Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

נשים בפוליטיקה המקומית מדברות; מספרן נמוך בחדרה, אור עקיבא ופרדס חנה-כרכור

מתוך 49 חברי מועצות שלוש רשויות מקומיות בחדרה וסביבתה, רק 4 הן נשים. שלוש מהן מדברות על מגדר, זכויות נשים, שוויון, מדוע מספרן של נשים בעשייה הציבורית כה נמוך וכיצד ניתן לשנות את הנתון ● מיוחד ליום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי חל היום – ובדיקה של מספר הנשים הפעילות ציבורית בהנהגת הרשויות המקומיות בחדרה, אור עקיבא ופרדס חנה-כרכור מעלה תמונה עגומה: מתוך 49 חברי מועצה, רק 4 הן נשים. מספר זניח וקטן במיוחד. 

בחדרה, מכהנות חברות מועצת העיר חדוה יחזקאלי ומירי נחשונוב. נחשונוב אומרת היום למגדלור ניוז כי “בשלב זה של חיי, יום האשה מקבל משמעות עוצמתית יותר ורגשות מעורבים לגבי היום הזה.

“מצד אחד זה הוא יום שמוקדש לנו הנשים, ביום זה כולם מדברים על מעמד האשה, על מיגור אלימות נגד נשים, על אי השיוויון המגדרי, דברים שצריכים להיות על סדר היום כל יום ולא רק ביום האשה. מצד שני, זהו יום שהוא כולו שלנו, יום של פינוק, יום של התייחסות מיוחדת לכל אשה ואשה, יום מרגש”.

נחשונוב. צילום: פרטי, מתוך הפייסבוק

נחשונוב היתה רוצה לראות יותר נשים במועצת העיר ולדבריה, גרוע מאוד כי רק 2 נשים בלבד מכהנות במועצת העיר חדרה. “להיות רק 2 נשים מתוך 21 זהו דבר המשקף את המציאות העגומה שלנו.

“בתקופת הבחירות נשים הוצבו במקומות לא ראליים ולדעתי הן הוצבו שם אך ורק למראית עיין ולצורך קישוט הפלקטים של המפלגות. דבר אשר מאוד מצער אותי ומאוד מקומם אותי. אני מקווה שהעובדה שאני פעילה מאוד כחברת מועצה יוביל בעתיד נשים נוספות להצטרף לעשייה ולהבין שזה לא עולם שנועד לגברים בלבד”.

באור עקיבא, מכהנת חברת מועצת עיר אחת – ילנה זסלבסקי, זו הקדנציה השנייה. “יום האישה הבינלאומי הוא ציון המאבק על זכויות שוות לנשים והזדמנות להגביר מודעות על חשיבות של שוויון מגדרי”, היא אומרת.

“עם הזמן, במדינות שונות השתנה תוכנו של יום זה. כיום אנו שמים את הדגש על נשים עובדות ופעילות חברתיות. ציון הישגיהן של נשים בכל תחומי החיים הפך לסוג של יום אהבה, משפחה וקידום מעמדן של נשים.

זסלבסקי. צילום: פרטי, מתוך הפייסבוק

“למרות שהממשלה מקדמת חקיקה למניעת אפליה מגדרית והפחתת אלימות, החברה מתמודדת גם היום עם הטיה מגדרית ואי שוויון. התפרצות הפנדמיה בכל העולם גרמה לכך שנשים בזמן הסגר נאלצו, הרבה יותר מגברים, לבצע מטלות רבות – בבית, בטיפול בילדים, בהתערבות בלימודיהם בהעדר לימודים פרונטליים, זאת במקביל לאיבוד פרנסתן. מספר מקרים של אלימות במשפחה עלה משמעותית”.

באשר להיותה נציגה יחידה במועצת העיר אור עקיבא, מציינת זסלבסקי כי יש פתרונות ותמריצים שייגרמו ליותר נשים להיכנס לעשייה הציבורית. “עם זאת שאני חברת “הליכוד”, בבחירות המוניציפליות התמודדתי בראש רשימה עצמאית, שבה מספר שווה של נשים וגברים. זכיתי במנדט אחד.

“מחקרים רבים מצביעים על הסיבות להשתתפות שאינה מספקת מצד נשים בפוליטיקה המקומית. יש פתרונות להגברת נציגות נשים וחשוב שיותר נשים לא ימתינו עד הבחירות וישתלבו בעשייה ציבורית. כחברת פורום נשים שפועל משנת 2010 באור עקיבא, אני יודעת שזה לא קל, אבל הסיפוק הוא עצום.

“אני מאחלת לכולנו שביום הזה לא רק נקבל ונעניק מתנות וברכות, אלא נתעניין יותר בהווה ובהיסטוריה של המאבק על השוויון המגדרי. השיח הציבורי על שוויון לקבוצות שונות בחברה הוא חשוב ומעניין, והעלאת המודעות על נושא המגדר תורמת לפיתוח החברה ברמה האישית, המשפחתית והכלל חברתית”.

בפרדס חנה-כרכור משמשת הגר פרי יגור כראשת המועצה, ומבין 15 חברי המועצה, היא האישה היחידה. “מצד אחד, מי שמכיר אותי יודע שהמשפט השגור בפי בעניין יום האישה הוא שכל עוד מתקיים ‘יום האישה’ לעד תהיה אפליה”, שיתפה היום פרי יגור.

פרי-יגור. צילום: פרטי, מתוך הפייסבוק

“מצד שני, אי אפשר להתעלם מהפערים הקיימים בחברה שלנו, מהסטטיסטיקות והנתונים המעידים על חוסר שוויון, על בעיה חברתית עמוקה. היום הזה הוא הזדמנות להזכיר שלכולנו מקום לעשות, להשפיע, לעצב מציאות. מציאות שווה. היום הזה לא נועד לפאר פמיניזם כי אם תזכורת לכך שישנה עוד דרך לפנינו לקידום תפיסת עולם הרואה בשוויון הזדמנויות ערך וזכות כבסיס לחברה בריאה.

“על ערכים אלה גדלתי וכיום יש לי הזכות והחובה לקדמם, לפעול למען הא.נשים – שמתוך המציאות היום צומחים ומתעצבים ואנו מחויבים להם, בתוך הים הגועש של החיים, לתת את כל הכלים כדי שיחלמו, יחיו בכל העוצמה ויממשו את עצמם. “אין שער, אין מנעול, אין בריח שיוכלו לחסום את חירות המחשבה” כתבה הסופרת וירג’יניה וולף נשים. גברים. אין גבול או מגדר לאמונה וליכולת.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

האיטלקיה ברחוב הרצל: המסעדה שמשנה את הנוף באור עקיבא

מאז שנפתחה “חלביה” ברחוב הרצל, נראה שמשהו חדש קרה באוויר של אור עקיבא | הבעלים, עמית אסדו, מביט בגאווה על המקום שיצר מתוך תשוקה ואהבה לתחום: “התחברתי לצורך להביא את איכות חווית האוכל אל האנשים הביתה. ממש להביא את התחושה של ‘דייט’ במסעדה באיטליה אל הבית”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן