הרב ברלנד חש ברע בזכרון יעקב – פונה לבית חולים וחסידיו נתלו על ניידת מד"א [וידאו]

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על שינוי מקום מעצרו של הנאשם אליעזר ברלנד, זאת בעקבות אירועי הסגת הגבול והעימותים סמוך למקום המעצר. ביום שישי, תושבים באחת השכונות במושבה התעמתו עם חסידיו

הרב יעקב ברלנד חש הבוקר ברע במקום מושבו בזכרון יעקב ולמקום הוזעקה ניידת מד"א על מנת לבחון את מצבו ולפנותו לקבלת טיפול רפואי. בהמשך, הוכנס הרב לניידת, ופונה להמשך טיפול במרכז הרפואי הלל יפה שבחדרה. 

התמונה שנחזתה במקום היתה מדהימה: חסידיו של הרב, נתלו על הניידת, בחלק האחורי שלה, והניידת פשוט החלה בנסיעתה.

בתוך כך, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על שינוי מקום מעצרו של הנאשם אליעזר ברלנד, זאת בעקבות אירועי הסגת הגבול והעימותים סמוך למקום המעצר. אם לא יוצע מקום חלופי אומרים בפרקליטות כי ידרשו שברלנד יוחזר למעצר מאחורי בכלא.

כזכור, תושבים מזכרון יעקב התעמתו בשישי בערב – ערב חג שני של פסח, עם אנשים מחסידי ברלנד במושבה. על פי כתב 'וואלה' יואב איתיאל, תושבים בשכונה ירדו להתעמת עם החסידים לאחר שאלה פקדו את הרחוב בו הם מאמינים כי הוא מוחזק במעצר בית.

איתיאל דייוח כי "המשטרה במקום הורתה להם להתרחק אבל הם חזרו כשהמשטרה התרחקה. הדבר מתעצם כבר מספר שבועות כאשר בלילה החולף נרשם שיא חדש בסאגה".

כזכור, באוקטובר 2019 נחשף בערוץ 13 תיעוד בו הרב ברלנד מורה לחולת סרטן להימנע מקבלת טיפולים מצילי חיים תוך הבטחה לריפוי ואריכות ימים תמורת פדיון נפש בסך עשרות אלפי שקלים. החולה, שהעבירה לרשותו של הרב ברלנד למעלה מ-600,000 ש"ח כדי לקבל את ברכתו, על פי הדיווחים, מתה זמן קצר לאחר מכן.

בעקבות פרסום התחקיר הגיעו עדויות נוספות מקרובי משפחה של חולים שהרב ברלנד הורה להם להימנע מטיפול רפואי וגבה מהם סכומי כסף גבוהים בתמורה לברכה שהייתה אמורה לרפאם. ב-9 בפברואר 2020 פשטה המשטרה על בתו של הרב ברלנד ועצרה אותו, את אשתו וחמישה ממקורביו בחשד לעברות של עושק, מרמה והלבנת הון. חסידיו של הרב ברלנד ניסו להפריע למעצרים ויידו אבנים לעבר השוטרים, ששניים מהם נפצעו קל בראשם. בחודש מרץ 2020 הוגש נגד ברלנד כתב אישום.

עם תחילת משפטו הגישו פרקליטי ברלנד חוות דעת פסיכיאטרית לפיה ברלנד אינו כשיר לעמוד לדין בשל מחלה נפשית ואינו מבין את ההליך המשפטי המתנהל נגדו.

// עדכון ראשון: 3.4.2021, 17:26

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן