פיגוע בחדרה: מחבלים פתחו באש לכל עבר ברחוב הרברט סמואל, 2 אזרחים נרצחו [וידאו]

שני מחבלים חמושים החלו לירות ברחוב הרברט סמואל לכל עבר * שלושה פצועים באורח בינוני מלבד שני מחבלים שנורו למוות בזירה * האירוע הסתיים באופן יחסית מהיר מהרגע שהתחיל בזכות שני שוטרי יס"מ * המפגעים: ערבים-ישראלים מוואדי ערה * בעיר כינסו חמ"ל להערכת מצב

פיגוע ירי בחדרה: כמה דקות לפני השעה 20:50 (ראשון), הגיעו חמושים בנשקים ומחסניות והחלו לפתוח באש לכל עבר. שוטרי יס"מ שלא בתפקיד שישבו במסעדה בסמוך חתרו למגע ונזעקו למקום, החלו לירות עליהם ובמקום התפתח ירי דו צדדי. בהמשך נוטרלו המחבלים ונהרגו. 5 בני אדם נפגעו, וכעבור כ-25 דקות נודע כי 2 אזרחים- גבר ואישה – נרצחו מהירי.   

מהמשטרה נמסר כי "התקבל דיווח בדבר ארוע ירי ברחוב הרברט סמואל בחדרה. כתוצאה מהירי נפצעו 2 שוטרים. היורים נוטרלו ככה"נ על ידי כוחות משטרה. כוחות משטרה רבים בפיקוד מפקד המחוז הגיעו לזירת הארוע. נבצע מעצרים לאחר האירוע החמור הזה". מבית החולים 'הלל יפה' עדכנו ב-23:55 כי "מהפיגוע בחדרה הגיעו סך הכול 12 נפגעים מתוכם 4 חיילים והשאר אזרחים. אחד מוגדר קשה, מנותח. 2 מוגדרים קל ו 1 בינוני אושפזו במחלקה אורתופדית. נפגע אחד קל אושפז להשגחה במחלקת ילדים. השאר במצב קל, נפגעי חרדה, מטופלים במיון עדיין".

דוברות המשטרה

מדובר בשני מחבלים בני דודים – איברהים ואיימן מחמולת אגברייה באום אל פאחם לבושים בלבן, חמושים, ככל הנראה איסלמיסטים, שתכננו על פניו את הפיגוע מבעוד מועד, מה שתפס במפתיע את כוחות הבטחון. הם החלו לירות לכל עבר וירו על חיילת, גבר ורוכב אופניים. הפיגוע מגיע לאחר הפיגוע הקשה בבאר שבע בשבוע שעבר שם נהרגו 4 בני אדם ממפגע חמוש בסכין שחוסל. בהמשך לתחקור האירוע הקשה, ייתכן וישנו בישראל מסלול וייערכו לגל פיגועים "קטנים" כאלה – אך מאורגנים.

צפו בתיעוד האירוע המלא ממצלמות אבטחה:

דובר מד"א זכי הלר מסר כי בשעה 20:43 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון, על 5 פצועים ברח' הרברט סמואל בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה, 4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה גברים כבני 20 ושניים במצב בינוני גבר כבן 45 וצעירה כבת 20. בשטח מטופלים 2 נפנגעים נוספים ובנוסף 2 המפגעים.
מאיחוד הצלה נמסר: "צוותי הרפואה של איחוד הצלה מעניקים סיוע ראשוני לשני נפגעים בזירת אירוע חריג ברחוב הרברט סמואל בחדרה. פונו שני נפגעים בהכרה. כמו כן ישנם 2 הרוגים בקרב המחבלים, 2 פצועים אנוש בזירה".

חובש בכיר במד"א ויקי קלי סיפר: "מדובר בארוע קשה מאוד, ראינו 6 נפגעים שוכבים חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של 2 קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

שלמה סקיטל חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בזירה קשה מאוד. למרבה הצער נקבע מותם של שני עוברי אורח. כמו כן הענקנו סיוע ראשוני לשני נפגעים באורח קשה, לפצוע בינוני, ולשלושה נפגעים קל שלאחר מכן הם פונו למרכז הרפואי הלל יפה". שרון שמואל חובש נוסף של איחוד הצלה: "עקב אופי האירוע הוענק סיוע ע"י יחידת חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה לעוברת אורח שראתה את התרחשות האירוע".

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: ״מדובר בפיגוע ירי, שני מחבלים שיצאו במסע של הרג ורצחו 2 עוברי אורח ופצעו 3 נפגעים נוספים שפונו ע״י צוותי מד״א לקבלת טיפול רפואי בביה״ח. המחבלים נוטרלו ונהרגו במקום. מתנדבי זק״א צפון מטפלים בכבוד המת בזירת הפיגוע.״

בניין עיריית חדרה הואר הלילה בכחול-לבן. מ"מ ראש העיר ניר בן חיים אמר: "ערב קשה וכואב לעיר חדרה ולמדינת ישראל. אני רוצה לשלוח בשם כלל תושבי העיר תנחומים למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים. ביקשנו לתגבר את השיטור העירוני וגם את הפיקוח. אני מקווה שזה ייתן את אותותיו. יחד עם כוחות הביטחון והרווחה של עיריית חדרה אנחנו מבצעים הערכת מצב בשטח, ונערכים להמשך הפעילות שלנו הערב כדי להחזיר את הביטחון לתושבי העיר".

שר התקשורת יועז הנדל אמר על הפיגוע: "שפיכות הדמים ברמדאן היא תוצאה של הרצון לחסל יהודים. רצון שהיה לאורך ההיסטוריה ולא נגדע. ‏לא אלימות מתנחלים ולא תירוצים אחרים. התגובה היחידה היא קיר ברזל. לא מריבות פנימיות ופוליטיקה. ‏ידענו מצבים קשים, נגבה מחיר וננצח. ‏שולח רפואה שלמה לפצועים בפיגוע הקשה הערב בחדרה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "דם יהודי אינו הפקר! עוד פיגוע ועוד פיגוע והלב נחמץ וכבר לא יכול להכיל את כמויות הצער והחורבן. אמרנו והזהרנו, ממשלה שתלויה בתנועה האיסלמית סופה לפגוע קשות בביטחון המדינה וזה קורה". חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "הדיבורים המדיניים וההתקרבות לטרוריסט אבו מאזן, מתדלקים את הטרור. בנגב מתכנסים מנהיגים מנותקים ומדברים על אלימות המתנחלים והעם שלנו נרצח ברחובות העיר. הי"ד. החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הנורא ויישר כח ענק לשוטרים שקפצו מהמסעדה להציל. זה מפחיד לאן חזרנו. מחבלים חמושים ברחובות ישראל".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן