 תושבים ששמה במקרה הוא חדרה. ולמען הדיוק הפגיעה היא ב200,000 תושבי מנשה פרדס חנה, אליכין, עמק חפר וחדרה”.

אביעד סיני, חבר מועצת פרדס חנה-כרכור, אמר בעקבות ההחלטה: מצער לראות שחרף המאמצים, הות”ל החליטה להותיר את חלופת חדרה על כנה ואת ההחלטה להעתיק את שדה התעופה מהרצליה לאזור.

למי שלא יודע, המדובר בשדה תעופה לטייסים חובבים, למטוסים קלים, שלא יתרום שום דבר לאזור, וההפך מכך – מפגע רעש חדש צפוי לקום, הגבלות בנייה ופגיעה בערכי טבע (המדובר בשטח יפיפיה במזרח חדרה) הכל מעל הראש של כרבע מיליון בני אדם. חבל לגלות איך מדינת ישראל ממשיכים לעשות שימוש באזור זה רווי התשתיות הלאומיות, כחצר האחורית של מרכז הארץ למרות חלופות רבות אחרות.