Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

יום העצמאות באור עקיבא הוליד להקה חדשה: “דורות” [וידאו]

יום העצמאות באור עקיבא הוליד להקה חדשה: “דורות” [וידאו]

ההרכב שהפתיע וזכה לשבחים במופע "יום של אור" בבימת העצמאות בעיר, כבר הוזמן להופיע באירועים נוספים שיערכו בקרוב * חבר ההרכב, ראובן רובי אינצ'י: "מספיק להביט ברשימה ולראות שיש כאן מגזרים שונים וחיבורים יפים. זו אור עקיבא"

כחודש וחצי בלבד לפני חגיגות העצמאות באור עקיבא, עלה במוחו של מאיר גאוי רעיון. לאחר שנתיים של קורונה, במהלכה ציינה העיר 70 להיווסדה, המוסיקאי והיוצר, תושב העיר, שהיה ממקימי להקת “דור” ואמון על הפקות רבות בעיר ובסביבתה, גיבש מופע קצר בן 20  דקות, עם שירים וניחוחות מאור עקיבא של פעם, של היום ובמבט אל העתיד. כך התגבשו להם השירים למופע “יום של אור”, בהפקת מחלקת הנוער בניהולה של שני ממן רבי והמתנ”ס העירוני בניהולו של משה נקש – ואת התוצאה הסופית ראה הקהל בבמת העירייה בחגיגות העצמאות שנערכו בשבוע שעבר.

השבחים הרבים שקיבלו חברי ההרכב, הוליד שם חדש ללהקה, “דורות”, והיא עתידה כבר להופיע באירועים נוספים שיערכו בקרוב ברחבי אור עקיבא.

“מספיק להביט ברשימה ולראות שיש כאן מגזרים שונים, חיבורים יפים ושילובים: מבוגרים, צעירים ובני נוער, עולים וותיקים, מזרחיים ואשכנזיים. זו אור עקיבא. מה שאומר שצריך היה לדעת איך לשלב בין כולם, מה לכתוב ואיך להפיק, מילים נכונות במקום הנכון, ברוח הזמן, אחרי הקורונה ושילוב ההיסטוריה של העיר אור עקיבא. את זה בדיוק ידע מאיר גאוי לעשות ולעשות את זה טוב”, מספרים חברי הלהקה, המורכבת מאיציק עובדיה, אומן ויוצר; לינה זברין; ראובן רובי אינצ’ידימה גינזבורג ובת זוגו ויקה מלהקת “יחד בישראל”; סלבה רוס וסבטלנה רודזין, שניהם אומנים ויוצרים המוכרים ברחבי הארץ.

בתחילה, נקראה הקבוצה “אומנים על הבמה”, שם שניתן להרכב ע”י ילנה זסלבסקי – חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התרבות בעיר. במופע שהשאיר טעם של עוד בערב חגיגות העצמאות השתתפו גם נתנאל שאולוב (נתיS הספר), שחקן תאטרון; אליה חג’ג’ ושובל שוקרון, נציגי בני הנוער.

“מה שזכור ונחרט בזיכרוני ואני חושב שאצל כולם, זה ההתלהבות של מאיר שידע להפיק מאיתנו את המיטב, ליצור אוירה של גיבוש שמרגישה כמו קבוצה מאוחדת מימים ימימה”, מספר השבוע אינצ’י. “כמובן שגם היו את הקשיים שכולם יגיעו לחזרות  ובזמן, אבל כל אחד מהאומנים ידע להוציא מעצמו את המיטב, המשחק והשירה”.

“יש בשירים ערכים היסטוריים שמועברים לדור הצעיר”

את השירים כאמור כתב והלחין גאוי בעצמו, שהשבוע התבשר כי חברי “דורות” הוזמנו להופיע בערב ראשונים שיערך במתנ”ס עם מספר הסיפורים יוסי אלפי, בו ישירו את שיר המעברה ושיר ה-70 לאור עקיבא, וכן בערב מתגייסים שיערך ב-1.6.2022 בשעה 20:30 במרכז המוסיקה, ובו ישירו חברי ההרכב שיר מקורי וכן מחרוזת להקות צבאיות.

השיר הראשון במופע נתן את האות לחגיגה הגדולה: שיר ה-70 לאור עקיבא – בביצוע איציק עובדיה – כשעל הבמה ריקוד של בנות ההתעמלות האמנותית בהדרכת לנה ולהקת הריקוד מרי לו של המתנ”ס. “השיר ‘אנחנו שוב חוזרים לשיר’ מכיל מילים אקטואליות אחרי החזרה ממגפת הקורונה, עם מילים כמו ‘התגעגענו לאויר הפתוח, גם לנו מגיע לשיר ולשמוח'”, מספר אינצ’י על הרפרטואר עד כה. “המעברה – סיפור עלייתה של אור עקיבא לקרקע , תקופת המעברות והעוני. יום יבוא – השיר המוכר שכתב דן אלמגור, הוא על יום שמייחלים לו עד היום, ללא גזענות, צבע וגזע.

“לכל שיר יש את הייחודיות שלו, לכל שיר יש את הפתגם, הבית או הסולו שמאיר כתב והעביר באופן מדויק ואישי בהתאמה לכל אומן כמו כפפה על היד.

“בעיקר מה שיש בשירים, אלו ערכים היסטוריים ומקור מידע לדור הצעיר ולדורות הבאים שאולי  ישאבו מידע מתוך מילות השירים המלאות בתוכן ומשמעות, שחסר היום להרבה אומנים בארץ”.

No photo description available.// מאיר גאוי. צילום: פרטי

גאוי ואינצ’י מספרים כי החבורה התלכדה מהר מאוד ובזמן קצר – ונראה שהרצון של כולם להופיע, מניע את העשייה והיצירה. “אנו מרגישים גאווה אישית, גאווה מקומית ואני חושב שגם ההופעה הייתה מכובדת ומוצלחת לעיר אור עקיבא על טהרת אומנים מקומיים בלבד”, הם מציינים.

“במשך התהליך, למדנו דרך מילות השיר על המקום וגם את דרך הצגת המסר באמצעות המשחק מעבר לשירה. תודה כבוד למאיר גאוי על היוזמה וההצלחה של כל המופע”.

גאוי מסכם ואומר כי “הרכב אמנם נולד ליום העצמאות, אבל קיבלנו פידבקים ואנחו ממשיכים לתקופה נוספת, לאירועים נוספים. נשמח לפגוש את תושבי אור עקיבא ולשיר איתם על הבמות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן