Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ההסתדרות מנעה את פיטורי עובדי רשות העתיקות בקיסריה

העובדים הוותיקים שמועסקים ברשות העתיקות כבר עשרות שנים קיבלו בערב חג הפסח מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים * הודות להתערבות ההסתדרות קיבל היום בית הדין לעבודה את הבקשה לעצור את הליך הפיטורים ולקיים מו"מ בנוגע לעתידם התעסוקתי

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל השבוע (ב’) את בקשת ההסתדרות והורה לעצור את פיטוריהם של עובדי רשות העתיקות באתרי בית שאן וקיסריה. השופטת רויטל טרנר קבעה כי הליך השימוע לפני פיטורים שאמור היה להתקיים השבוע יבוטל, וכי הצדדים יחזרו למשא ומתן בנוגע לעתידם התעסוקתי של אותם עובדים ותיקים שרובם מועסקים כבר למעלה מ-35 שנה.

ההחלטה החשובה של בית הדין מהיום מגיעה אחרי שהעובדים, רובם בני יותר מ-60, קיבלו בערב חג הפסח מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים. מהלך זה נעשה בעיצומו של משא ומתן שמתנהל בין נציגות העובדים לרשות העתיקות, וחרף ההבנות שאליהן הגיעו הצדדים על הקפאת מצב עד הקמת ממשלה חדשה.

בטענה שבהיעדר תקציב מדינה לא תוכל עוד להעסיק את כל העובדים באתרים, נקטה רשות העתיקות במהלך חד-צדדי והתעלמה ממהלכים אפשריים שהציעה ההסתדרות כמו הוצאת העובדים לחל”ת או הסדרת פרישה מוקדמת. לאור הפרת ההסכם הקיבוצי ולאור הפגיעה הקשה בזכויות העובדים הוותיקים, המועסקים זה שנים במגוון תפקידים, פנתה כאמור ההסתדרות לבית הדין לעבודה.

בחסות בית הדין התקבלו הסכמות לפיהן ישובו הצדדים לשולחן המו”מ בנוגע להמשך העסקתם של העובדים תוך השהיית הליך השימוע. עוד הוסכם כי אם לא יתקבלו החלטות, יוצאו העובדים לחל”ת בעוד כשבועיים עד למיצוי השיחות בין רשות העתיקות לוועד העובדים וההסתדרות. בתוך כך, התחייבה רשות העתיקות כי לא תפעל באופן חד-צדדי למסירת זימונים לשימוע מבלי שתוגש הודעה מוקדמת על כך להסתדרות ולבית הדין.

יו”ר מרחב חדרה בהסתדרות ניר בן-חיים אמר: “זו החלטה נכונה וחשובה של בית הדין שמבהירה כי על מעסיקים להתנהל בשקיפות ועל פי דין. אני שמח שנוכל לחזור למו”מ ולהגיע להסכמות הכי טובות שאפשר הן לעובדים והן לחברה”.

יו”ר מרחב עמקים בהסתדרות זאב ליברמן הוסיף: “אנחנו נמשיך לגבות ולחזק את העובדים ולא נאפשר מהלכים חד-צדדיים על חשבונם”.
ההסתדרות יוצגה בהליך על ידי עו”ד פיראס סעדי מהלשכה המשפטית לאיגוד מקצועי במרחב העמקים ועו”ד גלי שטיינברג, ראש תחום בכיר מרחבים בלשכה המשפטית לאיגוד מקצועי בהסתדרות. כמו כן לקחו חלק במהלך אפרים צמח-כהן, מזכיר איגוד במרחב עמקים ודבורי לוי, מזכירת איגוד מקצועי במרחב חדרה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן