מכיתה א' עד השייטת: החברים מזכרון יעקב מצטרפים יחד ליחידה המובחרת בצה"ל

סמל י' וסמל י' גדלו יחד במושבה והגיעו עד לקו הסיום של קורס הצוללן בחיל הים - לקראת הצטרפותם למערך הלוחם בצוללות | אחד מהשניים סיכם מצוין עבור שניהם את התהליך: "בסופו של דבר אתה נמדד גם בהיותך חבר טוב, אם לא תצליח אתה לא תעבור את הקורס, זה פן גדול ובעל השפעה רבה בקורס צוללן"

טקס סיום קורס צוללן מחזור 122 בבסיס זרוע הים שבחיפה נערך בשבוע שעבר, והביא אל קו הסיום שני חיילים צעירים מזכרון יעקב, סמל י' ו… סמל י'. הטקס נערך בראשות ראש המטה וסגן מפקד זרוע הים, תת אלוף גיא גולדפרב, מפקד בסיס ההדרכה, אלוף משנה תמיר שמש, סגן מפקד שייטת הצוללות, סגן אלוף א׳, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס צוללן, הינו מהייחודיים והיוקרתיים בצה״ל, המכשיר לוחמי חוד בשייטת הצוללות של זרוע הים, אליו מתמיינים מאות מועמדים בכל שנה, ואורכו שנה וחודשיים. השייטת מהווה כוח תקיפה וכוח מודיעיני מעומק האויב, ורק באמצעות חשאיות מרבית מסוגלים הצוללנים לבצע משימות מבצעיות רבות הרחק מחופי ישראל. עם סיום הקורס, מוענקות לבוגריו דרגת סמל וסיכת צוללן. המסיימים עתידים לאייש את תפקידי הלחימה השונים בצוללות.

סמל י' (19) מהמושבה, למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב מדעי המחשב ודיפלומטיה. בזמנו הפנוי אוהב ללכת לים ועוסק באופן מקצועי ותחרותי בגלישת רוח. י' מסיים את הקורס יחד עם חברו הטוב עוד מכיתה א', יחדיו הם עברו את הקורס ויחדיו הם מסיימים בהצלחה.

י' משתף: "בסופו של דבר אתה נמדד גם בהיותך חבר טוב, אם לא תצליח אתה לא תעבור את הקורס, זה פן גדול ובעל השפעה רבה בקורס צוללן, עובדים כצוות כל הזמן". י' מספר על ההפלגה הראשונה שלו, "אני ראיתי את האופי האמיתי של השייטת, כי כל מה שלמדתי בקורס בא לידי ביטוי ובעקבות זה עלתה לי יותר המוטיבציה ממה שהיא הייתה למהלך הקורס ואני מלא ציפייה כבר להתחיל.

// סמל י' וסמל י'. צילומים: דובר צה"ל

"בהפלגה הראשונה שלי ישר הבנתי שאני רוצה להיות צוללן, זה האנשים והאווירה שאני רוצה להיות בה", סיכם י', יחד עם חברו, סמל י', מכיתה א', כאמור, שעמד אף הוא וזכה לקבל את סיכת הצוללן ואת הדרגה החדשה.

י' (19) למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב פיזיקה וסייבר. בזמנו הפנוי אוהב לשחק כדורסל, לגלוש ולבלות עם חברים. בנוסף היה בתנועת נוער בתוך צוות הווי ובידור. י' מסיים את הקורס יחד עם חברו הטוב עוד מכיתה א'. "הקורס לימד אותי איך להיות שם בשביל האחר ולעשות ויתור עצמי בשביל החברים שלי, לימד אותי אחריות ושאפשר להשיג הכל עם מספיק כוח רצון", הוא משתף.

בהפלגה הראשונה היה י' בסערת רגשות, "הייתי בשוק, פתאום אני ראיתי את הצוות מתפעלים את הכלי. יש אווירה ממש טובה לאורך כל ההפלגה ותוך כדי שומרם על מקצועיות רבה".

הוא סיכם: "בהפלגה הראשונה שלי, מפקד הצוללת בירך אותנו וזה היה הרגע שבו ידעתי שאני רוצה להיות צוללן. מלא ציפייה והתרגשות להתחיל את תפקידי החדש".

בדובר צה"ל מפרגנים ואיחלו לשניים: "ישר כח ובהצלחה בהמשך!".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן