Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

החשש מלהפוך לחיפה מספר 2: בחדרה נערכים להתמודדות עם חזירי בר

החשש מלהפוך לחיפה מספר 2: בחדרה נערכים להתמודדות עם חזירי בר

הם מתרבים בקצב מוגבר, מתקרבים לאזורי מגורים ואף גורמים נזק לחקלאות. בעיריית חדרה נערכים  להתמודד עם תופעת חזירי הבר ובוחנים מספר פתרונות מנע. האם חזירי הבר מסוכנים לנו וכיצד נתנהג אם ניתקל בהם? כל התשובות בכתבה שלפניכם

תמונות וסרטונים של חזירי בר באזורי מגורים ברחבי הארץ הן כבר לא מחזה נדיר, בייחוד מאז פרצה הקורונה, כשכולנו היינו ספונים בביתנו וחיות הבר הפכו לאדוני הרחוב העירוני. לאחרונה תועדו מספר חזירי בר משוטטים גם בחדרה, בסביבת השטחים הבנויים. בעיריית חדרה לא מקלים ראש בתופעה ובשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים פועלים להעלאת מודעות התושבים לחיות הבר בסביבה העירונית וכיצד רצוי להתנהג במקרה של מפגש איתן, למניעת כניסה של חזירי הבר לשטח העיר ולדילול החזירים הקיימים.

בשבוע שעבר כינס מנכ”ל עיריית חדרה יעקב זיגדון ישיבה בנושא, בהשתתפות המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק הסביבה חדוה יחזקאלי, הוטרינר העירוני ד”ר יורם ולטר, הקב”ט העירוני אייל קופר, מנהל אגף שפ”ע בוריס קוסינובסקי וכן נציגי רשות הטבע והגנים, מנהל מרחב שרון רועי שטראוס וסגן מנהל המחוז הראל בן שחר. במהלך הישיבה, שהתכנסה כאמור לצורך הערכות להתמודדות עם התופעה, הסבירו אנשי המקצוע כי חיות הבר, ביניהן גם תנים ושועלים, לרוב חוצות את הגבול בין הטבע לסביבה העירונית בשל ירידה במקורות המזון הטבעי. הן משוטטות בשכונות העיר ומשיגות מזון מפחי אשפה, מעמדות האכלה לחתולים וכלבים ואף מהתושבים עצמם, מה שגורם לא רק להתרבות יתר, אלא לתלות לא בריאה במקורות מזון שאינם טבעיים.

בין דרכי הטיפול הנשקלות בימים אלה בעיריית חדרה, הועלה נושא דילול החזירים באמצעות ציידים בעלי רישיון ציד שיופעלו באמצעות רשות הטבע והגנים תוך פיקוח על כל שלבי הפעילות ותחת לוח זמנים מוגדר, זאת בהמשך לציד של 23 חזירי בר בשטחי העיר, שבוצע החל מינואר 2021. כמו כן, כפתרון מעשי ונקודתי, נבחנת האפשרות להוספת פקח ייעודי שיפעל מול הרט”ג ויסייר בשטחיה הפתוחים של העיר ויעקוב אחר דיווחים על שוטטות חזירי הבר, תנים ושועלים. בנוסף, כצעד אופרטיבי מנכל העירייה יעקב זיגדון  נתן הוראה לביצוע הקפדה יתרה על מיקומי פחי האשפה בעיר ומועדי פינויים, איתור ריכוזי פסולת שאינם מאוכסנים כראוי ונגישים לחיות הבר וכן ביצוע גיזום תכוף של עצי הפרי, לשם צמצום כמויות הפרי הנופל אל הקרקע ומשמש גם הוא כמזון לחיות הבר. 

מסתבר שגם תושבי העיר יכולים לעזור במיגור התופעה בכמה צעדים פשוטים, אך ראשית חשוב להבהיר, חזירי הבר לרוב מפחדים מבני האדם ולא מהווים סכנה לציבור, זאת כל עוד שלא מתגרים בהם ובאופן כללי, שומרים על מרחק בטוח מהם. מה עושים אם בכל זאת נתקלתם בחזירי בר? ראשית כל, מפנים את הדרך, מתעדים אותם במידת האפשר ומדווחים לעירייה על המיקום בו צפיתם בהם. בנוסף, חשוב לוודא שפחי האשפה בסביבתכם סגורים ולהימנע מזריקת פסולת (בייחוד פסולת מזון) מחוץ לפח האשפה. הימנעו כמובן מהאכלת החזירים, אך במידה ואתם מאכילים חתולי רחוב באופן פרטי או בעמדות האכלה ייעודיות, שימו לב שכמויות המזון תהיינה סבירות ושלא תשארנה שאריות שישמשו את החזירים.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן