Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בישיבת המועצה נחשף: “דוח המבקר באור עקיבא גילה בעיות במחלקת הגבייה”

בישיבת המועצה נחשף: “דוח המבקר באור עקיבא גילה בעיות במחלקת הגבייה”

חלק מחברי מועצה מתנגדים להעברת מחלקת הגבייה באור עקיבא למיקור חוץ: "יש בג"ץ שאוסר על המהלך, לא לפעול בניגוד לחוק" * ובינתיים, נחשף כי בעיות בהתנהלות במחלקה לכאורה זרזו את ההחלטה במשרד הפנים

חבר מועצת העיר אור עקיבא משה ביטון, ממשיך להתעקש כי העברת מחלקת הגבייה למיקור חוץ הוא צעד לא נכון ואף מזיק. בישיבת המועצה האחרונה טען ביטון כי אין כל סיבה להעביר את המחלקה לחברה חיצונית ועל העירייה להתעקש בנושא מול משרד הפנים, למרות שמדובר בצעד בוחן כחלק מתוכנית ההבראה עליה התחייבה העירייה.

ואולם, חברי מועצה אחרים תומכים במהלך, גם מכיוון שמדובר בדרישה של מנהל המחוז במשרד הפנים, פאיז חנא, וגם כי דוח מבקר העירייה לשנת 2020 חשף התנהלות בעייתית לכאורה במחלקת הגבייה. הדוח אגב, טרם פורסם לציבור.  “המחלקה עמדה ביעדים”, אמר ביטון, “יש את הדוח שהגיש הגזבר. 43 מיליון שקלים היה היעד ב-2021  תקציב סופי – 51 מיליון, 18% יותר בגבייה. אז למה לפרק?”

חבר המועצה שמחה יוסיפוב הסכים, ואמר כי “צריך לעשות חשיבה מחדש בנושא מערכת הגבייה. איפה היו במשרד הפנים שלוש שנים ולא נקפו אצבע? עכשיו הם רוצים לשנות את הכל בין רגע. צריך כוח אדם שיודע לעבוד. זה לא חוכמה לקחת עובדים שלא יודעים לעבוד. בגבייה צריך לדעת לעבוד”.

ביטון הוסיף כי ישנה החלטה של בג”ץ נכון לעכשיו בדמות פסיקה, שלא לאפשר לחברות חיצוניות לפעול במחלקות גבייה של רשויות מקומיות. “הנושא הזה בהקפאה עד יולי”.

מחלקת הגבייה באור עקיבא. תעבור לחברה חיצונית? | צילום ארכיון: מגדלור ניוז

מ”מ ראש העיר אלי אנקונינה הזכיר כי החלפת מחלקת הגבייה היא חובתה של העירייה בשלב זה והדבר מעוגן בתוכנית ההבראה שאושרה במועצה. “זה תנאי סף” הוסיף אנקונינה, “היה פה הממונה על המחוז – הוא לא התייחס לזה בכלל. הוא ישב פה שעתיים. הוא עבר על 49 אבני בוחן של תוכנית ההבראה – ממש אחד אחד. הבעיה של הממונה פאיז בגבייה זה לא רק היעד הכספי. יש דוח לגבי התפקוד והפעולות שהם עשו. יש גם דוח של מבקר העירייה 2020 שמדבר על הנושא הזה. יש ביקורת נוקבת על מה שנעשה שם. בחדרה, פרדס חנה יש חברת גבייה. למה לפחד מזה? זה לשפר את השירות לתושב”.

חבר המועצה אברהם כהן, גם הוא בין המתנגדים למהלך. “העובדים שם לא היו אשמים, כיום המצב טוב והמחלקה מתפקדת. אם הממונה לא היה מעמיד תנאים ושם חרב על הצוואר – כל הקואליציה הייתה מתנהלת אחרת לגמרי. למשל – לא ישבו עם הוועד וזה א’-ב’. ההתנהלות הייתה לא טובה”.

סגן ראש העיר, ארקדי גדילוב דווקא תומך במהלך: “היו שם בעיות. שלחו לתושבים הודעות של חובות ועיקולים – בטעות! היו בעיות”. ראש העיר יעקב אדרי אמר בישיבה: “העובדים יישארו עובדי עיריית אור עקיבא. כרגע לא מפטרים אף אחד. מנהל המחלקה נמרוד התפטר לפני יומיים. עם מחלקת הגבייה נשב ונעשה את כל התנאים, בינתיים אנחנו לא ממהרים. הממונה דרש את הדברים בעקבות התנהלות שהייתה שם, אנחנו דנים על זה עם היועץ המשפטי מידי יום. נקלענו לסיטואציה לא פשוטה במערכת הגבייה”.

היועץ המשפטי לעירייה, עו”ד אריאל ארונוביץ’, סיכם: “לגבי הפסיקה – אין לרשויות המקומיות סמכות בחוק להעביר את פעולות הגבייה המנהלית החוצה. הפסיקה הזו ניתנה לפני 4 מערכות בחירות. הליכי החקיקה מתקדמים, כשיפתרו אותה לפני יוני ואז הפסיקה של בג”צ לא תשנה כלום. אפשר לקבל החלטה להעביר אך יוכל להיות סייג אם החקיקה בסוף לא תעבור. אחרי יוני – אמורה להיפתח האפשרות להעביר את הגבייה לחברות גבייה. החברה שזכתה כבר עובדת איתנו. הם ייקים. הם עובדים בצורה מאוד מסודרת וחוקית – אני שבע רצון מהעבודה שלהם מבחינה משפטית”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן