Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

נדחתה תביעת פיצויים 30 אלף שקלים נגד שוטר מצד העיתונאי ירון דורון, בן אור עקיבא

פסק הדין ניתן לפני מספר חודשים בבית המשפט בבת ים לאחר שדורון טען כי שוטר תקף אותו בעת שמילא את עבודתו העיתונאית בפיגוע בירושלים ב-2015 * השופט חשב אחרת: " לא היה מדובר בהפעלת כוח בלתי סביר"

בית-המשפט דחה לאחרונה תביעה שהגיש העיתונאי ירון דורון, בן אור עקיבא, נגד משטרת ישראל בדרישה לפצותו ב-30 אלף שקלים בגין התנהלות שוטרים כלפיו באוקטובר 2015. דורון, כתב “ישראל היום”, סיקר באותה תקופה את תחום הפלילים עבור “מקור ראשון” ואתר nrg. במסגרת עבודתו נשלח לסקר פיגוע דקירה שאירע בשכונת פסגת זאב בירושלים.

על-פי התביעה לאחר הפיגוע, התובע, ירון דורון הגיע עם רכבו אל אחת החסימות שביצעו השוטרים על מנת לסקר את האירוע. באותה העת מצא דורון שניידת המשטרה חוסמת את הצומת ומונעת מרכבים לפנות בה ימינה.

הוא העמיד את רכבו, מספר מטרים בסמוך לניידת המשטרה, וביקש מהשוטרים לאפשר לו לעבור עם רכבו אל אזור הפיגוע, על מנת לבצע את עבודתו העיתונאית. לאחר שנאמר לו כי המעבר אסור, שב התובע ודרש כי יאפשרו לו לעבור וטען, כי ניתנה הוראה המאפשרת מעבר עיתונאים. השוטרים לא אפשרו לתובע לעבור במחסום ולטענתו אחד השוטרים אף הפעיל כלפיו אלימות בניגוד לדין.

ירון דורון | צילום יחצ

לטענתו, על מנת לתעד את התנהגות השוטר ולגרום לו לחדול ממעשיו, הוא הפעיל את הטלפון הנייד שלו והחל לצלמו. דורון החליט להגיש תלונה במח”ש נגד השוטרים במחסום, אך זו סגרה את התיק. גם ערר שהגיש על החלטת מח”ש נדחה, והמקרה עבר ליחידה לתלונות הציבור במשטרת ישראל. אלא שגם יחידה זו קבעה כי השוטר פעל כראוי.

בעין השביעית צוין כי משטרת ישראל טענה כי דורון הפריע לשוטרים למלא את תפקידם, חסם עם רכבו את ציר התנועה במקום בניגוד להנחיות, ואף סירב לעזוב את המקום ולהזיז את רכבו גם לאחר שהתבקש לעשות זאת. לפי המשטרה, השוטרים לא עשו שימוש בכוח בלתי-סביר, וכי ממילא הפעולות שביצעו נדרשו לאור התנהגותו של דורון.

השופט אודי הקר מבית-משפט השלום בבת-ים קיבל בחודש נובמבר 2021 את מרבית טענות המשטרה ודחה את התביעה. לפי פסיקתו, השוטר עבאס “היה רשאי לדרוש מהתובע להיכנס לרכבו ולפנות את הצומת ולנקוט בפעולות הנדרשות לצורך אכיפת הוראה זו”. דורון טען כי כלל לא נדרש לפנות את הצומת טרם הופעל עליו כוח, אולם השופט הקר דחה זאת וקבע כי גרסתו של השוטר, כי ביקש ממנו לפנות את הצומת, סבירה יותר.

השופט הוסיף באשר לטענת העיתונאי להפעלת הכוח על ידי השוטר, כי הוא הפעיל כוח סביר ואף לא היכה אותו. “לכל היותר, השוטר עשה שימוש בכוח ברף המינימלי לשם ביצוע משימתו… העובדה שהתובע הצליח להפעיל את המצלמה במהלך האירוע ושלא צולמה (ואף לא נשמעה) פעולה אלימה מצד השוטר, מלמדת כי לא היה מדובר בהפעלת כוח בלתי סביר”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן