חוזרים אט אט לשגרה: הטיפים התזונתיים שיעזרו לכם לחזור למסלול

בישול בריא, חיבור עם בעלי דעת דומות והכנה מראש למניעת הסחי דעת. סוזן בוורמן, מומחית להדרכת תזונה גלובלית, מנדבת עצות לחזרה לשגרה

נראה כי רבים מאיתנו בילו חלק משמעותי השנה במטבח כאשר כולנו היינו סגורים בבית, חלק מהזמן גם באכילה לא מודעת. השגרה השתנתה באופן כל כך דרמטי בשנה שעברה, שזה אך טבעי שסטינו מכמה מההרגלים הבריאים שלנו.

עם היציאה מהסגר והתחלת החזרה לחיים נורמלים, איך נחזיר את הרגלי האכילה שלנו למסלול? המפתח הוא בביצוע שינויים באורח החיים שיתמכו בתזונה בריאה – עכשיו ובעתיד.

אמצו את טרנד הבישול הביתי (הבריא): הרגל חיובי אחד לפחות שיצרה מהמגפה הוא שיותר אנשים בישלו בבית. גם כאשר המסעדות תיפתחנה מחדש, בישול יותר ארוחות בבית יאפשר לכם לשלב יותר מזונות צפופים תזונתית בתפריט היומי. השתמשו במגוון פירות וירקות צבעוניים, מזונות המכילים שומנים בריאים דוגמת שמן זית, אבוקדו ודגים, דגנים מלאים וקטניות עשירים בסיבים, ומקורות חלבון רזה (גם חלבון מהצומח) בבישול. התנסות במטבח עם מרכיבים טריים ומתכונים חדשים יכולה להפוך אכילה בריאה לטעימה ומהנה.

בחרו בטייק אווי בריא: עד שנוכל לאכול שוב במסעדות, רבים מאיתנו מזמינים טייק אווי כדי ליהנות ממעט גיוון ולתמוך בעסקים המקומיים. במקום להשתמש במשלוחים כהזדמנות לאכול מזון לא בריא, בחרו בארוחות שמתאימות להרגלי תזונה בריאה. מכיוון שסביר להניח שתבדקו קודם את תפריטי המסעדות באינטרנט, נסו לבחור מנות שכוללות שפע של ירקות וחלבון רזה, למשל תבשיל מוקפץ בריא או סלט עשיר בחלבון. חלק מהמסעדות מפרסמות מידע על המרכיבים התזונתיים במנות הסתייעו בו לביצוע בחירות טובות.

התחברו עם אנשים בעלי דעות דומות: בכל הקשור לשינויים בתזונה וירידה במשקל, קהילה תומכת יכולה לעשות את ההבדל. מצאו אנשים שחולקים את הרצון שלכם לאמץ אורח חיים בריא יותר או להפחית משקל והתחברו אליהם. שיתוף מתכונים בריאים ואהובים, תמיכה באתגרים, שמירה על מחויבות הדדית ובישול משותף – אפילו מרחוק – יכולים לסייע בביצוע שינויים משמעותיים באורח החיים.

הכנה מראש היא חיונית: כשאנחנו עובדים מהבית, קל לאכול חטיפים בהיסח הדעת ולבחור באופציות לא בריאות משום שהן נגישות. זיכרו שקל באותה מידה לאכול חטיף בריא אם אתם מכינים אותו מראש והוא נמצא בהישג יד. לכן, שמרו גזרים וסלרי חתוכים במקרר יחד עם מעט חומוס כדי ליצור חטיף משביע. גם קערת פירות טריים על השיש יכולה לעודד אכילת חטיפים בריאים; תוכלו לפרוס תפוחים ולטבול אותם בחמאת אגוזים או להוסיף בננה לשייק חלבונים מהיר הכנה ובריא.

בנוסף, תכנון ארוחות מגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שתעמדו בתוכנית האכילה הבריאה לאורך כל השבוע. מקרר, מקפיא ומזווה מצוידים היטב יכולים לעזור. תוכלו להכין מראש דגנים בריאים דוגמת אורז חום או קינואה, או להכין מראש ירקות במקרר או במקפיא. למנות עשירות בחלבון תוכלו להכין חזה עוף ודגים בבישול מהיר, לשמור במזווה שימורי טונה, סלמון או קטניות, או לשלוף המבורגר צמחי מהמקפיא. והנה, אתם מוכנים עם תבשילים, סלטים ומוקפצים בריאים לכל השבוע.

זכרו – השנה האחרונה הייתה מאתגרת במובנים רבים, אז אל תייסרו את עצמכם אם עליתם במשקל או לא התאמנתם מספיק. אם לא עמדתם בתוכנית התזונה הבריאה שלכם, התאפסו והמשיכו הלאה. שילוב החומרים המזינים הנכונים ושילוב פעילות גופנית קבועה הם הרגלים בריאים שתוכלו לשמור עליהם בטווח הארוך. זהו אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם צאו לדרך.

הכותרת היא סוזן בוורמן, נשיאה משותפת, הדרכת תזונה גלובלית, הרבלייף העולמית

"הלל יפה": תושב חדרה הגיע בעקבות שלפוחיות בעור ואובחן עם סרטן מתקדם

אלון לוי מחדרה הגיע למרכז הרפואי הלל יפה לאחר שהבחין בשלפוחיות על גבי כפות הידיים והקרקפת | הוא לא תיאר לעצמו שאבחנה חדה של רופא המטולוג תגלה כי יש לו סרטן מסוג מיאלומה | הוא החל בסדרת טיפולים ועבר השתלת מח עצם תוך כדי שהוא ואשתו מצפים לילד משותף

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן