משרד התחבורה ורכבת ישראל מקדמים מסוף מטענים חדש בחדרה

רכבת ישראל ממשיכה לקדם תכניות להקמת רשת ארצית של מסופי מטענים רכבתיים בהתאם לתכנית אסטרטגית שאושרה במאי 2020 * בין היתר מתוכנן מסוף כזה בחדרה, מספר שנים לאחר שהמסוף הקודם נסגר לאחר שורה של תלונות

משרד התחבורה ורכבת ישראל מקדמים מסוף מטענים חדש בחדרה

רכבת ישראל ממשיכה לקדם תכניות להקמת רשת ארצית של מסופי מטענים רכבתיים בהתאם לתכנית אסטרטגית שאושרה במאי 2020 * בין היתר מתוכנן מסוף כזה בחדרה, מספר שנים לאחר שהמסוף הקודם נסגר לאחר שורה של תלונות

מגדלור-פיד ♋

משרד התחבורה ורכבת ישראל ממשיכים בקידום התוכנית האסטרטגית להגדלת היקף שינוע מטענים באמצעות רכבת, במטרה לצמצם את הגודש בכבישים, צמצום זיהום האוויר, צמצום תאונות הדרכים והגברת הבטיחות של כל משתמשי הדרך. שכן כל רכבת מטען מובילה כמות מטען השווה לכ-60-70 משאיות.

בימים האחרונים אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה של מחוז דרום תכנית מפורטת להקמת מסוף המטענים נגב מערבי שיזמה רכבת ישראל בסמוך לעיר נתיבות. בהודעה שהוציאו המשרדים והרכבת, נודע כי מסוף חדש כזה מקודם גם בעיר חדרה.


על פי משרד התחבורה, “המסוף החדש יאפשר הובלת מטענים תעשייתיים וחקלאיים בין העיר נתיבות ויישובי עוטף עזה לבין נמלי חיפה ואשדוד בהיקף שצפוי להגיע בהדרגה עד כ-50,000 מכולות מידי שנה. שטח מסוף המטענים המתוכנן הינו כ-50 דונם והוא יחובר בשלוחת מסילת ברזל לתחנת הרכבת בנתיבות. הקמתו תתרום לחיזוק הפיתוח הכלכלי של אזור הנגב המערבי. על פי התכנית צפויה השלמת הקמת המסוף החדש במסגרת תכנית החומש הנוכחית של רכבת ישראל בסוף שנת 2025”.

כאמור, לצד המסוף בנתיבות, ממשיכה רכבת ישראל לקדם תכניות להקמת רשת ארצית של מסופי מטענים רכבתיים בהתאם לתכנית אסטרטגית שאושרה על ידי הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים במנהל התכנון בחודש מאי 2020 ובהתאם לתכנית המתאר הארצית תמ”א1. בהתאם לכך מקודמים כיום מסופי מטען נוספים כגון מסוף קדמה, מסוף טירת יהודה, מסוף בית שמש, מסוף צפון מטרופולין ת”א, חדרה , עמק יזרעאל ועוד.

יש לזכור כי עד לשנים האחרונות פעל מסוף כזה לשינוע אשפה, שגרם לסבל ומפגעים לתושבי האזור הסמוך לרכבת חדרה. אחרי מלחמה של שנים, בין היתר של חברת המועצה לשעבר חדוה יחזקאלי, הופסקה פעילות המסוף.

מסוף המטענים החדש בדרום. בקרוב חוזר לחדרה? הדמייה: רן צרפתי הדמיות

ממשרד התחבורה הוסיפו כי “להקמת מסופי המטענים בפריסה ארצית יש חשיבות עליונה, כיוון שהיא מנגישה את ההובלה ברכבת לבעלי מטענים שעד כה ההובלה ברכבת לא הייתה אפשרית מבחינתם. מסופי המטענים מאפשרים את ביצוע מרבית מרחק ההובלה מהנמל למסוף המטענים באמצעות רכבת, ואת העברת המטען מהרכבת להובלה קצרה במשאית (last mile) ללקוח הסופי.

“לצד מסוף המטענים בנתיבות, ממשיכה רכבת בהפיכתו של איזור הנגב המערבי למוקד עשייה רכבתי ארצי, כאשר בשבועות האחרונים נחנך מתחם תפעולי חשמלי חדיש ומתקדם באשקלון, ובשנה האחרונה נחנך מרכז סימולטורים מתקדם באופקים, אל לצד פעילות הסעת נוסעים צומחת”.

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוז:
לקבוצת מגדלור ניוז בזמן אמת – כל החדשות מכל האזור • לקבוצת חדשות חדרה • לקבוצת חדשות אור עקיבא • לקבוצת חדשות פרדס חנה-כרכור •  לקבוצת חדשות בנימינה-גבעת עדה  • לקבוצת חדשות זכרון יעקב
—————————————————-
לכל העדכוניםחדשות חדרה

עוד בחדרה

פרסמו במגדלור ניוז ותגיעו לעשרות אלפי קוראים וגולשים מכל האזור מידי חודש

השאירו פרטים ונציג האתר יחזור אליכם עם הצעה שמתאימה לכל תקציב >>

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוז:
לקבוצת מגדלור ניוז בזמן אמת – כל החדשות מכל האזור • לקבוצת חדשות חדרה • לקבוצת חדשות אור עקיבא • לקבוצת חדשות פרדס חנה-כרכור •  לקבוצת חדשות בנימינה-גבעת עדה  • לקבוצת חדשות זכרון יעקב
—————————————————-

עוד ניוז >>

עוד בחדרה

הצטרפו אלינו


ארכיון כתבות
דילוג לתוכן