Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ברדק סיירת הביטחון בזכרון יעקב: התכתשות בין המועצה לתושבים סביב הדרישה להחזרתה

התושב תוקף את המועצה, ראש המועצה את האופוזיציה והאופוזיציה את ראש המועצה חזרה: פוסטים שפרסמו ראש המועצה זיו דשא, חברת המועצה צילה רשף ותושב המושבה יגאל הקר סביב סיירת הביטחון הציתו מחדש את הנושא תוך הטחת האשמות האחד בשני ב"עשייה של פוליטיקה קטנה על גב התושבים"

ההתכתשות סביב החזרתה או אי החזרתה של סיירת הביטחון בזכרון יעקב עלתה בימים האחרונים מדרגה וברשתות החברתיות פרסם כל צד פוסטים התוקפים האחד את משנהו.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כי תושבים בזכרון יעקב דורשים מהמועצה להחזיר את פעילותה של סיירת הביטחון שפעלה בשנת 2020 וקודם לכן במושבה. מדובר בסיירת שדאגה לטפל בצרכי הביטחון האישי וסייעה בטיפול בעבירות בתחום הרכוש והרתעת העבריינים. “מאז שבוטלה סיירת הבטחון גדלה כמות הפריצות בצורה משמעותית”, טען תושב המושבה יגאל הקר, שפרסם עצומה חדשה לצורך השבת הסיירת.

מליאת מועצת זכרון יעקב שהתכנסה באמצע השבוע שעבר עסקה גם בעניין זה. חברת האופוזיציה, צילה רשף, שדרשה אף היא להשיב את פעילות הסיירת ללא גביית היטל מיוחד לצורך כך מתושבי המושבה ציינה בתום הישיבה כי “חברת סיור משולב תחזור לפעול בסוף חודש אפריל ללא גביית היטל שמירה מהתושב.

“משאבי המועצה קיימים: 6 פקחים, 5 שוטרים שהוקצו למועצה, 4 כלי רכב והתוצאה: 2 סיורים מאויישים בפקחים ברכבי פיקוח במהלך היום בשכונות, 1 סיור שוטר + פקח ברכב פיקוח בכלל המושבה היום. השינוי שאותו קבענו: העברת 180,000 ש״ח למחלקת פיקוח לטובת מימוש סיור לילה מאויש בפקח ושוטר.

“הצלחנו להביא לשולחן המועצה החלטה למימוש סיורי בטחון משולבים כולל בלילה וכל זאת ללא גביית תשלום מהתושב . הצעתנו הינה תוצאה של עבודת מטה מול גופי מטה כולל המשטרה. נמשיך לעסוק בעשיה ופחות בדיבורים”.

עם זאת, מבחינת ראש המועצה זיו דשא (בתמונה), הצעת האופוזיציה אינה לסיורי בטחון והפתרון הוא כן השבת היטל השמירה שנגבה. “ניכר שהצעתם של חברי וחברות האופוזיציה באה ליצר כותרות ולא פתרונות”, ציין דשא. “אין פתרונות קסם והניסיון לייצר “כאילו פתרון” תוך פגיעה בתקציבים קיימים נחוצים, אינה מקדמת דבר, נהפוכו.

“הפתרון הנכון הוא סיירת אבטחה יישובית כפי שפעלה, סיירת שסייעה בחיזוק תחושת הבטחון האישי, סיירת שהצילה חיים, סיירת שסייעה בהורדת עקומת ההתפרצויות. הדברים מגובים בעובדות מספריות. סיירת שעלות הפעלתה המוצעת תעמוד על כ-1.4 ₪ למ”ר לשנה, ולזכאי הנחת ארנונה ינתן אותו שיעור הנחה גם על תשלום זה”.

לטענת דשא, “הצעת האופוזיציה לא התבססה על בדיקה יסודית של נתוני בסיס כפי שעולה מהדברים מטה וכפי שעלה בישיבה. הצעה חפוזה זו באה בשל הלחץ הציבורי המופעל בימים האחרונים להחזרת סיירת הביטחון זאת לאור התגברות הפריצות וירידה בתחושת הביטחון האישי.

“הצעתם של חברי האופוזיציה לא הוצגה ולא נדונה עם גורמי המקצוע הרלוונטיים במועצה ומכאן אף לא הומלצה על ידי גורמי המקצוע. ניסיון הפעלה של מודל דומה בשנת 2016/2015 לא צלח. ההצעה של האופוזיציה כוללת שוטר.ת שיתלווה לפקח, בסיורים ליליים. ומכאן האבסורד, הצעה זו שבסיס קיומה הוא שת”פ עם המשטרה לא מוכרת למשטרה, לא מתואמת עם המשטרה ואין הקצאה לכ”א לנושא זה במשטרה”.

צילה רשף. צילום: פרטי, מהפייסבוק

עוד מציין דשא המקורות התקציבים אותם בחרה האופוזיציה לבטל תוך פגיעה בפעילות ולהסיטם לטובת הצעתם אינם אפשריים או חלקם כבר מומשו. “הפתרון המוצע על ידי האופוזיציה כלל אינו ישים בתנאים הקיימים, אין שוטר, והדבר דורש גיוס כ”א נוסף”, הוא הדגיש. “מכאן וכפי שאמרתי מתוך גילוי אחריות ובהתבסס על גורמי המקצוע במועצה ועל בסיס הצלחת הסיירת במגוון פעולות הפתרון הוא: הפעלת סיירת יישובית בהתאם למודל שפעל בהתבסס על הפעלת חוק העזר לשמירה וגביית הטל שמירה בשעור של עד 1.4 ₪ למ”ר לשנה”.

הקר, שדווקא תומך בהחזרת היטל השמירה, כתב לאחר ישיבת המועצה כי מצער, בעיניו, שחלק מחברי המועצה “עשו פוליטיקה קטנה על גב התושבים”: “התעלמו מיותר מאלף תושבים שחתמו על עצומה הדורשת החזרת סיירת הביטחון במתכונתה הקודמת. סיירת שלא רק הורידה משמעותית את כמות הפריצות אלא עסקה בהצלת חיים, בפיקוח ליד בתי הספר, בוונדליזם ועוד ועוד.

“אף אחד לא רוצה לשלם, גם אני לא, אבל תשלום של 20-25 ש”ח בחודש הוא נסבל לרובנו וזאת למען העלאת הבטחון האישי, בטח לאור כמות הפריצות ההולכת וגדלה. מציע שכל מי שביקש להחזיר את הסיירת שיפנה במייל/טלפון לחבר מועצה וידרוש את החזרת הסיירת. פוליטיקה קטנה לא על גבנו”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

היום: ישיבת מועצה חגיגית ראשונה לאחר הבחירות באור עקיבא | תועבר בשידור חי כאן אצלנו

הישיבה הראשונה תחל בשעה 18:00 ובה יישאו דברי ברכה ראש העיר הנכנס שמחה יוסיפוב, חברי המועצה יצהירו אמונים ותיערך פרידה מחברי המועצה היוצאים | לאחר מכן, ב-18:30, תחל ישיבה נוספת ובה יידוני חברי המועצה על מספר סעיפים בהם מינוי ממלא מקום וסגנים בשכר ובתואר

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן