כ-300 משפחות מאור עקיבא לא מקבלות את הסיוע ממשרד הפנים לקראת החג. זו הסיבה

לדברי חבר מועצת העיר אלי אנקונינה, קשישים, בעלי מוגבלויות וחד הוריות זכאיות לסיוע בעקבות משבר הקורונה, אך הדבר בשלב זה נמנע מהם. היועץ המשפטי לעירייה: "המידע לא מועבר למשרד הפנים. הצעתי שלוש אפשרויות שבהן העירייה מוגנת"

בעקבות משבר הקורונה וחג הפסח המתקרב, משרד הפנים, בשיתוף הרשויות המקומיות, מעניק סיוע לאוכלוסיות זכאיות ברכישת מזון ומוצרים חיוניים באופן מכובד באמצעות כרטיסים נטענים. אלא שבאור עקיבא, אחת משתי רשויות מקומיות יחידות בישראל, הוחלט שלא להעביר את רשימת השמות של האוכלוסיות הזכאיות. 

חבר מועצת העיר אלי אנקונינה ציין בישיבת מועצת העיר שנערכה אמש (רביעי) כי מנכ"ל משרד הפנים שוחח איתו וציין כי למעט אור עקיבא וחדרה, כל הרשויות המקומיות העבירו את רשימות התושבים הזכאים לקבלת הכרטיס הנטען.

"דיברתי עם היועץ המשפטי, עם הגזבר, והתברר שיש הנחיה של היועץ המשפטי של העירייה לא להעביר את הרשימות אלא רק לאחר שהזכאים אנשים יחתמו על ויתור סודיות. בכל הארץ, העבירו את הרשימות. צריך לשחרר את החסם הזה. עם כל הכבוד ויש לי כבוד והערכה לאריאל (היועץ המשפטי – א"ט), זה מאגר שעובר למשרד הפנים ולא לגורם פרטי. ללשכת מנכ"ל משרד הפנים".

אנקונינה. צילום: איתי טטרו

היועץ המשפטי לעיריית אור עקיבא, עו"ד אריאל ארונוביץ', הסביר לאנקונינה כי דבריו אינם מדוייקים. "ראשית, למיטב הבנתי, חדרה העבירה את הרשימות. זכרון יעקב ואור עקיבא טרם עשו זאת.

לדבריו, "המידע לא מועבר למשרד הפנים, אלא מועבר לחברת מלגם עבור עמותת פתחון לב. אנחנו לא מעבירים למשרד הפנים. אני הצעתי שלוש אפשרויות שבהן העירייה מוגנת: התחייבות של משרד הפנים לשפות את העירייה על כל דבר שיוגש נגדה. משרד הפנים לא מעוניין באופציה הזו.

"אפשרות נוספת, להמתין לפסיקת בג"צ של התנועה לאיכות השלטון. במידה ובג"צ יגיד שאין בעיה – אנחנו מוגנים. אופציה נוספת, לקבל את ההסכמה של כל אחד ואחד שמעבירים את המידע הפרטי לגביו, למישהו אחר. מכיוון ששתי האפשרויות הראשונות לא מתממשות, הנחיתי שהאפשרות השלישית תצא לדרך ומחלקת הגבייה אכן מבקשת אישורים מהתושבים".

כאמור, 254 רשויות מקומיות בישראל כבר העבירו את הרשימות כאשר הכרטיסים הנטענים כבר החלו להיות מחולקים ב-3 פעימות: פעימה ראשונה תחולק החל מ-3.3.21, פעימה שניה תחולק החל מ-18.3.21 ופעימה שלישית תחולק החל מ- 11.4.21.

"באור עקיבא – 300 משפחות שזכאיות לסיוע החשוב הזה", הסביר אנקונינה, "קשישים, מוגבלים, נכים, חד הוריות ואוכלוסיות מוחלשות".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן