Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● האם גם בימינו אנחנו משועבדים?

כמי שעוסקת בשגרת היום יום בתחום הבריאות אני פוגשת המון, אבל המון אנשים שמספרים לי על השעבוד שלהם לאוכל האוכל שולט בהם, מנהל אותם ואין לכם את היכולת לעצור, ולעשות שינוי. לתאוות האדם יש מטרות חיוביות

לפני כ- 3000 שנה עם ישראל היה משועבד לפרעה במצרים.
כל שנה ושנה אנו חוגגים את החג הזה מחדש, ומזכירים את היציאה מעבדות לחירות.
מה לשעבוד אז והיום? היום אנחנו במדינה משלנו, עם “חופשי” בארצנו
ובכל זאת למה אנחנו מזכירים ומתעסקים בנושא של היציאה מעבדות לחירות?
כמי שעוסקת בשגרת היום יום בתחום הבריאות אני פוגשת המון, אבל המון אנשים שמספרים לי על השעבוד שלהם לאוכל האוכל שולט בהם, מנהל אותם ואין לכם את היכולת לעצור, ולעשות שינוי. זה יכול להיות קפה, עוגות, שוקולדים, מאפים, לחם ואפילו סודה. דחף בלתי נשלט לצרוך ללא גבול מאכל מסוים שבטווח הרחוק גורם להמון סבל, עוגמת נפש, עליה במשקל, בושה ובעיות בריאות.
בספר שמונה פרקים  לרמב”ם הוא מתאר מה הוא חושב על אדם שאוכל מאכלים שיכולים להזיק לו לבריאות: “כי האדם שיבוא ויאכל מזון ערב אל החך, טוב הריח שנפש האדם מתאווה לו, והוא מזיק לו, ואפשר שיהיה סיבה לחולי קשה או למיתה פתאום- זה ובהמות אצלי שווין”. בהחלט דברים קשים וחדים… ולכאורה למה היחס כל כך שלילי לאדם שמתאווה לאוכל? הרי האדם נברא עם תאוות האכילה, אז איך אפשר להאשים אותו על כך שהוא אוכל, ולהשוות אותו לבהמה?
אכן האדם נברא עם תאוות חזקות מאד, תאוות האכילה, תאוות המין ועוד. ולמה הקב”ה עשה זאת? זה יוצר כל כך הרבה בעיות… התמכרויות.. והתנהגות הרסנית.
אך בעצם צריך להבין שהתאוות הללו יש להן מטרה חיובית והיא לקיים את העולם. ללא תאוות המין לעולם לא הייתה המשכיות ולא היו נולדים ילדים, ללא תאוות האכילה האדם היה יכול למות ממחסור באוכל, על כן הקב”ה טבע בעולם את המשיכה הטבעית לאכילה, כדי שנהנה מהאכילה ולא נשכח בטעות לאכול. יחד עם התאווה הקב”ה גם נטע באדם את יכולת הבחירה, מה שאין לחיות ולבהמות. וזוהי עבודתו של האדם בעולם, לנהל את התאוות שלו בצורה הנכונה על מנת שהן יקבלו את המקום הנכון שלהם, ויהיו מווסתים כך שיקיימו ויחזקו את הגוף והנפש של האדם, ויגבירו טוב בעולם ולא להפך יגרמו לנזק ולחולי.

הבעיה שנוצרה בימינו היא שהאדם לא אוכל את מה שהוא צריך בשביל להתקיים, אלא את מה שהוא מתאווה. וכך הגענו למצב בו השעבוד לאוכל מתגבר ומתגבר, ובמהלך השנה האחרונה אף הגיע לשיאים חדשים בעקבות הסגרים והבידודים.
ובמקביל רואים את ההתעוררות הגדולה שיש בקרב הציבור לחזרה לטבע,  למזון טבעי, מזון בריא, מזון שמחזק את כוחות החיים ולא מחליש אותם.
אחת המצוות החשובות בפסח היא אכילת מצה, המצה נקראת “לחם עוני” והמהר”ל מסביר שמצה היא הלחם הפשוט כמות שהוא בלי תפיחה, תוספות ותענוגות, ללא הריחות שאנו מריחים מרחק קילומטרים מהמאפייה….ובעצם באכילת המצה בליל הסדר אנו מתקנים את תאוות האכילה, ע”י כך שהמצה מסמלת את החירות הפנימית שלנו, חירות מהשעבוד ליצרים ולתאוות.
מאחלת לכולכם שבחג הפסח נצא כולנו מעבדות לחירות ומשעבוד לגאולה ע”י אכילה נכונה ובריאה.
חג שמח! 
אדרת.

הכותבת הינה יועצת בריאות טבעית, מנחה סדנאות לבישול ומעבר לאורח חיים בריא. להערות ושאלות: [email protected].
לאחר פסח נפתחת קבוצת ניקוי ל 5 ימים, מוזמנים להצטרף – הקליקו כאן. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

ישיבת מועצה חגיגית בזכרון יעקב לפתיחת הקדנציה החדשה 2024: אלה האתגרים במושבה [וידאו🎥]

ישיבת מועצה חגיגית התקיימה בזכרון יעקב לציון פתיחת הקדנציה החדשה (2024) | ראש המועצה הנבחר, אלי אבוטבול, חברי המועצה הנכנסת והיוצאת, ועובדי המועצה השתתפו באירוע. אבוטבול הביע נרגשות רבה ופירט את תוכניותיו לעתיד המושבה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן