Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

סרט סוער בפרדס חנה-כרכור | מנהל “סינמה בפרדס” פוטר; תושבים וחברי מועצה: “די לסתימת הפיות”

סרט סוער בפרדס חנה-כרכור | מנהל “סינמה בפרדס” פוטר; תושבים וחברי מועצה: “די לסתימת הפיות”

כחודש לאחר סערת הקרנת "מדורת השבטים" בפרדס חנה-כרכור, מנהל המתנ"ס הודיע למנהל "סינמה בפרדס" כי יפוטר | חברי מועצה ותושבים במושבה הביעו זעם על ההחלטה וקראו להשיבו לתפקיד | המתנ"ס: "מעריכים את פועלו של איתי. כל תחום התרבות ירוכז אצל מנהלת אולם התרבות"

איתי קן-תור, מנהל מיזם “סינמה בפרדס” במסגרתו מוקרנים סרטים תיעודיים, סרטים לילדים וסרטי טרום בכורה זרים במתנ”ס פרדס חנה-כרכור, יפוטר מתפקידו. כך נודע לו בשיחה שקיימו איתו במתנ”ס. 

הקרנות “סינמה בפרדס” עלו לאחרונה לכותרות במושבה ואף בארץ, בעקבות סערת הקרנת “מדורת השבטים”. הפרק השלישי בסדרה, יחד עם שיח עם היוצרים, היה אמור להיות מוקרן בחודש שעבר, אך ההקרנה בוטלה. לדברי נפתלי גליקסברג, אחד מיוצרי הסדרה, הסיבה לכך נבעה עקב חשש של מנהל המתנ”ס מפרובוקציות. בראיון לאתר מאקו אמר בהמשך גליקסברג: “אני מודאג מההשתקה”, ואילו במתנ”ס מסרו לאתר כי “אנו מנועים משיח פוליטי”. לאחר מכן ובצל מחאה שהתעוררה, הודיעו המארגנים כי ההקרנה תתקיים בכל זאת – כעבור יומיים.

No photo description available.
איתי קן-תור. צילום: פרטי, מהפייסבוק של איתי קן-תור

“מדורות השבטים”, היא סדרת דוקו בת חמישה פרקים בהפקת כאן – תאגיד השידור, הבוחנת את תהליכי ההתפרקות השבטית בישראל ב-25 השנים האחרונות – מרצח רבין ועד למחאות הגדולות של היום.

קן-תור ציין אמש (שני, 12.6) בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כי “בסוף השבוע הודיע לי מנהל המתנ”ס על החלטתם לסיים איתי את ההתקשרות להפעלת סינמה בפרדס בסוף חודש יוני. בחמשת החודשים האחרונים (וקצת) התקיימו 36 אירועי הקרנת סרטים בהם הוצגו 29 סרטים והתקיימו שיחות עם 15 יוצרים ויוצרות.

“הקרנו 6 סרטי עלילה ישראלים, 11 סרטי תעודה ישראלים, 8 סרטים לילדים, 4 הקרנות טרום בכורה של סרטים זרים. צר לי על החלטת הנהלת המתנ”ס אבל כמו שכתבה אחת מחברות הקהילה סביב אירוע איסור ההקרנה של “מדורות השבטים” – “ישראלי בפרכור” חנה במתנ”ס בסינמה בפרדס וכעת, ממשיך הלאה. הקרנו סרטים לפני ואמשיך ליזום ולהוביל הקרנות ושיחות עם יוצרים גם אחרי”.

ההקרנות הבאות של המיזם – רגע לפני עזיבתו של קן-תור, יתקיימו ביום שלישי 20.6 – בהקרנת הסרט “מפריח היונים” ושיחה עם הבמאי נסים דיין (בשיתוף פעולה עם הספריה, בשעה 17:15), והקרנת הסרט “סוף טוב” ושיחה עם חברתה הקרובה של ענת גוב, סיגל זהבי (בשעה 20:30). ביום שישי 23.6 יתקיים אירוע מיוחד לציון חודש הגאווה בשיתוף פעולה עם מרכז צעירים: בשעה 09:30 הקרנת הסרט “אליפלט-דוד שלי גיבור” ושיחה עם הבמאי שקד גורן, ובשעה 14:00 הקרנת טרום בכורה לסרט “שלושה לילות בשבוע” – בשיתוף פעולה עם הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה”.

חבר המועצה אייל כגן אומר כי ההחלטה על פיטוריו של קן-תור היתה באוויר. “מאז ההחלטה הפחדנית של מנהל המתנ״ס לאסור דיון עם יוצרי ״ מדורות השבטים״ ובכך לפגוע בחופש הביטוי בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, היה ברור, שיגיע גם צעד משלים. מי שמתחיל בצנזורה מסיים בפיטורין. קוראים לזה מדרון חלקלק והתיישרות עם רוח הזמנים”.

חבר המועצה והמועמד לראשות המועצה אביעד סיני יצא בחריפות נגד ההחלטה. “זהו חיסול חשבונות שמתאים למדינות חשוכות. אני קורא לראש המועצה להתעשת מייד, להתערב כנדרש ומצופה ממי שיושבת בכסאה, ולבטל את ההחלטה המבישה הזו. אין שום מקום לפגיעה ביצירה מקומית, איכותית ורצינית, ואין שום מקום לשיח של הפחדה והשתקה ביישוב”.

בעקבות ההודעה על פיטוריו של קן-תור, נפתחה עצומה במושבה הקוראת למתנ”ס לחזור בו מפיטוריו. “אנחנו, המחנה הליברלי, לא נסכים לצנזורה והשתקה על ידי המועצה שלנו והנהלת המתנ”ס”, נכתב בעצומה. “לא נסכים להפוך את הקרנות הסרטים והשיח האינטלקטואלי העמוק שהתנהל בסיום הקרנת כל סרט אשר נבחר בקפידה לבית קולנוע רדוד ובו שוכרים סרטים ללא שום חשיבה מעמיקה ואוצרות אשר מבוססת על יחסים ארוכים עם יוצרים ויוצרות בתעשייה. לא נסכים לרידוד התרבות והשיח. לא נסכים לצנזורה ולסתימת פיות. אין עוד אף מפעל דומה לזה בארץ”.

ממתנ”ס פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: “איתי קן-תור הועסק בחוזה התקשרות זמני, המתחדש בהתאם לצרכי המרכז הקהילתי והוא צפוי להסתיים ב-30.6.23. ההתקשרות עם איתי נועדה לסייע למנהלת אולם התרבות, שהחלה את תפקידה בינואר 2023, להיכנס לתפקיד באופן הדרגתי, עד לריכוז כל תחום התרבות תחת אחריותה.

“אנו מעריכים את פועלו של איתי, שסייע לקדם את תחום הקולנוע במתנ”ס ואת תוכנית ‘סינמה בפרדס’ ומוקירים לו תודה על עבודתו המקצועית. אנו ממשיכים לפעול בשיתוף עם איתי במסגרת תוכנית הקתדרה במתנ”ס, בה הוא מוביל קורסים בתחום הקולנוע בהתאם לתוכנית שנקבעה איתו. אנחנו מאחלים לאיתי הצלחה בכל”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן