החשד להתעללות בפעוטון באור עקיבא | הותרו לפרסום שמות הגננות ושם הפעוטון: "הראל" [וידאו]

אחרי ימים ארוכים ובעקבות פניית גופי תקשורת - הותרו שמותיהן של העובדות לפרסום * ליאת לוסון, אמו של בן שנתיים ו-8 חודשים, התראיינה בתכנית "העולם הבוקר" ברשת 13 (שישי, 11.3) וסיפרה יחד עם הדס חכימי, "השומרת לטף", על הימים שלפני החשד שהתעורר, מכשיר ההקלטה ששמה לבנה - עד הגשת התלונה במשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לפרסם היום (שלישי, 12:00) את שם הפעוטון בו על פי החשד אירעו מספר אירועי התעללות בפעוטות המתחנכים בו. כתבת "כאן חדשות" אורלי אלקלעי שהיתה צד לבקשה להתיר את הפרסום באמצעי התקשורת, פרסמה את שמות הגננות ושם הפעוטון – "הראל" ברחוב רוטשילד בעיר: מנהלת הפעוטון אלה חנוכייב, כשיחד איתה נעצרו הגננת רחל חנוכייב, סבטלנה שאולובה וניגאד איסמאילוב והם שוחררו בתנאים מגבילים.

הפרשה נחשפה לפני כשבועיים וחצי, עת הגישו הורים לילדים בפעוטון תלונות בתחנת המשטרה בחדרה כנגד צוות הפעוטון. מדובר בפרשה שהחלה להיבדק בקרב ההורים בשבועות האחרונים בעקבות חשש שעלה אצלם על התעללות ואלימות פיזית ומילולית בפעוטון בו נמצאים ילדיהם. על פי הההורים, כ-30 ילדים מתחנכים בשנה הזו בפעוטון.

// צוות פעוטון "הראל" באור עקיבא. צילום מסך: כאן חדשות

ליאת לוסון, אחת האימהות מאור עקיבא שבנה התחנך בפעוטון בו עלה חשד להתעללות בילדים השוהים בו, התראיינה בנושא ביום שישי (11.3) בתכנית "העולם הבוקר" ברשת 13.

לוסון הגיעה לאולפן יחד עם "שומרת הטף", הדס חכימי, שפועלת בשנים האחרונות לאיתור גננות וצוותי גן מתעללים ובסיוע לבני משפחות הילדים.

ליאת לוסון בראיון. צילום מסך: מתוך "העולם הבוקר", רשת 13

לוסון סיפרה: "הגעתי לגן עם המלצות הכי חמות. יש לו שם מאוד לפעוטון הזה. לפני כחודש, אמא שלי אספה אותו ביום שישי. הילד אמר: 'הגננת הרביץ'. אמא התקשרה אליי וסיפרה לי. אמרתי לה שלא יכול להיות, אולי למד מילה חדשה.

"אחרי כמה ימים אמר שוב, 'הגננת הרביץ'. חשבתי אולי היא כועסת עליו, לא אלימות, סמכות. עברו עוד מספר ימים, כל יום הוא עולה לאוטו ואומר 'הגננת הרביץ'. ואז מתעורר בלילה, מרביץ לעצמו ואומר את זה שוב ושוב".

קראו גם:
החשד להתעללות בפעוטון באור עקיבא | הגננת ו-3 מטפלות שוחררו בתנאים מגבילים; פורסמה הקלטה מתוך הפעוטון
חשד להתעללות בפעוטון באור עקיבא; הורים הגישו תלונות במשטרה: "הילד סיפר שהצוות מרביץ לו"

לוסון ממשיכה לתאר: "בהתחלה לא היו סימני חבלה, היה מוריד מכנס ואומר 'אמא כואב, הגננת הרביצה'. מראה את היד שלו. הייתי אבודה, יש לי 4 ילדים, הוא הבן זקונים בן שנתיים ו-8 חודשים. הצלחתי להגיע להדס.

"הבן שלי חזר עם סימן של פנס בעין. כשאספתי אותו אמרתי לגננת: 'מה זו המכה הזו?' אמרה שלא יודעת. אשת צוות אמרה שאולי מהבימבה. משהו בשפת הגוף היה נראה לי מוזר".

צפו בראיון מתוך העולם הבוקר, רשת 13 >>>
הבהרה: הראיון הובא כפי ששודר בטלוויזיה ומגדלור ניוז לא עומד מאחורי פרסום תמונות שאינן קשורות לאירוע. 

חכימי תיארה כי היא עמוסה בפניות ולקח לה זמן לחזור לליאת. "ליאת קצת מתרגשת, אבל חשוב להבין שכל בוקר הבן שלה נכנס בצרחות לגן. הוא נתפס עליה. אומר את שם הגננת. דאגתי לה שתאסוף מכשיר הקלטה, למחרת הכניסה את המכשיר. איך שחזרו מהגן ישר שמענו שהם חוטפים שם, אמרתי לה מיד לרוץ למשטרה.

לוסון: "אני לא חשבתי שיגיע מצב שיש אלימות בגן. כששמענו את ההקלטות חשכו עינינו. לחשוב מה עובר על הבן שלי, מה שהוא עבר, מה שעוברים הילדים האחרים".

חכימי סיכמה: "יש להן שני עורכי דין טובים והן שוחררו בתנאים מגבילים".

// עדכון ראשון: 12.3.2022

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן