בוטלה השביתה בעיריית אור עקיבא: יוקפא הליך פיטורי עובדים ויחל משא ומתן

יו"ר וועד העובדים נפגש אחר הצהריים עם ראש העיר אדרי, ממלא מקומו אנקונינה וסגנו גדילוב והארבעה סיכמו על הקפאת כל ההליכים שננקטו או אמורים היו להינקט כנגד העובדים וכן כניסה למו"מ מיידי החל ממחר בבוקר

שביתת העובדים שתוכננה החל ממחר ללא הגבלת זמן בעיריית אור עקיבא – בוטלה. אחר הצהריים (שני) התקיימו פגישות בוועד העובדים ובין יו"ר הוועד אבשלום אברמוב לראש העיר יעקב אדרי, ממלא מקומו אלי אנקונינה וסגנו ארקדי גדילוב. במהלך הפגישה הגיעו הצדדים להסכמות ביניים. בשלב זה, העירייה תקפיא לאלתר את כל ההליכים הכוללים פיטורי עובדים והפחתת החזר הוצאות – בהן שעות נוספות, כוננויות ואחזקת רכב עד לתום המשא ומתן בין הצדדים. מחר בשעות הבוקר יחל משא ומתן אינטנסיבי בין הצדדים. מצד הוועד, זה התחייב להודיע על ביטול השביתה שתוכננה למחר ועל כניסה למו"מ עם הנהלת העיר.

בוועד העובדים מסרו לפי זמן קצר (20:20) בהודעה לעובדי העירייה: "לפני מספר דקות סיימנו ישיבה עם מ"מ ראש העיר מר אלי אנקונינה, סגן ראש העיר מר ארקדי גדילוב ולאחר שיח כן ואמיתי כאשר זכויות העובדים וטובת התושבים עומדים לנגד עיני כולם, נחתם הסכם על הקפאת כל ההליכים שננקטו או אמורים היו להינקט כנגד העובדים וכן כניסה למו"מ מיידי החל ממחר בבוקר. מתוך מטרה משותפת לעמוד ביעדי תוכנית ההבראה ולכן השביתה מבוטלת.

"זאת ההזדמנות להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על תמיכה אמיתית בוועד , לאיציק יצחקי – מ"מ יו"ר המרחב , לגב' אתי לוי- מזכירת האיגוד המקצועי, ועו"ד ליהיא גודל-נילי , גיל בר- טל יו"ר הסתדרות המעוף , על הליווי המקצועי לאורך כל הדרך. תודה לכל העובדים על הנכונות לשיתוף פעולה עם הוועד. ביחד נצא לתוכנית מסודרת ולדרך חדשה".

כזכור, מוקדם יותר היום, עובדי עיריית אור עקיבא ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיעו כי החל ממחר, יום שלישי, 5.4.2022 תשבות עיריית אור עקיבא על כל שלוחותיה ללא הגבלת זמן. זאת בעקבות סכסוך העבודה בו פתח ועד עובדי העירייה בעקבות תכנית ההבראה המקודמת בעירייה ולקראת צעדים בהם תנקוט העירייה כלפי עובדים.

בהודעה שפרסם ועד העובדים (שני) תוכננה שביתה ללא הגבלת זמן, "עד לתחילת משא ומתן אמיתי וכן מצד העירייה". בין היתר, היו צפויים לשבות גם סייעות גני הילדים, עובדי התברואה, קבלת הקהל בעירייה, מחלקת הגבייה, אגפי העירייה ושלוחותיה. עם זאת, מהשביתה היו מוחרגים עובדי החינוך המיוחד, סייעות טיפוליות ואישיות ומלווי ההסעות בחינוך המיוחד בלבד.

// יו”ר ועד עובדי עיריית אור עקיבא, אבשלום אברמוב 

"כל השובתים יתייצבו בשעה 08:00 ברחבת העירייה להפגנה, הוועד ינהל רישום נוכחות. אין להדפיס כרטיס בבוקר", נמסר בהודעת הוועד בצהריים. "העירייה פועלת באופן חד צדדי למימוש תוכנית ההבראה דרך פגיעה בשכר ופיטורי עובדים.

"מר ארנון בר דוד – יו"ר ההסתדרות הכללית אישר מימון ימי שביתה מקרן השביתה של ההסתדרות, כך שכל העובדים יקבלו את השכר במלואו. ביחד נגיע להסכם הבראה הטוב ביותר לעובדים הנותנים שירות מיטבי לתושבי העיר בכל התחומים. אנו מתנצלים בפני התושבים על אי הנוחות שתיגרם כתוצאה מהאטימות של הנהלת העיר. כוחנו באחדותנו".

לפני כחודש וחצי, ועד העובדים בעירייה פתח בסכסוך עבודה מול העירייה כשברקע הכוונה להחיל את תכנית ההבראה בתקופה הקרובה שצפויה להביא לפיטורי או העזבת עובדים ולפגיעה בתנאי העסקתם.

העובדים שבתו כשעתיים באחד מימי חודש פברואר (בתמונה למעלה). בבוקר השביתה, הגיעו עובדי העירייה אל רחבת המבנה ושבתו תוך הנפת שלטים רבים עליהם נכתב בין היתר: “מספיק להתעלל בעובדים” ו-“עובדים פשוטים שווים לבכירים”.

לטענת ועד העובדים, תכנית ההבראה לא הוצגה לעובדים ולא ידוע מי העובדים שייפגעו. כמו כן עלו טענות על מנהלת אגף משאבי אנוש שלא נפגשת עם הוועד ו”מתנהלת לבדה ללא שיתוף פעולה” וטענות שעובדים קיבלו במייל או בוואטסאפ הודעות על פגיעה בשכרם ביום חמישי האחרון, רגע לפני שבת, ולא בצורה מסודרת.

// עדכון ראשון: 14:37

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

יום גדוש בהרצאות מטעם יה"ל חדרה לקהילה – חדשנות בעולם הטיפול והשיקום בבריאות הנפש

חדשנות בעולם הטיפול והשיקום בבריאות הנפש- יום למידה מקוון: מרכז יה"ל חדרה מקיים יום גדוש בהרצאות מומחים  שיספרו על מציאות בעת משבר ודחק  ב14 במרץ משעה 9:00-15:00 יום הלמידה הינו ללא עלות ופתוח לקהל הרחב

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן