עיריית אור עקיבא מגיבה למשרד הפנים על מכתבו של משה ביטון: "אין תסכול, התושבים רואים וחשים שינויים ניכרים"

לאחר שטען לרגרסיה באור עקיבא ובעיות בתחומי הניקיון, תברואה, גינון  ותחזוקה, חינוך, תעבורה והסדרי תנועה בעיר, מגיבה עיריית אור עקיבא למשרד הפנים באמצעות מ"מ מקום ראש העיר לטענות חברי המועצה משה ביטון * העירייה: "אין שום תושב מתוסכל מלבד משה ביטון" * ביטון: "ביום האמת הציבור ישפוט אותם"

לאחר שחבר מועצת העיר אור עקיבא משה ביטון שיגר בסוף מרץ מכתב לממונה על המחוז במשרד הפנים, פאיז חנא ושרת הפנים איילת שקד על "הכשלים בכל תחומי החיים שהפכו לבלתי נסבלים” בעיר, התייחסה העירייה באמצעות מ"מ ראש העיר אלי אנקונינה, במכתב משלה למשרד הפנים ומובא כאן ב'מגדלור ניוז' לראשונה.

בין היתר ציין ביטון במכתבו את הרגרסיה לדבריו בתחומי החיים בניהם – ניקיון,  תברואה, גינון  ותחזוקה, חינוך, תעבורה והסדרי תנועה בעיר, תוכנית הבראה ועוד. בעיריית אור עקיבא העבירו ביקורת על ביטון וכתבו במכתב התגובה כי "עם העברת תקציב 2022 ועם הכניסה לתוכנית ההבראה תושבי העיר רואים וחשים שינויים ניכרים, הן בשירותים המוניציפאליים והן בפיתוח ותנופת היישוב, אין שום תושב מתוסכל מלבד חבר המועצה מר משה ביטון".

במכתב התייחסו בעירייה לנושאים שהעלה ביטון במכתבו לממשלה. "תקציב 2022 מוגדל ומטיב בתחומי החינוך, רווחה ושפ"ע", נכתב, "כמובן, שנלקח בחשבון גידול התושבים בשכונת "אור ים". כמו כן, ניתנה תוספת משמעותית לשפ"ע, גינון, ניקיון, פינוי אשפה, פיתוח ושיפור השירות לתושב.

"ניקיון – מאחר והעירייה התנהלה זמן רב בכפוף לתקציב 2018, אכן הייתה בעיית ניקיון ברחבי העיר. אחרי אישור תקציב 2022, נושא ניקיון הרחובות תוקצב היטב מחד ובהתאם לתוכנית ההבראה מאידך.

"פינוי אשפה – מאחר והיו בעיות בפינוי סדיר של האשפה, העירייה החליטה לצאת למכרז חדש, למרות שהנושא נמצא בהליך משפטי. כמו כן, נושא הפחים השבורים מטופל ברמה היום יומית, זו היא תופעה ארצית. ישנן שתי אפשרויות העומדות בפני התושב, פח אשפה אשר נפגם כתוצאה מעבודה רשלנית של המפנים, הוחלף במיידי על חשבון הקבלן, ואילו פח אשפה שנפגם כתוצאה מבלאי נשלח לגריסה ובאפשרות התושב לרכוש פח במחיר מסובסד. לכן, אין שום מפגע תברואתי כלל!

"גינון – עם אישור התקציב, נושא הגינון תוגבר משמעותית, ובנוסף, עניין אחריות אזור התעשייה הועבר לאגף השפ"ע. כבר ניתן לראות שיפור משמעותי בנושא הגינון בכל רחבי העיר, למעט שתילת צמחייה רב שנתית ועונתית עקב שנת שמיטה.

מ"מ ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה | צילום: מגדלור ניוז

"עמוד תאורה – עמוד התאורה (גובה 14 מטר) אשר נפגע ביום שישי כתוצאה מתאונה. חשמלאי הרשות הגיע למקום עם קבלת הדיווח, בדק את החיבורים והבסיס של העמוד וקבע קביעה מקצועית כי אין צורך בטיפול קריטי ודחוף וזה אינו מקרה חירום אשר מצריך ניתוק החשמל. במקביל הוזמן מנוף ליום א' להסרה וחיתוך של העמוד, ויצאה הודעה לתושבים.

"חינוך – נכון לרגע זה אין גני ילדים אשר חל איסור שימוש במתקני משחקים. העירייה הזמינה את מכון התקנים לבצע בדיקה שנתית לתקינות מתקני המשחקים ע"פ חוק. לאחר קבלת הדו"ח ממכון התקנים, התגלו אי התאמות וחוסרים של אישורים ומסמכים בירוקרטיים וטכניים בלבד. קב"ט מוסדות החינוך וממונה תחום הגינון בשפ"ע טיפלו בכל הליקויים".

בעירייה מציינים הישגים, משה ביטון: "נחכה ונראה"

בעירייה מזכירים כי בשנת התקציב 2022 ישנו גידול של כ 8.6 מיליון ש"ח, כתוספת לתקציב החינוך. בנוסף, "בתקציב השכר הייתה התייעלות חסכונית של קרוב ל-2 מיליון ש"ח, אשר מתקזז למעשה עם הגידול בשכר כ"א של כיתות הגן בשכונת אור ים. מה עוד, שעם פתיחת הגנים החדשים תגדל הכנסת העירייה ממשרד החינוך בהתאם לגידול התלמידים. חשוב לציין ולהזכיר, גם למר ביטון, כי ההשקעה פר תלמיד בעיר היא מבין הגבוהות באזור והתוצאות מדברות בעד עצמן. הן בפרסי חינוך, אחוז זכאים לבגרות והן בתנופת חינוך ומשאבים שלא קיימים בערים דומות לאור עקיבא".

עוד צוין כי "תוכנית ההבראה אותה אנו מקדמים עקב בצד אגודל יחד עם המחוז, נועדה להבריא את הרשות ולהביאה ליעד בו אנו מאזנים את תקציב הרשות ויוצאים לדרך של שגשוג והצלחה.

"הוכנה תוכנית הבראה שאושרה ע"י מועצת העיר והיא במעקב וליווי צמוד שלך ושל משרדך, כאשר  היעד המרכזי הינו איזון התקציב עד שנת 2024 וסיום עבודתו של החשב המלווה.

"במקביל לתוכנית ההבראה וההתייעלות אנו בונים שכונה חדשה (אור ים) ובה כ4000 יח' דיור.

"מקדמים את תוכנית פינוי בינוי בשכונת שז"ר, אשר תכלול תוספת של 1400 יח' דיור ותהפוך את שכונת שז"ר משכונת מצוקה לשכונה מבוקשת ומזמינה, על ידי כך שיתווספו במסגרת הסכם הפיתוח מוסדות חינוך, חניונים תת קרקעיים, שצ"פים איכותיים, הרחבות כבישים וחיבור יציאה לכביש החוף. כן מקדמים את שכונת נחל עדה בצד המזרחי של היישוב, בו יתווספו כ 3000 יח' דיור, כאשר מתוכם כבר יצאו לשיווק כ 430 יח' דיור, בימים אלו אנו נמצאים לפני הסכם פיתוח עם חברת ערים.

"בנוסף לכל זאת, בימים אלו אנו מפתחים את אזור התעשייה הצפוני כאזור מבוקש לתעסוקה מסחר ובילוי. יש אלו הבוחרים לתת יד להבראת הרשות ודאגה לצמיחתה ולתושביה ויש אלו הבוחרים להתעסק בכתיבת מכתבים ופוסטים ברשת ולתקוע מקל בגלגל".

חבר מועצת העיר אור עקיבא משה ביטון מסר בתגובה: "מתוסכל בטח שאני לא, יותר נכון מודאג כמו כל תושב ותושבת בעיר שלנו. עם הכל בסדר כפי שהם מציינים בתגובתם, נדע במבחן התוצאה. לגבי שאר הדברים שנכתבו בפן האישי, אני לא מגיב עליהם ולא ארד לרמה הזו. יעשו דברים טובים יקבלו צל"ש ובעבור דברים לא טובים יקבלו טר"ש. אם הם לא יודעים להתמודד עם זה, זו בעיה שלהם כרגע, וביום האמת הציבור גם ישפוט אותם. טוענים שכל הציבור מרוצה? יפה מאוד, נחכה ונראה, בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לתושבי העיר חג שמח ופסח כשר".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן