עפים בשמיים: אלה מסיימי קורס הטיס מחדרה ומזכרון יעקב [וידאו]

סגן נ' התגייס לקורס טיס 182 ובעקבות החלטת הסגל, הוחלט להפסיק את השתתפותו ולאחר שנלחם על מקומו, הצליח לחזור לקורס * סגן ע' לא תמיד רצה להיות טייס, אבל לאחר שהתחיל את הקורס, הבין שזה מה שהוא רוצה לעשות

טקס סיום קורס טיס מספר 184 התקיים אחר הצהריים (חמישי, 23.6) בבסיס חיל האוויר בחצרים, בו הוענקו כנפי טיסה לבוגרים. הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, נפתלי בנט, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ומשפחות הבוגרים.

את קורס הטיס סיימו השנה 36 חניכים – 33 גברים ושלוש נשים (בהן נווטת קרב אחת ושתי טייסות מסוקים) – וזאת לאחר הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה. עם סיום הכשרתם, יצטרפו הבוגרים והבוגרות לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות, כחלק מהמאמץ להגנת ישראל ואזרחיה.

// סגן נ' מחדרה. צילומים: דובר צה"ל

בין המסיימים – יש גם נציגים לאזורנו: סגן נ׳ מחדרה וסגן ע' מזכרון יעקבסגן נ', בן 22 מהעיר חדרה, מסיים את קורס טיס 184 כנווט קרב. לסגן נ' אח אחד, אמו (52) מוזיקאית ומורה למוזיקה ואביו (56) מנהל פרויקטים בענף הבנייה. סגן נ' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות הפיזיקה והרובוטיקה ובנוסף לקח חלק במכינה קדם צבאית. בזמנו הפנוי, אוהב להופיע, לנגן בגיטרה, לשיר ולכתוב.

סגן נ' לא תמיד רצה להיות צוות אוויר, הוא מספר: "בהתחלה רציתי להיות בשירות קרבי, בזמן שעברתי בין שלב לשלב בקורס, התחלתי לשאול את עצמי שאלות ולהתעניין בתפקיד ובמקצוע". הוא התאהב בטיסה בסוף השלב הבסיסי של הקורס, לאחר הצ'קים: "קיבלתי הסבה למגמת נווטי קרב וחשבתי עם עצמי אם זה באמת מתאים לי ובסוף הגעתי למסקנה שזה מה שאני רוצה לעשות".

סגן נ' התגייס לקורס טיס 182 ובעקבות החלטת הסגל, הוחלט להפסיק את השתתפותו. סגן נ' נלחם על מקומו והצליח לחזור לקורס: "ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות ולא הייתי מוכן לוותר על זה. החוויה הזו לימדה אותי להעז לנסות ושעדיף לי להיכשל מאשר להחמיץ את ההזדמנות".

חוויות שזכורות לו במיוחד מהקורס הן סיום ניווט בשלב הבסיסי והטיסה הראשונה בזוג: "כשאתה טס בפעם הראשונה עם חבר, אתה פתאום מבין איפה אתה נמצא, חוויה מטורפת".

סגן נ׳ מסכם 4 שנים: "שנים מאתגרות ומלמדות, הקורס בנה חלק גדול מאוד ממי שאני היום והחוויה שעברתי בתהליך הזה היא משמעותית, פה  הבנתי שאם אני לא אנסה, אני לא אצליח ואם אני כבר מנסה אז בצורה הכי טובה שאני יכול".

יחד איתו, סיים גם סגן ע' מזיכרון יעקב (בתמונה), בן 22,  כטייס תובלה. סגן ע' אח לשתיים, אמו (56) פסיכולוגית תעסוקתית ואביו (56) מהנדס מיקרואלקטרוניקה. סגן ע' היה חניך ומדריך בתנועת הנוער "הנוער העובד והלומד" ובבית הספר התיכון הרחיב את המגמות מוזיקה ופיזיקה. לפני גיוסו לקורס טיס, השתתף במכינה קדם צבאית ובתכנית הכשרה למנהיגות ובזמנו הפנוי אוהב לטייל, לנגן על גיטרה, ולבלות עם חברים.

סגן ע' לא תמיד רצה להיות טייס, אבל לאחר שהתחיל את הקורס, הבין שזה מה שהוא רוצה לעשות: "הרגשתי שאני ממצא את עצמי מבחינה פיזית וקוגניטיבית, הרגשתי שאני נותן מעצמי את הכל וזה משך אותי".

חוויה שזכורה במיוחד לסגן ע' מהקורס היא ניווט בשלב הבסיסי של הקורס: "אני זוכר ניווט בבסיסי שהיינו חבר ואני, עלינו בעליה מאוד ארוכה שבסופה הייתה נקודה שהיינו צריכים לדקור. הגענו למעלה והייתה תחושת מסוגלות מטורפת וכוכבים מעלינו".

סגן ע' מסכם 3 שנים בקורס: "אני אוהב שהקורס גורם לך להתאמץ ולהשקיע. בהתחלה הקושי הוא יותר פיזי ובהמשך הוא בראש – הקורס מאתגר אותך ומאלץ אותך לתפקד תחת עומס ולחץ. התקופות השונות במהלכו מאוד מגוונות וזה כיף".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן