קידום אתרים בחו”ל הפך להיות בשנים האחרונות נושא חשוב מתמיד מבחינת עסקים רבים. כשהתהליך מתבצע כהלכה, אפילו עסקים קטנים יכולים לצפות להחזר עצום על השקעתם. החדשות הטובות הן שקיים מידע רב על קידום אתרים בינלאומי שאפשר לקרוא וללמוד. החדשות הרעות הן שיש הרבה מידע מיושן שעלול לגרום לכם לטעות.
מאמר זה עוסק בשאלות בסיסיות אבל נפוצות על קידום אתרים בחו”ל, כך שתוכלו להבין על מה מדברים איתכם מומחי קידום אתרים שאת שירותיהם תשכרו כדי לבצע את התהליך.
כן. אל תנסו אפילו לקדם את האתר שלכם בחו”ל לבד. התחום הזה משתנה בתדירות כל כך גבוהה, שעד שתבינו הנחיה אחת של גוגל, ותנסו ליישם אותה באתר שלכם, היא כבר תוחלף בהנחיה מתקדמת אחרת.
מה זה קידום אתרים בחו”ל?
ראשית, בואו נבין בדיוק מה זה קידום אתרים בחו”ל. במילים פשוטות, זו שיטה לנהל אתרים רב-אזוריים ורב-לשוניים, כך שמנועי החיפוש יידעו איזו גרסת אתר לדרג ולהציג בפני המשתמשים. אתרים רב-אזוריים הם אתרים שמותאמים לקהלים באזורים שונים, ואתרים רב-לשוניים הם אתרים שמותאמים לשפות שונות.
כמה כלים ותהליכים יסייעו לכם ליישם אסטרטגיה מנצחת של קידום אתרים בחו”ל:
-
דוחות מיקום או שפה של Google Analytics.
-
מחקר מילות מפתח מקומי.
-
מחקר מתחרים.
-
מיקוד בינלאומי ל-Google Search Console.
-
מבני אתרים מקומיים.
-
תוכן בתרגום מעולה ודפים מקומיים
המטרה הסופית של קידום אתרים בחו”ל היא להשיג הזדמנויות עסקיות שהוחמצו עם קהל בחו”ל. התהלי מתמקד במענה לציפיות הקהל שלכם בכל אזור שהוא נמצא, והימנעות מהזדמנויות עסקיות אבודות.
במה נבדל קידום אתרים בחו”ל מקידום אתרים רגיל?
אתרים בינלאומיים אינם אמורים להיות גרסה “מועתקת ומודבקת” של האתר שלכם בארץ, בשפה שונה, אם כי בעלי אתרים רבים מאמינים בטעות שכל מה שהם צריכים לעשות זה רק לתרגם את האתר שלהם.
נכון שתרגום ולוקליזציה של תוכן האתר הם הצעדים הראשונים, אבל עליכם לבצע אופטימיזציה של האתר לקהל המקומי של המדינה בה אתם מעוניינים לשווק, החל מתוכן והצעות מכירה ועד לחוויית המשתמש הכוללת של האתר.
אתר עם תוכן פופולרי וביצועים טובים בשוק הישראלי, למשל, לא יכול להיות נגיש היטב באסיה או בדרום אמריקה, ועשוי לדרוש עריכות תוכן נוספות ועבודות אופטימיזציה.
אם אתם מקדמים שני אתרים חדשים בחו”ל, שימו לב:
חשוב שתפקחו היטב על הביצועים הכוללים של שני האתרים, אחרת הם יתחרו זה בזה או שבמקרה החמור ביותר, הם לא יתווספו לאינדקס. לדוגמא, האתר שלכם שמיועד למקסיקו, אינו אמור לעלות על דירוג או להופיע בתוצאות החיפוש בספרד, אם יש לכם אתר אחר שמיועד לספרד.
אם אתם משתמשים באופן שלילי בתגיות, יתכן שאתרים מסוימים לא יתווספו לאינדקס על ידי גוגל, או שייווצר אינדקס כפול.
האם אתם צריכים אתר לכל מדינה?
בהחלט כן. אם השוק מספיק גדול כדי להשקיע בו. קידום אתרים בחו”ל מספק חוויית משתמש טובה יותר למבקרים המקומיים, ותמיד עדיף שיהיה אתר ייעודי לכל אחת ממדינות היעד שלכם. אבל יתכן שזו אינה אפשרות מציאותית מבחינתכם, לפחות לא בהתחלה. במקרה כזה, יהיה לכם אתר לכל שפה שמדוברת בארצות היעד שלכם.
כדאי להתחיל בהדרגה ולהבין את התחום לפני שמתקדמים. למרבה המזל, מומחי קידום אתרים יודעים להשתמש בתגיות על מנת לספר לגוגל לאיזו שפה ומדינה כל אתר נוצר.
איזה סוג אירוח כדאי לרכוש?
המיקום של מארח האתר נחשב לאחד האותות החשובים בפרויקט קידום אתרים בחו”ל, שנוגע למיקוד הגיאוגרפי, אבל מה שחשוב יותר זה לנקוט בשיטה שתציין נכון את שוק היעד של האתר שלכם לגוגל.
למיקום המארח יש השפעה משמעותית על מהירות האתר, לכן חשוב לוודא שניתן לגשת במהירות לאתר שלכם במדינות היעד.
גוגל או לא גוגל?
בעוד שגוגל היא ללא ספק החברה הגדולה ביותר בעולם במנועי החיפוש, בחלק מהמדינות קיימים מנועי חיפוש מקומיים שנחשבים לפופולריים יותר מגוגל. אם מדינת היעד שלכם היא אחת מהבאות, תצטרכו להקדיש תשומת לב מיוחדת לפיקוח על קידום אתרים בחו”ל ולעבודת אופטימיזציה נוספת:
-
סין
-
רוסיה ומדינות מזרח אירופה
-
דרום קוריאה.