רגע לפני קייטנות פסח, או בשמן המקצועי ‘בתי הספר והגנים של החגים’, בפנאי העיר חדרה למדו מניסיון השנה האחרונה בה ההנחיות (וההנחתות) מגיעות מהמדינה בדקה ה 90 והגו תכנית עבודה קבועה ומפורטת שצפויה לייעל את תהליך הקמת הקייטנות, במיוחד בימי קורונה, אך גם בימי שגרה. איך זה ישפיע על ההורים ועל הילדים?
המתווה של משרד החינוך לקייטנות בתקופת הקורונה הצריך את צוות עמותת פנאי העיר להיערכות בזמן קצר, גיוס מאסיבי של כוח אדם ובעיקר, התמודדות עם הנחיות ממשלה משתנות, כל אלה בנוסף על התאמה לקולות קוראים לצורך סבסוד הקייטנות, בסמוך למועד פתיחתן. לקראת הקייטנות של פסח בגני הילדים העירוניים ובכיתות א’- ב’, ובעקבות הניסיון שנצבר מקייטנות חנוכה והחופש הגדול, בפנאי העיר בנו נוהל עבודה שיופעל לקראת כל קייטנה באופן אוטומטי ויבטיח את הפעלת הקייטנות באופן מיטבי.
“הפעלת הקייטנות העירוניות בימי הקורונה היא לא דבר מובן מאליו”, אומר יו”ר פנאי העיר והמשנה לראש העיר יניב דרי. “בחנוכה האחרון לדוגמא, בנוסף על ההיערכות הרגילה של צוותי פנאי העיר לקראת פתיחת הקייטנות, התמודדנו עם שינויים שהונחתו עלינו בדקה ה 90 בעקבות הנחיות הממשלה, פתיחת עשרות מסגרות נוספות בהתאם להנחיות התו הסגול ועוד. לכן חקרנו ולמדנו את תפעול הקייטנות בימי שגרה ובנינו גאנט ארוך טווח בצירוף דפוס נהלים מוגדר ושיטת עבודה קבועה ויעילה שתופעל במשך שלושים ימים טרם מועד פתיחת קייטנות”.
מימין לשמאל דרורית, איריס, ענת גלית מנהלת היחידה ושירה פנחסי אחראית הסייעות בעיריית חדרה. צילומים: פנאי העיר
הגאנט המדובר ‘מפרק’ את כל שלבי ורכיבי ההיערכות לקייטנות, החל משיבוצי כוח אדם, רכש ציוד ואפילו התכנים החינוכיים והחווייתיים שיועברו לילדים. ‘המוצר הסופי’, כלומר הקייטנות, צפוי לפעול ביעילות ולאפשר שימוש מיטבי במשאבים העירוניים, אך כיצד למעשה ההורים נראה את התוצאות?
לדברי דרי, “הקייטנות תמשכנה לפעול באופן מקצועי ולספק תכנים מעשירים, חוויות חינוכיות וחברתיות ובית חם ואוהב לילדי חדרה. עם זאת, אני מאמין שבעקבות שיפור וייעול שיטות העבודה נוכל גם לספק שירות טוב יותר, בין אם במענה טלפוני או פרונטלי, לטייב את תהליך הרישום (בעזרת גיוס קבוע ומוגדר של גורמי שת”פ כגון הנהגת ההורים, מנהלי בתי הספר, אגף החינוך, תהליכי הרישום יתבצעו בקלות יחסית וכן הטיפול בילדים אלרגניים וכיוצ”ד, או יצירת שינויים בפרטי הרישום. כמו כן, הוספנו גם דרך פנייה נוספת אלינו, באמצעות הוואטסאפ”.